بهترین مشاغل برای معلمان سابق

آیا شما معلمی هستید که به دنبال تغییر شغل است؟ مانند بسیاری از معلمان سابق، شما به احتمال زیاد شروع به تدریس کردید زیرا عاشق کار با کودکان، برنامه عالی هستید، یا به کودکان الهام ببخشید به همان شیوه ای که معلمان شما از آنها الهام گرفته اند.

اینها همه دلایل بزرگی برای ادامه تحصیل در حرفه تدریس است، اما بسیاری از معلمان در برهه ای از زندگی خود به دنبال تغییر شغل هستند. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط موسسه سیاست یادگیری (با استناد به داده های وزارت آموزش و پرورش) ، در حقیقت، حدود 8 درصد از معلمان هر سال تغییر شغل می دهند.

  علاوه بر این 8 درصد که تحصیل را به طور کامل ترک می کنند ، 8 درصد دیگر معلمان به وظایف دیگری در بخش آموزش منتقل می شوند. اما چرا بسیاری از معلمان شغل خود را تغییر می دهند؟

بهترین مشاغل برای معلمان سابق

دلایل ترک کلاس درس

دلایل زیادی وجود دارد که چرا معلمان تغییرات شغلی را در نظر می گیرند، در اینجا برخی از رایج ترین عواملی که باعث ترک آنها از کلاس می شود بیان می شود:

استرس و فرسودگی شغلی

همانطور که در بالا اشاره کردیم، بسیاری از معلمان به این دلیل وارد حرفه می شوند که عاشق کار با کودکان هستند و انتظار داشتند که کار آنها بیشتر روی بچه ها متمرکز شود. بسیاری از کارهای روزمره ای که از معلمان انتظار می رود انجام دهند، اصلاً روی بچه ها متمرکز نیست و برخی از معلمان احساس خستگی می کنند. همراه با استرس تدریس بر اساس آزمون های استاندارد، بسیاری از سرگرمی های برنامه ریزی درسی و ایجاد لحظات قابل آموزش از کار سلب می شود. این امر آموزش را بالینی و غیرشخصی می کند. تدریس مدرن معمولاً بر اساس کلاسهای درس حجیم، منابع کمیاب و سطوح مختلف توانایی طبقه بندی می شود که همگی بر فشار بر معلمان می افزایند.

آثار COVID 19

کووید 19 و همه گیری آن، اما معلمان دوران سختی را سپری کردند. محدودیت های COVID 19 معلمان را مجبور کرد که درس های خود را تقریباً یک شبه به صورت آنلاین حرکت دهند و فشار را در زمان استرس زا افزایش دهند. در اوج همه گیری، بسیاری از معلمان با فرمت آنلاین، کمبود منابع، کاهش بودجه و مشغول نگه داشتن دانش آموزان دست و پنجه نرم می کردند. اما این همه ماجرا نیست با کند شدن همه گیری و عادی شدن کلاسها، معلمان در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به COVID 19 یا انتقال آن به اعضای آسیب پذیر خانواده قرار دارند.

زمان برنامه ریزی

برای بسیاری از آنها، برنامه انگیزه بزرگی بود. این ایده که تا ساعت 4 بعد از ظهر به خانه برگردید و وقت خود را به خانواده یا سرگرمی های خود اختصاص دهید بسیار وسوسه انگیز بود تا آن را از دست ندهید. متأسفانه، در حالی که برنامه ممکن است عالی باشد، معلمان اغلب خود را روزانه در برنامه ریزی دروس خود می بینند. این زمان برنامه ریزی فقط در طول COVID 19 افزایش یافت زیرا معلمان مجبور بودند برنامه های درس خود را دوباره تنظیم کنند و روشهای جدیدی برای آموزش به دانش آموزان خود بیابند.

حقوق

در حالی که حقوق معلمان بسته به محل مدرسه و مقطع تدریس شده بسیار متفاوت است، معلمان به طور کلی در مقایسه با حجم کار خود حقوق بسیار پایینی دارند. طبق آمار اداره کار ایالات متحده، متوسط نرخ ساعتی برای یک معلم 28.75 دلار است. در حالی که این حقوق در اکثر مناطق ایالات متحده قابل پرداخت است، میزان مسئولیت و معلمان را در کار خود نشان نمی دهد. به دلیل کاهش بودجه، بسیاری از معلمان مجبور می شوند وسایل مدرسه را برای دانش آموزان خود خرج کنند، و حتی درآمد آنها را نیز دچار مشکل می کند.

فقدان فرصت های رشد/پیشرفت شغلی

تدریس یک حرفه است و معلمان زیادی هستند که شغل خود را دوست دارند و راضی هستند که در تمام دوران حرفه ای خود در همان موقعیت باقی بمانند. با این حال، برخی از معلمان تمایل به پیشرفت حرفه ای دارند و می خواهند در حرفه خود پیشرفت کنند. البته، آنها این فرصت را دارند که به عنوان رئیس بخش یا حتی مدیر مدرسه پیش بروند، اما رقابت زیادی برای این نقش ها وجود دارد و اعضای طولانی مدت کارکنان اغلب این موقعیت ها را برای مدت طولانی اشغال می کنند. این شانس نسبتاً کوچک برای رشد یک عامل بزرگ برای معلمانی است که مایل به تغییر شغل هستند.

با وجود گردش مالی بالا، هنوز مزایای زیادی برای معلم بودن وجود دارد. برای معلمان سابق، روزهای شما در کلاس درس شما را با لیستی بلند از مهارت های قابل انتقال آماده کرده است. بیایید نگاهی به برخی از آنها بیندازیم.

مهارتهای قابل انتقال معلمان که می توانند در رزومه خود درج کنند

اگرچه آنطور که باید از دستمزد خوبی برخوردار نیست، اما تدریس یک حرفه قابل احترام است. معلمان خوب حرفه ای واقعی و اشتیاق به تدریس دارند. معلم بودن زمانی می تواند بسیار ارزشمند باشد که بتوانید دانش آموزان خود را برانگیخته و به آنها انگیزه دهید تا به دنیا بروند و موفق شوند.

اگر می خواهید شغل خود را تغییر دهید و کلاس را ترک کنید، ایده خوبی است که با ذکر همه مهارت های قابل انتقال که به عنوان معلم توسعه داده اید شروع کنید. این امر نه تنها به شما در تصمیم گیری در مورد مراحل بعدی کمک می کند، بلکه در به روزرسانی رزومه و فروش مهارت های شما در مصاحبه های شغلی نیز مفید خواهد بود.

مهارتهای قابل انتقال معلمان که می توانند در رزومه خود درج کنند

ارزیابی و ارائه بازخورد

آموزش شامل ارزیابی مستمر و حلقه بازخورد واضح بین معلمان، دانش آموزان و والدین است. یادگیری نحوه ارزیابی و ارائه بازخورد برای تعدادی از مشاغل خارج از تحصیلات کلیدی است. توانایی معلمان برای تعیین نقاط قوت و نقاط ضعف، انتخاب زمینه های بهبود و ارائه بازخورد شخصی به هر دانش آموز در کلاس خود، آنها را کاملاً برای مجموعه ای از نقش های دیگر در زمینه های مختلف آماده می کند.

ارتباطات

مهارت های ارتباطی اساسی هستند. تقریباً هر شرح شغلی در آنجا به دنبال کاندیدایی با مهارت های ارتباطی اثبات شده است. معلم موفق بودن یعنی ارتباط خوب. آنها باید با والدین ارتباط برقرار کنند، با سایر معلمان همکاری کنند و اطلاعات را به روشنی، همدلانه و به موقع به دانش آموزان منتقل کنند.

آموزش/تعلیم

هدف اصلی آموزش، یاد دادن است. آنها به سرعت توانایی آموزش دادن به دانش آموزان خود را به گونه ای ایجاد می کنند. دانستن نحوه انتقال اطلاعات به روشی ساده و موثر، یک مهارت مطلوب است که به طیف وسیعی از مشاغل مانند آموزش یا نقش های رهبری کاملاً منتقل می شود.

رهبری و مربیگری

رهبر خوب بودن مهارتی است که توسعه آن به زمان نیاز دارد. به عنوان سرپرست کلاس، معلمان یاد می گیرند که چگونه از روز اول کار خود به طور موثر رهبری کنند. با تکامل نقش رهبران در دنیای شرکت ها، تمرکز بسیار بیشتری بر تصمیم گیری، راهنمایی، مربیگری و برنامه های توسعه شخصی وجود دارد. معلمان محرک های طبیعی هستند، تجربه آنها در راهنمایی و مربیگری دانش آموزان آنها را برای نقش های رهبری در زمینه های دیگر مناسب می کند.

گوش دادن فعال

مهارتهای عالی گوش دادن فعال در بسیاری از سازمانها شایستگی بسیار مورد نیاز است. معلمان بزرگ اهمیت گوش دادن را برای ایجاد فضایی برای بازخورد، تأمل و ارتباط باز درک می کنند. آنها صدای اقتدارگرا در کلاس درس هستند، اما این باید با گوش دادن فعال متعادل شود تا به دانش آموزان صدایی برای ابراز وجود بدهد. این استعداد برای گوش دادن مانند گرد و غبار طلا در طیف گسترده ای از مشاغل است.

مهارتهای بین فردی

آنها به سرعت مهارتهای بین فردی قوی را توسعه می دهند، که برای فرهنگ سازی خوب در کلاس درس کلیدی است. آنها در مورد رفتار با احترام و همدلی با مردم مرجع ما هستند، و بنابراین باید در همه زمان ها نمونه های درخشانی برای دانش آموزانشان باشیم. مدیریت تعارض مهارتی است که بسیاری در محل کار برای توسعه آن تلاش می کنند. معلمان هر روز در کلاس درس با درگیری ها برخورد می کنند و در حل و فصل اختلافات و برقراری نظم تلاش می کنند. این مهارت های بین فردی به خوبی توسعه یافته (و بسیار مورد علاقه) به معلمان یک مزیت رقابتی در بازار کار می دهد.

مدیریت زمان

مدیریت زمان تقریباً در هر حرفه ای یک مهارت ضروری است. آنها در محیطی با سرعت بالا کار می کنند که مدیریت زمان ضروری است. آنها باید کلاسهای خود را متناسب با زنگ، مقالات درجه بندی، ارتباط با والدین، ​​حمایت و نظارت بر دانش آموزانی که به کمک اضافی نیاز دارند، و حتی توصیه نامه ها بنویسند. برنامه های مملو از بسته بندی و شیوه کار بر اساس مهلت آنها را در برنامه ریزی زمان آنها حرفه ای می کند.

نوشتن

مهارتهای ارتباطی نوشتاری تقریباً برای هر شغلی ضروری است. آنها زمان زیادی را صرف تقویت مهارت های نوشتاری خود می کنند، خواه نوشتن کارت گزارش، برنامه درس، راهنمای کلاس، یا ارتباط با والدین. توانایی جستجوی مهارت های نوشتاری قوی در هنگام جستجوی شغل جدید یک مهارت فوق العاده مفید است و معلمان باید در رزومه آن را برجسته کنند.

حالا که دیدید چگونه مهارت های تدریس شما می تواند به موقعیت های دیگر منتقل شود، بیایید برخی از مشاغل را که بیشتر با مجموعه مهارت های شما مناسب هستند، بررسی کنیم:

بهترین مشاغل برای معلمان سابق ؛ مشاوره از آژانس استخدام

در مقاله ای اخیر، کارشناسان استخدام Lensa.com لیستی از مشاغل معلم سابق را که کاملاً با مهارتهای یک مربی مناسب است، گردآوری کرد. در حالی که برخی از مشاغل ممکن است نیاز به تحصیلات تکمیلی داشته باشند، این گزینه ها برای معلمان سابق یا بازنشسته که به دنبال یک چالش جدید هستند گزینه های بسیار خوبی است. در زیر خلاصه ای از انتخاب های برتر لنسا برای معلمان سابق و مروری کوتاه بر شغل و مدارک مورد نیاز است.

بهترین مشاغل برای معلمان سابق ؛ مشاوره از آژانس استخدام

جایگزین های تدریس در بخش آموزش

اگر می خواهید از آموزش فاصله بگیرید، اما همچنان می خواهید در بخش آموزش کار کنید، مشاغل مختلفی وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید:

مشاور مدرسه/مشاور شغلی

به عنوان یک مشاور، شما از پیشرفت تحصیلی دانش آموزان حمایت می کنید، آنها را در انتخاب مراحل بعدی راهنمایی می کنید و حمایت عاطفی را ارائه می دهید تا آنها به بالاترین حد خود برسند.

مشاور آموزشی

بسیاری از معلمان سابق به مشاوره آموزشی تغییر شغل می دهند. مشاوران آموزشی بین اساتید و کارکنان آموزشی ارتباط برقرار می کنند ، برای حل مسائل در سراسر منطقه با هیئت مدیره مدرسه همکاری می کنند و برنامه های توسعه شخصی برای معلمان ایجاد می کنند تا توانایی خود را در کلاس درس ارتقا دهند. مدرک کارشناسی ارشد در آموزش و پرورش اغلب برای این نقش مورد نیاز است.

مدیر مدرسه

اگر می خواهید در بخش آموزش بمانید اما از تدریس استراحت کنید، ممکن است مدیر مدرسه عالی باشید. نقش اصلی آنها همکاری با معلمان برای انطباق برنامه های درسی خود با شرایط منطقه، ایالت و فدرال و طراحی برنامه هایی در سطح مدرسه مانند فعالیتهای بعد از مدرسه است. اگر در مورد این نقش جدی هستید، ممکن است نیاز به ادامه تحصیل در رشته مدیریت آموزشی داشته باشید.

مدیر مدرسه

مشاغل خارج از بخش آموزش

اگر می خواهید یک تغییر شغلی کامل و دور شدن از بخش آموزش و پرورش انجام شود، ما سه مورد برتر از لیست Lensa را در زیر جمع بندی کرده ایم.

1. مربی شرکتی

اگر معلم هستید که می خواهید از تجربه تدریس خود استفاده کنید اما در محیطی شرکتی تر، تبدیل شدن به یک مربی شرکتی یا متخصص L&D می تواند حرکت مناسبی برای شما باشد. به عنوان یک مربی شرکتی، شما فضای بیشتری برای ارتقاء موقعیت خود، فرصت های حقوق بیشتر و شانس تبدیل شدن به یک متخصص صنعت دارید. از نظر نقش، بسیار شبیه به تدریس سنتی در کلاس درس است. مربیان شرکتی باید از مهارت های ارتباطی عالی، مهارت های بین فردی، تجربه صحبت در جمع و توانایی ارائه بازخورد واضح برخوردار باشند.

برای تبدیل شدن به یک مربی شرکتی، گاهی اوقات لازم است مدرک کارشناسی خود را در روانشناسی آموزشی، مدیریت بازرگانی، منابع انسانی یا سایر موضوعات مشابه داشته باشید.

2. مربی انگیزشی

مربیگری در سالهای اخیر شاهد افزایش محبوبیت بوده است. سازمانها تأثیر مثبتی را که مربیان می توانند بر عملکرد کارکنان خود داشته باشند مشاهده کرده اند. انتقال به مربی انگیزشی برای معلمانی که عاشق تدریس هستند اما از بوروکراسی همراه با آن ناامید شده اند بسیار مناسب است. مربیان انگیزشی، مانند معلمان، باید مشتریان خود را راهنمایی، انگیزه بدهند.

در حالی که مدرک مورد نیاز نیست، ایده خوبی است که قبل از تغییر، مربی حرفه ای انگیزشی شوید. برنامه های صدور گواهینامه انعطاف پذیر بوده و تکمیل آن حدود 3-6 ماه طول می کشد. پس از دریافت مدرک، می توانید به صورت مستقل بروید یا با یک آژانس همکاری کنید تا خدمات مربیگری زندگی را به افراد یا سازمان هایی که به دنبال راهنمایی هستند و در تعیین و دستیابی به اهداف آنها کمک می کند، ارائه دهد.

3. مربی موزه

اگر عاشق آموزش هستید، اما مشتاق خلاقیت بیشتر هستید، تبدیل شدن به یک مربی موزه می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. آموزش دهندگان موزه مسئول برنامه ریزی، توسعه و اجرای برنامه های آموزشی برای نمایشگاه های مختلف میزبانی شده در موزه هستند. آنها با بزرگسالان و کودکان همکاری می کنند تا یک تجربه آموزشی جذاب و عملی ایجاد کنند. برای کار در این نقش، معمولاً به مدرک کارشناسی در مطالعات موزه، آموزش یا یکی از هنرها نیاز دارید.

انتخاب مسیر شغلی جدید به زمان و بررسی دقیق نیاز دارد. اما وقتی مسیر جدید خود را پیدا کردید، چه می کنید؟ ما لیستی از برخی اقدامات قابل انجام برای ترک شغل معلمی خود برای مقطع جدید تهیه کرده ایم.

مربی موزه

نکاتی برای خروج از کلاس درس

اگر معلم هستید که به دنبال یک چالش جدید در خارج از کلاس درس هستید، در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا در حرکت سریع پیش بروید.

درباره بازار کار تحقیق کنید

قبل از ترک شغل معلمی، تحقیقات خود را انجام دهید. به طور مرتب تابلوهای اعلانات شغلی را بررسی کنید تا از آنچه در آنجا وجود دارد و مهارت هایی که کارفرمایان درخواست می کنند مطلع شوید. هرچه بیشتر در مورد بازار کار بدانید، در مصاحبه بهتر عمل خواهید کرد.

در زمینه دلخواه خود مدرک بگیرید

اگر از قبل رشته ای را می شناسید که می خواهید وارد آن شوید، مدارک لازم را دریافت کنید. دریافت مدرک و کسب تجربه قبل از شروع جستجوی کار، موقعیت شما را بسیار بهتر کرده و به شما اطمینان می دهد که این مسیر شغلی جدید برای شما مناسب است.

شبکه اینترنتی خود را بسازید و در زمینه انتخابی خود با دیگران تماس بگیرید

تغییر شغل می تواند دلهره آور باشد. یکی از راههای عالی برای تغییر این است که ابتدا یک شبکه قوی از افراد در صنعت مورد نظر خود ایجاد کنید. با برقراری ارتباط با سایر متخصصان در زمینه جدید خود از طریق LinkedIn یا سایر پلتفرم های حرفه ای، می توانید از صنعت اطلاعات کسب کرده، از آنها مشاوره بخواهید و از آخرین روندها مطلع باشید.

از متخصصان کمک بگیرید

اگر در تغییر شغل خود جدی هستید، دریافت کمک حرفه ای یک راه عالی برای تشخیص خود است. آژانس های استخدام می توانند به شما در بهینه سازی رزومه، بهبود مهارت های مصاحبه، نوشتن ادبیات کامل و نوشتن ارتباطات جدید کمک کنند. این کمک در یافتن حرفه جدید عالی بسیار ارزشمند است.

امید داشتن

یافتن یک مسیر شغلی جدید می تواند زمان بر باشد،  امید خود را از دست ندهید. مهم است که مرتباً به خود یادآوری کنید که مهارتهایی که به عنوان معلم توسعه داده اید قابل انتقال و ارزشمند هستند. اگر جستجوی کار بیشتر از حد انتظار طول کشید تمرکز داشته باشید و امید خود را از دست ندهید.

افکار نهایی

معلمان دارای مجموعه ای قوی از مهارت های قابل انتقال هستند که آنها را در تعدادی از موقعیت های شغلی به خوبی ایجاد می کند. هنگام ایجاد تغییر، وقت بگذارید تا مهارت های خود و نحوه سازگاری آنها با مسیرهای مختلف شغلی را لیست کنید. مرتباً به خود یادآوری کنید که مهارتهایی که به عنوان معلم توسعه داده اید چقدر ارزشمند هستند. هنگامی که می دانید می خواهید در چه مسیری حرکت کنید، مطمئن شوید که از نظر مالی آماده حرکت سریع هستید، سپس از متخصصان استخدام کمک بگیرید تا شغل رویایی خود را پیدا کرده و آن فصل جدید هیجان انگیز را آغاز کنید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...