چرم آزمایشگاهی چگونه صنعت مد را تغییر می دهد

در طول سالها، مد پایدار بیشتر مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است که نگران تاثیر صنعت مد بر محیط زیست هستند. این یک موضوع داغ است که زیاد مورد توجه قرار می گیرد، اما مقدار لباس هایی که در محل دفن زباله، نشان می دهد که سخن هنوز به پایان نرسیده است. آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده گزارش داد که در سال 2018، 11.3 میلیون تن زباله نساجی در محل دفن زباله ریخته شد.

به نظر می رسد مسئله زباله مد هر سال بزرگتر می شود و تولید مد سریع (که اغلب با کیفیت پایین و غیر اخلاقی ساخته می شود) به این مشکل کمک کرده است. اما برندهایی هستند که به طور فعال راه را برای پایداری بیشتر هموار می کنند. بیشتر شرکت ها برای محصولات خود به مواد قابل بازیافت و پارچه های گیاهی روی آورده اند. از نظر The Vou، چرم گیاهی را می توان با استفاده از بسیاری از جایگزین های طبیعی و پایدار از جمله چای کامبوچا و قارچ تهیه کرد. برخی از مارک های مد حتی چرم آزمایشگاهی را به عنوان راهی دیگر برای کاهش آلودگی آزمایش می کنند.

نوع جدیدی از چرم گیاهی ظاهر می شود

چرم وگان یک جایگزین سازگار با محیط زیست برای محصول حیوانی است، اما برای حداکثر تأثیر، موادی که از آن ساخته شده باید تمیز باشد. در مجله Vogue، بسیاری از محصولات ساخته شده از چرم گیاهی شامل پلی اورتان پلاستیکی به عنوان یک عنصر است که به نوبه خود از سوخت های فسیلی تهیه می شود. وارد شوید، چرم ساخته شده در آزمایشگاه. شرکت ها از فناوری نوآورانه و مواد طبیعی برای ایجاد این محصول سازگار با محیط زیست استفاده می کنند.

نوع جدیدی از چرم گیاهی ظاهر می شود

چرم Mylo تولید شده در آزمایشگاه Bolt Threads از سلول های قارچی ساخته شده است و رشد میسلیوم سپس از خاک اره (از طریق Vogue) تغذیه می کند. جیمی بینبریج، معاون توسعه محصول، به Vogue گفت که این فرایند همان چیزی است که باعث می شود جایگزین چرم بسیار واقعی به نظر برسد. او توضیح داد: "وقتی این مواد با بدن ما تماس پیدا می کند، همان احساسی را دارید که هنگام لمس یک چرم طبیعی دارید." "اگر کسی به شما نمی گفت که چرم است یا نه، شما آنجا می نشستید و تصمیم می گرفتید که آیا این چرم است."

چگونه آدیداس جهان را از طریق مد پایدار تغییر می دهد

آدیداس در حال پاکسازی اقیانوس ها و کاهش آلودگی، یک کفش ورزشی در هر زمان است. با توجه به اینکه مصرف کنندگان بیشتری به مد پایدار روی می آورند، مارک ها مجبور می شوند تا از محیط زیست آگاه باشند تا بتوانند با تقاضا همگام شوند. در سال 2015، برند بزرگ لباس ورزشی با سازمان غیر انتفاعی محیط زیستParley for Oceans همکاری کرد تا  پلاستیک قابل بازیافت را به مواد کفش های کتانی خود تبدیل کند (از طریق The Vou).

چگونه آدیداس جهان را از طریق مد پایدار تغییر می دهد

از آن زمان، Business Insider گزارش داد که مشارکت سازگار با محیط زیست آنها منجر به 11 میلیون جفت کفش ورزشی ساخته شده از بطری های پلاستیکی و آلودگی اقیانوس تنها در سال 2019 شد. آدیداس و پارلی برای اقیانوس ها پاکت را بیشتر فشار داده و اقدامات پیشگیرانه ای انجام دادند. آنها با همکاری خود، بیش از 2810 تن پلاستیک را از آسیب رساندن به اقیانوس های جهان منع کرده اند (از طریق Business Insider). اینها تنها چند مورد از راه هایی است که آدیداس در بازی مد پایدار به کار گرفته است.

چگونه آدیداس همچنان به حمایت از جنبش مد پایدار ادامه می دهد

Greenwashing در مد آنقدر رایج شده است که گاهی اوقات سخت می شود رمزگشایی کرد که تلاشهای یک برند در مد پایدار چقدر واقعی است. اما آدیداس تغییرات عظیمی در تولید پوشاک خود اعمال کرده است که در سالهای آینده بر جهان تاثیر خواهد گذاشت. بر اساس پایگاه خبری گیاهی و زیست محیطی The Beet، مارک لباس ورزشی دو مورد از محبوب ترین کفش های ورزشی خورا در 80 قاره و Samba را در گزینه ای دوستدار وگان، ساخته شده از پلی استر بازیافت شده، عرضه کرد و در سال 2021، آنها متعهد به استفاده از چرم گیاهی شدند. ساخته شده از میسلیوم در مبارزه با ظلم حیوانات (از طریق فوربس).

چگونه آدیداس همچنان به حمایت از جنبش مد پایدار ادامه می دهد

آدیداس نیز به کمپین The Mirror's Fur Free ملحق شد و متعهد شد که هرگز در محصولات خود از خز واقعی استفاده نکند. معاون ارشد پایداری فرانک هنک در مورد تصمیم برند برای پیوستن به کمپین اظهار نظر کرد. وی گفت: "آدیداس موضوع پایداری را در همه زمینه ها مطرح می کند." "کنار گذاشتن دائمی خز بر تعهد ما در جستجوی و افزایش نوآوری های مادی پایدار تاکید می کند."

WWD گزارش داد که تا سال 2021 ، 60 درصد از محصولات آدیداس از مواد قابل بازیافت ساخته شده است. آنها همچنین ایده کفش ورزشی قابل بازیافت را گرفتند و با آن دویدند. در Mashable ، Adidas Futurecraft را ایجاد کرد. در آوریل 2019 کفش های دویدن را با موادی که می توانند به طور کامل بازیافت شوند و بارها و بارها مورد استفاده قرار دهید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...