بررسی کوتاه iPhone 13 و iPhone 13 mini

بهترین دلیل برای ارتقاء به iPhone 13 یا iPhone 13 mini بهبود عمر باتری است. بزرگترین مشکل کسانی که از گوشی فوق العاده iPhone 12 Pro استفاده می کنند در مورد باتری آن است. صبح آن را شارژ می کنید و به سختی تا پایان روز دوام می آورد.

تغییرات ظریف در طراحی

از نظر بصری، به دو ویژگی خلاصه می شود: رنگهای جدید (یعنی: Starlight، Midnight، آبی و صورتی، و همچنین قرمز جذاب قدیمی) ، و ماژول های دوربین عقب به صورت مورب مرتب شده اند. در مورد ماژول های دوربین عقب که تازه مرتب شده اند، اکثر کاربران ظاهر جدید را ترجیح می دهند، اما بگذارید قبول کنیم که اکثر مردم حتی متوجه تفاوت نمی شوند.

بررسی کوتاه iPhone 13 و iPhone 13 mini

در قسمت جلو، یک تغییر وجود دارد: هر دو آیفون 13 و آیفون 13 مینی دارای شکاف باریک تری نسبت به نسخه های قبلی خود هستند. از نظر عملکردی، تفاوت بسیار کمی است.

به غیر از این، آیفون 13 و 13 مینی از نظر فیزیکی تقریباً مشابه آیفون 12 و 12 مینی هستند. اندازه صفحه نمایش آنها دقیقاً یکسان است (به ترتیب 6.1 و 5.4 اینچ به صورت مورب) و وضوح یکسانی دارند (به ترتیب 2532x1170 و 2340x1080 پیکسل). آنها دارای درجه مقاومت آب و گرد و غبار یکسان ، IP68 هستند. این صفحه نمایش توسط سرامیک سپر اپل محافظت می شود. قسمت پشتی آن از شیشه و قاب آن از آلومینیوم ساخته شده است.

تغییراتی هم وجود دارد که با دیده نمی شوند. آیفون های جدید کمی سنگین تر از مدل های قدیمی هستند. وزن آیفون 13 مینی 0.21 اونس (5.95 گرم) بیشتر از آیفون 12 مینی است. به طور مشابه، وزن آیفون 13 حدود 0.36 اونس (10.20 گرم) بیشتر از آیفون 12 است. اگر برایتان مهم باشد، این تغییر محسوس است، اما بسیاری از کاربران به آن اهمیت نمی دهند.

بررسی کوتاه iPhone 13 و iPhone 13 mini

128 گیگابایت برای شروع

به لحاظ داخلی، هیچ فناوری جدید انقلابی پیدا نخواهید کرد، اما پیشرفت هایی وجود دارد. مهمتر از همه این است که اپل ظرفیت ذخیره سازی سطح ابتدایی را دو برابر کرده است، به این معنی که iPhone 13 و 13 mini هر دو با 128 گیگابایت شروع می شوند.

این تغییر باعث می شود که فروش برخی از انواع iPhone 12، که اپل هنوز در وب سایت خود می فروشد، بسیار سخت باشد. به عنوان مثال، iPhone 12 با ظرفیت 128 گیگابایت تنها 50 دلار کمتر از iPhone 13 با ظرفیت 128 گیگابایت هزینه دارد، با توجه به مزایای دیگر مدل جدید نسبت به مدل قبلی، iPhone 13 گزینه بسیار بهتری است.

بررسی کوتاه iPhone 13 و iPhone 13 mini

طبق نرم افزار Geekbench 5، پردازنده A15 Bionic جدیدترین و بهترین تراشه موبایل اپل است و سریعترین تراشه موجود در بازار است، که نشان می دهد آیفون جدید تقریباً 10 درصد بهتر از مدل های قبلی است. در استفاده روزانه، هیچ تفاوتی بین A15 و A14 در iPhone 12 Pro قدیمی نمی توان قائل شد، اما احتمالاً به این دلیل است که تراشه قدیمی نیز بسیار سریع است.

قابل ذکر است که آیفون 13 و 13 مینی دارای یک هسته GPU کمتر از مدل های Pro هستند، اگرچه ممکن است فقط در صورتی این تفاوت را احساس کنید که یک گیمر باشید.

سرانجام، در حالی که صفحه نمایش در این تلفن ها هنوز در 60Hz خاموش می شود (مدل های Pro صفحه جدید 120Hz را دریافت می کنند)، با روشنایی بهتر بهبود یافته است. مقایسه با آیفون 12 پرو به نظر می رسد روشن تر است، اگر چه فقط به صورت حاشیه ای.

بررسی کوتاه iPhone 13 و iPhone 13 mini

جهشی در عمر باتری

باتری آیفون 13 بسیار بیشتر از باتری آیفون 12 پرو دوام می آورد. به طور معمول، در استفاده معمولی در پایان روز، شارژ باتری آیفون 12 پرو، 10-20 درصد خواهد بود. آیفون 13 هر شب حدود 40 درصد خواهد بود.

در حالی که ترجیحات همه در مورد تلفن های هوشمند کمی متفاوت است، عمر باتری یکی از ویژگی هایی است که برای همه مهم است. آیفون 13 یک تلفن برای تمام روز است، به این معنی که می توانید آن را یک شبه شارژ کنید و تا روز بعد ماندگار باشد.

جزییات کوچک در iOS 15

iOS 15، که یک هفته پیش در دسترس قرار گرفت، مانند iPhone 13 این یک ارتقاء عظیم نیست، اما به طور کلی تجربه کلی را بهبود می بخشد. برای اولین بار، اعلان ها بهبود یافته اند، با آیکون های بزرگتر، خلاصه اعلانات بهتر و سفارشی تر، و قابلیت بی صدا کردن اعلان ها برای مدتی افزوده شد است.

برنامه دوربین هوشمندتر است. اکنون می توانید با استفاده از دوربین متن را کپی و جایگذاری کنید. همچنین می تواند اطلاعات خاصی را در متن تشخیص دهد. به عنوان مثال، اگر شماره تلفن را تشخیص دهد، به شما امکان می دهد بلافاصله تماس بگیرید.

ویژگی های نرم افزاری خاصی که مخصوص مدل های آیفون 13 باشد وجود ندارد. قابل توجه ترین حالت، حالت Cinematic دوربین است که در مدل های iPhone 12 پیدا نمی کنید.

در نهایت، برخی از ویژگی ها از دست رفته است. به عنوان مثال، SharePlay، که به شما امکان می دهد ویدیوها را تماشا کرده و صفحه خود را در یک تماس ویدیویی با دیگران به اشتراک بگذارید، بعداً ، احتمالا انتهای پاییز امثال خواهد آمد.

بررسی کوتاه iPhone 13 و iPhone 13 mini

دوربین آیفون 13

در طول این سال ها، اپل در ارتقاء گوشی های میان رده خود به اندازه کافی تسلط داشته است، اما به اندازه ای نیست که مدل های پرو را تحت الشعاع قرار دهد. این مورد هرگز به اندازه آیفون 13 و 13 مینی قابل مشاهده نبوده است.

آیفون 13 لنز تله فوتو ندارد. در حین گرفتن عکس هنوز می توانید بزرگنمایی کنید، اما به جای زوم اپتیکال، دیجیتال است و بیشتر اوقات خیلی خوب به نظر نمی رسد. چیزی که بدست می آورید یک دوربین اصلی بسیار خوب پشتی، یک دوربین فوق عریض مناسب و همان دوربین سلفی است که در مدل های پرو در دسترس است.

در روشنایی روز، این گوشی عکس های عالی و عکس های سلفی با رنگ های پر جنب و جوش و کمی تیزتر از حد معمول در iPhone می گیرد.

اکثر کاربران هیچ تفاوت قابل ملاحظه ای بین iPhone 13 و 13 mini ملاحظه نکردند، که انتظار هم می رفت با توجه به مشخصات دوربین آنها دقیقاً مشابه باشد.

احتمالاً جالب ترین ویژگی جدید حالت Cinematic است. این امکان را به شما می دهد تا یک ویدئو با پس زمینه به طور خودکار تار کنید.

حتی بهتر از این، وقتی دوربین تشخیص دهد که فوکوس ویدئو به سوژه دیگری تغییر کرده است، مثلاً شخص دیگری در پس زمینه تکان می خورد، آن شخص را تیز کرده و سایر موارد را تار می کند. این اثر واقعاً جالب است و به کاربران اجازه می دهد کلیپ هایی ایجاد کنند که گاهی اوقات از نظر کیفیت تقریباً شبیه هالیوود هستند. این چیزی نیست که شما هر روز از آن استفاده کنید، اما اینفلوئنسرها از چنین ویژگی بسیار استفاده خواهند کرد.

یکی دیگر از ویژگیهای جالب جدید، سبک های عکاسی است که به شما امکان می دهد از بین پروفایل هایی مانند کنتراست غنی، گرم یا سرد انتخاب کنید. اکثر کاربران ترجیح می دهند به پروفایل استاندارد پایبند باشند، زیرا همیشه می توانید کنتراست و رنگها را بعد از آن تنظیم کنید، اما اگر سبک خاصی از عکس را ترجیح می دهید، اکنون می توانید یک سبک تطبیق را به عنوان پیش فرض خود تنظیم کنید.

بررسی کوتاه iPhone 13 و iPhone 13 mini

هیچ چیز جدید و درخشانی وجود ندارد، اما این مهم نیست

در این بررسی، به سه سوال اساسی پاسخ داده شد. آیا iPhone 13 و iPhone 13 mini به تنهایی خوب هستند؟ آیا آنها ارتقاء خوبی نسبت به نسل قبلی دارند؟ و سرانجام ، آنها چگونه با مدل های Pro اپل مقایسه می شوند؟

در اولین سوال، پاسخ ساده است: هر دو آیفون 13 و 13 مینی گوشی های فوق العاده ای هستند. باتری آنها برای شما در طول روز دوام کاملا می آورند (هرچند ممکن است برای برخی از کاربران مینی 13 تمام روز دوام نیاورد)، آخرین تراشه A15 Bionic اپل را دارند، به این معنی که اکنون بسیار سریع هستند و به احتمال زیاد در عرض 3 تا 4 سال سریع خواهند بود، و از 128 گیگابایت شروع می شوند، یک جهش بزرگ برای اپل و فضای زیادی برای اکثر کاربران. مطمئناً می توانید اندرویدی با قیمت کمتر و عمر باتری بهتر تهیه کنید، اما اکوسیستم اپل و طول عمر گوشی های آن، به لطف تراشه های سریع و ارتقاء مداوم آنها، آیفون 13 و 13 مینی را به گزینه ای عالی تبدیل می کند.

ارتقاء از آیفون 12 یا 12 مینی بدون بهبود عمر باتری و شروع ظرفیت ذخیره سازی ارزش چندانی نخواهد داشت.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...