چه ارتباطی بین بازی ها و آموزش آنلاین وجود دارد؟

بازی ها یکی از محبوب ترین انواع سرگرمی در دنیای امروز هستند. آنها قرن ها وجود داشته اند اما همچنان در نسل های مختلف مخاطبان را سرگرم می کنند.

با توجه به اینکه بسیاری از مردم به طور مرتب بازی می کنند، آیا بین بازی ها و آموزش آنلاین ارتباطی وجود دارد؟ بازی های ویدئویی چه تاثیری بر مغز شما می گذارد؟

پاسخ ممکن است شما را شگفت زده کند!

نقش بازی ها در یادگیری مدتهاست که وجود داشته است. استفاده از بازی و شبیه سازی برای آموزش محتوا چیز جدیدی نیست. به عنوان مثال، ارتش از بازی برای آموزش سربازان استفاده می کند. ما قصد داریم نحوه ارتباط بازی ها و یادگیری آنلاین را بیابیم. بیایید شروع کنیم.

1. چرا ما بازی می کنیم، و این چگونه با یادگیری آنلاین ارتباط دارد

چه ارتباطی بین بازی ها و آموزش آنلاین وجود دارد؟

افراد مختلف به دلایل مختلف بازی می کنند. برخی ممکن است صرفاً برای سرگرمی باشند، در حالی که دیگران ممکن است از چالشی که ارائه می دهد یا مهارت های آموزش داده شده توسط بازی لذت ببرند.

بازیگران دوره های آموزشی آنلاین نیز می توانند از طراحی و قالب ارائه محتوا بهره ببرند و نشان دهند که چگونه روشهای تدریس سنتی همیشه در زمینه های آموزش الکترونیکی کاربرد ندارد.

اولین مزیت بازی ها مربوط به مولفه اجتماعی است. دوره های یادگیری آنلاین ممکن است برای دانش آموزانی که دسترسی به زبان آموزان همفکر یا محیط حمایتی ندارند، دشوارتر باشد.

این مشکل در بازی های آنلاین با اجازه دادن به بازیکنان سراسر جهان برای برقراری ارتباط از طریق علاقه مشترک خود برای انجام یک بازی حل می شود. می تواند دوستان را برای پیدا کردن دوستانی که برای گذراندن دوره های چالش برانگیز یا محتوای چالش برانگیز نیاز دارند، آسان تر کند.

این امر به مزیت دیگری از یادگیری مبتنی بر بازی منجر می شود: دانش آموزان به احتمال زیاد با مطالبی که به آنها علاقه دارد درگیر می شوند. هیچ راهی برای علاقمندی دانش آموز بهتر از این نیست که موضوع مستقیماً به زندگی خود مربوط شود.

بازی ها می توانند زمینه ای را فراهم آورند که به بازیکنان اجازه می دهد به جای شخصیت خود قدم بگذارند و در مورد خود و دیگران در این فرآیند اطلاعات کسب کنند.

سرانجام، بازی ها محیطی را ایجاد می کنند که در آن دانش آموزان بیشتر از طریق انجام اشتباهات یاد می گیرند و نه فقط به دنبال دستورالعمل ها، زیرا هیچ مجازاتی برای شکست وجود ندارد.

گیمرها می توانند هر زمان که بخواهند بازی را بدون پنالتی از سر بگیرند. این امر باعث می شود که آنها بتوانند استراتژی های جدید را امتحان کنند و وظایفی را که برایشان دشوار است به انجام برسانند و در نتیجه تجربه یادگیری عمیق تری به همراه داشته باشد.

بنابراین واضح است که یادگیری آنلاین دارای مزایای مشابه بازی برای دانش آموزان آموزش الکترونیکی است. این شامل قالب های تحویل محتوا، محیط های اجتماعی است که بازیکنان می توانند در مورد علاقه مشترک خود به انجام بازی به یکدیگر متصل شوند، موضوعاتی که به زندگی خود دانش آموزان مربوط می شود و محیطی که آنها می توانند از طریق اشتباهات به جای پیروی از دستورالعمل ها، یاد بگیرند.

2. چگونه می توان از بازی ها در محیط آموزشی برای اهداف یادگیری استفاده کرد؟

چه ارتباطی بین بازی ها و آموزش آنلاین وجود دارد؟

این روزها افراد زیادی مشغول بازی های ویدئویی برای کودکان هستند. با انواع مختلف بازی های آموزشی، والدین ممکن است ندانند کدام را انتخاب کنند یا چگونه می توانند از آنها به عنوان ابزاری برای اهداف یادگیری استفاده کنند.

در حالی که گزینه های مختلف زیادی در دسترس است، درک نحوه استفاده از آنها در محیط آموزشی ضروری است.

یکی از رایج ترین بازی هایی که این روزها والدین برای فرزندان خود می خرند، بازی Minecraft است. این بازی به دلیل طبیعت اعتیادآور و توانایی آن به مردم اجازه داده است تا کل جهان را با قابلیت های نامحدود تصور کنند.

با این حال، این بازی همچنین می تواند به عنوان یک ابزار یادگیری برای کودکانی که ممکن است با موضوعات خاصی مشکل داشته باشند مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال، فرض کنید کودکی در درک خواص آب و نحوه جریان آن دچار مشکل است.

در این صورت، آنها می توانند Minecraft را برای کشف این مفاهیم بازی کنند، که به جای آنکه فقط در کتاب های درسی علوم خود بخوانند، تجربه ای عملی را برای آنها به ارمغان می آورد.

جیسون، بنیانگذار GameQuarium.com، می گوید که با اجازه دادن به بازیکنان برای کشف این مفاهیم، آنها تجربه معنادار تری از موضوع و درک بهتر آن خواهند داشت.

یکی دیگر از بازی های آموزشی محبوب که والدین برای فرزندان خود خریداری می کنند Little Big Planet است که به بازیکنان اجازه می دهد بازی های خود را از ابتدا ایجاد کنند نه اینکه فقط از طریق بازی های از پیش ساخته شده بازی کنند.

اینترنت همچنین منابع زیادی ایجاد کرده است که می تواند به عنوان ابزار آموزشی در قالب بازی های ویدئویی مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، یک بازی آنلاین به نام سیستم خورشیدی وجود دارد که در آن بازیکنان باید منظومه شمسی خود را بسازند و سپس سعی کنند با موفقیت کشتی های فضایی را پرتاب کنند که می توانند با استفاده از منابع موجود در آن سفر کنند.

این شبیه پروژه ای است که در کلاس انجام می شود، و کودکانی که این بازی را انجام می دهند، در عین لذت بردن همزمان یاد می گیرند که چگونه این مفاهیم کار می کنند.

این مورد سالهاست که توسط معلمانی استفاده می شود که احساس می کنند، زیرا کودکان می توانند خودشان این بازی ها را بسازند، آنها نحوه کار و منطق پشت آنها را یاد می گیرند.

3. مزایای استفاده از بازی های ویدئویی در آموزش و پرورش

چه ارتباطی بین بازی ها و آموزش آنلاین وجود دارد؟

بازی های ویدئویی راهی عالی برای یادگیری، همکاری و سرگرمی هستند. برای درک مزایای استفاده از بازی های ویدئویی در آموزش و پرورش، ضروری است که آنها را از سه زاویه مختلف بررسی کنید: یادگیری، همکاری و توسعه اجتماعی.

یادگیری: بازی ها مهارت هایی را آموزش می دهند که می توانند بعداً در زندگی مفید باشند. به عنوان مثال، در بازی League of Legends، بازیکنان یاد می گیرند که تحت محدودیت های زمانی محدود تصمیمات  موثری بگیرند و در حین بازی ویدئویی چند نفره آنلاین نبرد آنلاین (MOBA) به صورت تیمی با افراد دیگر از زمینه های مختلف کار کنند.

همکاری: در بازی هایی مانند Minecraft یا Civilization V، دانش آموزان با همکاری در جهت دستیابی به اهداف مشترک، فرصت هایی برای یادگیری مشارکتی دارند.

توسعه اجتماعی: بازی های ویدئویی می توانند فرصت هایی را برای دانش آموزان ایجاد کنند تا با افراد خارج از محدوده سنی یا گروه اجتماعی خود تعامل داشته باشند و با آنها کار کنند، که به آنها امکان می دهد نحوه برخورد با دیگران را در موقعیت ها و محیط های مختلف بیاموزند.

این ایده که بازی و یادگیری دیجیتالی با هم ارتباط دارند ایده جدیدی نیست. پتانسیل تقویت شناختی از طریق بازی به طور طولانی در مجلات دانشگاهی مورد بحث قرار گرفته است.

اگر به دنبال بهبود کسب و کار خود یا افزایش درآمد با راه حل های آموزشی آنلاین هستید، منطقی است که در نظر بگیرید که آیا ترکیب عناصر بازی در آنچه ارائه می دهید می تواند به نفع شما باشد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...