نایت گارد (Night Guard)

نایت گارد چیست؟

نایت گارد که به محافظ دهان یا اسپلیت دندان نیز معروف است، وسیله ای است که از پلاستیک ساخته شده و تمام یا قسمتی از دندان ها را می پوشاند. معمولاً در طول شب استفاده می شود تا مانع از دندان قروچه در هنگام خواب شود.

چرا از آنها استفاده می شود؟

در صورتی که از بیماری معروف به دندان قروچه رنج می برید، از محافظ شب استفاده خواهید کرد. دندان قروچه باعث می شود که معمولاً هنگام خواب دندان های خود را به هم بفشارید یا فک خود را سفت کنید ، اگرچه ممکن است در برخی افراد در حالت بیداری و تحت استرس ناخودآگاه اتفاق بیفتد.

هدف اصلی نایت گارد این است که دندان های بالا و پایین شما را از هم جدا کند تا از فشار ساییدن یا فشار دادن یکدیگر آسیب نبینند.

نایت گارد چیست

نایت گارد چگونه ساخته می شود؟

دندانپزشک شما از دندان های بالا و پایین شما الگو می گیرد. از این طریق، آنها گچ می گیرند که به آزمایشگاه دندانپزشکی ارسال می کنند. موادی که استفاده می کنند، که نرم، دو لایه یا اکریلیک سخت هستند، سپس در اطراف قالب شکل می گیرند تا نایت گارد سفارشی شما ایجاد شود.

هنگامی که نایت گارد جدید خود را در شب می پوشید، باید کاملاً مناسب باشد و هیچ گونه درد یا ناراحتی ایجاد نکند.

محافظ شب چگونه ساخته می شود؟

چگونه یک نایت گارد را تمیز می کنید؟

می توانید با استفاده از مسواک و خمیر دندان، محافظ شب را مسواک زده و سپس آن را با آب گرم بشویید. دندانپزشک شما همچنین ممکن است یک محلول ضد میکروبی به شما بدهد که در آن می توانید نایت گارد خود را خیس کنید تا هر گونه موجودات خارجی را از بین ببرد.

شما باید محافظ شب خود را در ظرف محافظ آن (که باید آن را نیز تمیز کنید) در طول روز نگهداری کنید، اما باید مطمئن شوید که دارای تهویه است تا بتواند خشک شود و از رشد مجدد باکتری ها جلوگیری کند.

چگونه یک نایت گارد را تمیز می کنید؟

مزایا و معایب نایت گارد دندانپزشکی برای دندان قروچه

نمی دانید نایت گارد برای شما مناسب است؟ در حالی که بسیاری از افرادی که دندان های خود را روی هم فشار می دهند می توانند از تکنیک های اصلاح رفتار برای جلوگیری از فشردن دندان های خود در طول روز استفاده کنند، اما کسانی که دندان های خود را در شب فشار می دهند هیچ کنترلی بر این کار ندارند. آیا آماده اید تا درباره نحوه کمک از نایت گارد دندانپزشکی بیشتر بدانید؟

در مورد دندان قروچه

این واقعیت که دندان قروچه، می تواند بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر منفی بگذارد، برای شما مهم است. بر اساس گزارش آکادمی پزشکی دهان و دندان آمریکا، دندان قروچه در هنگام خواب با دندان قروچه در هنگام بیداری بسیار متفاوت است. این به این دلیل است که وقتی کسی در خواب است از آنچه انجام می دهد آگاه نیست، که می تواند منجر به وارد شدن نیروی زیادی به فک ها شود و به نوبه خود باعث درد فک، اختلال عملکرد فک و یا خستگی مداوم شود.

مزایا و معایب نایت گارد دندان برای دندان قروچه

لیست زیر شامل برخی از جوانب مثبت و منفی است که هنگام استفاده از محافظ شب دندان برای جلوگیری از فشردن دندان ها در طول شب به وجود می آید.

  • از دندان ها در برابر آسیب محافظت می کند
  • نایت گارد دندان با محافظت از اثرات به هم فشردگی هنگام خواب از دندان ها در برابر آسیب محافظت می کند. این مانع به جلوگیری از دو مشکل شایع در رابطه با فشار دادن دندان ها و خرد شدن دندان ها و فرسودگی دندان ها کمک می کند.
  • از درد فک و سردرد جلوگیری می کند
  • از آنجا که عمل فشردن دندان ها در طول شب فشار زیادی بر فک وارد می کند، بسیاری از افرادی که دندان های خود را روی هم فشار می دهند سطوح مختلفی از درد فک را تجربه خواهند کرد. این درد فک در نهایت می تواند منجر به بروز سردردهای مداوم و حتی میگرن شود و عملکرد آنها را در طول روز دشوار کند.
  • به داشتن یک خواب راحت کمک می کند

از آنجایی که بسیاری از افرادی که در طول شب دندان های خود را روی هم فشار می دهند، هنگام فشردن از خواب بیدار می شوند، استفاده از نایت گارد به آنها اجازه می دهد خواب راحت تری داشته باشند. این امر به این دلیل است که نایت گارد بیشترین فشار را می گیرد، و با هدف حفظ آرامش عضلات در هنگام خواب انجام می شوند.

عادت به استفاده از نایت گارد

اغلب چند هفته طول می کشد تا بیماران به پوشیدن نایت گارد عادت کنند. قرار دادن آن در دهان حدود 10 دقیقه قبل از خواب توصیه می شود ، زیرا این امر باعث می شود فرد به احساس دستگاه دندانپزشکی عادت کند. اگرچه ممکن است برخی افراد وسوسه شوند که هر شب از آن استفاده نکنند، اما برای جلوگیری از مشکلات مربوط به دندان قروچه، انجام این کار بسیار مهم است.

چه زمانی باید نایت گارد خود را تعویض کنید؟

هنگامی که نایت گارد جدید خود را دریافت می کنید، براق و صاف خواهد بود. با این حال، پس از استفاده زیاد، می تواند خشن شود و گاهی ترک های کوچکی ایجاد کند. این ترک های کوچک نه تنها مکان مناسبی برای رشد باکتری ها هستند، بلکه می توانند شب ها به لثه های شما آسیب برسانند و مکانی برای ورود باکتری ها به بدن شما ایجاد کنند.

مهم است که در هنگام تعویض  نایت گارد هنگام شروع به کار با دندانپزشک خود، در مورد تعویض آن صحبت کنید.

آیا برای محافظت از دندان های خود در برابر دندان قروچه آماده هستید؟

آیا آماده هستید تا دریابید که نایت گارد راه حل شما است؟ این واقعیت که فشردن دندان ها می تواند آسیب های زیادی به دندان های شما وارد کند و در نتیجه، سلامت دهان و دندان شما به طور کلی، شما را مجبور می کند راه حلی برای پایان دادن به فشردن دندان خود بیابید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...