ماشین آلات کشاورزی

کشاورزان مدرن طیف وسیعی از تجهیزات  و ادوات کشاورزی را برای فعالیتهای مختلفی که سالانه انجام می دهند در اختیار دارند. از ماشین های کمباین با تکنولوژی بالا گرفته تا تراکتورهای ساده، انواع مختلف تجهیزات کشاورزی موجود می تواند نیازهای مزرعه های کوچک و عملیات کشاورزی را به طور یکسان برآورده کند. با این حال، پیگیری همه گزینه ها دشوار است. کشاورزان جدید ممکن است تعجب کنند که انواع مختلف ماشین آلات کشاورزی برای چیست؟ مخصوصاً برای مزارع کوچک و متوسط، تعیین انواع مختلف ماشین آلات کشاورزی که ممکن است برای کارآمدتر کردن عملیات خود به آنها نیاز داشته باشید، می تواند خسته کننده باشد.

در حالی که همه تجهیزات موجود ممکن است گیج کننده به نظر برسند، دانستن گزینه های اصلی تجهیزات کشاورزی می تواند کمک بزرگی باشد. اگر به دنبال خرید تجهیزات کشاورزی جدید یا استفاده شده هستید، به این راهنما نگاهی بیندازید. ما انواع مختلف ماشین آلات کشاورزی و کاربردهای آنها برای عملیات کشاورزی کوچک، متوسط ​​و در مقیاس بزرگ بررسی می کنیم.

تراکتور باغی

وسایل نقلیه کشاورزی

از بین انواع مختلف تجهیزات مزرعه و موارد استفاده از آنها، وسایل نقلیه مهم ترین و نشان دهنده بزرگترین سرمایه گذاری هستند. در حالی که یک کامیون اغلب جزء اصلی کشاورزی است، چندین وسیله نقلیه دیگر مخصوص مزرعه نیز وجود دارد.

1- تراکتور

این که بگوییم "تراکتور" یک مقوله وسیع است، اغراق نیست. این تراکتور در دنیای کشاورزی در همه جا وجود دارد و اندازه های مختلفی دارد که مناسب هرگونه عملیات کشاورزی استهدف اصلی تراکتور کشیدن تجهیزات مزرعه است، اما تراکتورهای مدرن را می توان با انواع مختلفی از لوازم جانبی مجهز کرد که  تقریباً برای هر گونه نیاز کشاورزی مناسب است. به همین دلیل، تراکتورها خریدهای عقلانی برای کشاورزان کوچک و بزرگ هستند. 

تراکتور کامپکت

تراکتورهای  کامپکت: تراکتورهای کامپکت یا  جمع و جور، همانطور که از نامشان مشخص است، تراکتورهای کوچک و پرقدرتی هستند که می توانند به کلیه عملکردهای اساسی مورد نیاز در مزرعه کمک کنند. تراکتورهای جمع و جور برای جابجایی مواد و کار در فضاهای تنگ که تراکتورهای سنتی نمی توانند در آن قرار گیرند، ایده آل هستند.

تراکتور چرخ دار

تراکتورهای چرخ دار (wheeled): تراکتورهای   چرخ دار تراکتورهایی  هستند که به شما کمک می کنند حداکثر استفاده را از ماشین آلات خود ببرید. این تراکتورهای کاربردی می توانند انواع مختلفی از نیازها را برآورده کنند و می توانند برای کاشت، جابجایی مواد و کشیدن تجهیزات مجهز شوند. با طیف وسیعی از گزینه ها در اسب بخار، ظرفیت بلند کردن، کنترل و سبک کابین، می توانید تراکتور چرخ دار را انتخاب کنید که برای شما و برنامه شما مناسب تر است.​​​​​​​

تراکتورهای تراک:تراکتوهای ترک (TRACK)  وسیله نقلیه ای هستند که به جای لاستیک با رینگ های لاستیکی سوار شده اند و به آنها اجازه می دهد با قدرت بیشتری در زمینها شخم بزنند در حالی که سواری نرم تری را برای اپراتور فراهم می کند.

تراکتور تراک یا زنجیردار

تراکتورهای باغی: تراکتورهایباغی  نوع خاصی از تراکتورها هستند که با ویژگی هایی سازگار هستند تا بتوانند در باغات بهینه عمل کننداین تراکتورهای باریک می توانند به راحتی بین خطوط درختان قرار بگیرند در حالی که هنوز نیروی مورد نیاز برای محوطه سازی و نگهداری را تأمین می کنند.

ضمیمه های خاصی که با تراکتورها استفاده می شود بسیار متنوع استبرای جزئیات بیشتر در مورد انواع پیوست های موجود و کارهایی که انجام می دهند ، به قسمت زیر که به پیوست های تراکتور می پردازد مراجعه کنید.

2- کمباین

کشاورزان غلات به کمباین هایی که به آنها ماشین برداشت نیز می گویند نیاز دارند که به برداشت موثر محصولات خود کمک کند. حتی کشاورزان غلات کوچک نیز می توانند با استفاده از کمباین سود زیادی ببرند. این قطعات عظیم ماشین آلات از سیستم پیچیده ای از چرخ دنده ها، تیغه ها، تسمه ها و چرخ ها برای تبدیل محصولات غلات به دانه استفاده می کنند.

کمباین

کمباین ها این کار را از طریق سه فرایند اصلی انجام می دهد:

درو:  درو کردن فرآیند برش گیاه است که توسط هدر، قرقره و نوار برش بر روی ترکیب انجام می شود. هدر محصولات را جمع آوری می کند در حالی که قرقره آنها را به سمت نوار برش هل می دهد، که محصولات پایه آنها را قطع می کند.

کوبیدن:  کوبیدن فرآیند جداسازی قسمت های خوراکی محصول از قسمت های غیر خوراکی است. این امر با طبل کوبنده انجام می شود، که محصولات بریده شده را می زند تا دانه ها از ساقه آنها جدا شوند.

غربال کردن: (Winnowing)   فرآیند جداسازی کاه سبک از دانه است و معمولاً در حالی انجام می شود که دانه در طبل خرمن قرار دارد. معمولاً کاه با استفاده از الک از دانه جدا می شود.

مجموعه عظیمی از ادوات و ضمیمه ها برای رفع نیازهای هر مزرعه وجود دارد. بسیاری از ادوات جدید حتی می توانند داده های عملکرد را ردیابی کنند، که نشان می دهد کدام مناطق در این زمینه خوب عمل کرده اند و کدام مناطق ضعیف عمل کرده اند تا بتوان این مسائل را در سال بعد حل کرد.

ATV or UTV​​​​​​​

3- ATV یا UTV

وسایل نقلیه همه جانبه، که به آنها ATV یا چهارچرخ می گویند، در مزارع مختلف با اندازه های مختلف، مانند وسایل نقلیه عمومی یا UTV، رایج می شوند. این وسایل نقلیه می توانند در مقایسه با اکثر وسایل نقلیه جاده ای و سریعتر از یک تراکتور معمولی در مناطق ناهموار حرکت کنند. علاوه بر این، انواع مختلفی از لوازم جانبی برای این وسایل نقلیه کار می کند، از جمله تریلرهای کوچک، پخش کننده و مورس.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...