ملاحظات اصلی برای توسعه تاسیسات سردخانه

تقاضا برای انبارهای سردخانه پدیده جدیدی نیست، اما آنچه جدید است درخواست بیش تر برای فضاهای سرد و پیچیده یخچال دار برای برآوردن نیازهای مصرف کنندگان است.

به عنوان مثال، نحوه نگهداری مناسب انواع خاصی از محصولات، به عنوان بخشی از تلاش جمعی برای سرمایه گذاری در حرکت مزرعه به میز، به تجارت بزرگ تبدیل شده است.

همگام شدن با فروش مواد غذایی به صورت آنلاین به این معنی است که شرکت های مواد غذایی ممکن است در نظر داشته باشند که یک مرکز توزیع محصولات تازه بسازند، و اگر گزینه یا تمایلی برای ساخت و ساز جدید وجود ندارد، ایجاد یک فضای توسعه یا ایجاد فضای ذخیره سازی بیشتر در یک تأسیسات موجود، وجود ندارد.

ظرفیت ذخیره سازی سردخانه ها در سطح جهانی در سال 2018 به 616 میلیون متر مکعب رسید که از سال 2016 2.67 درصد افزایش یافته است . ظرفیت کل انبارهای سردخانه در ایالات متحده در سال 2018 131 میلیون متر مکعب بود، تنها از هند عقب ماند (150 میلیون متر مکعب).

 افزایش فروش مواد غذایی آنلاین باعث  افزایش تقاضا برای ذخیره سازی سردخانه در جهان شده است، اما هزینه و پیچیدگی احداث سردخانه ها می تواند پاسخگوی این تقاضا باشد. افزایش پیش بینی شده در ساختمان سردخانه تغییرات ظریفی را در نحوه و مکان ساخت این تاسیسات ایجاد خواهد کرد.

سردخانه

تنوع محصول همچنان در حال تغییر و تکامل است

برای بسیاری از خرده فروشان خواربارفروشی بزرگ، گروه های متمایزی از محصولات وجود دارد که از نظر فسادپذیری رشد فوق العاده ای داشته اند. این به این دلیل است که تمایل مصرف کنندگان به اقلام تازه، سالم و آماده برای تولید محصولات طبیعی، گیاهی و بدون گلوتن همچنان ادامه دارد.

برای ادامه روند، صاحبان و اپراتورهای سردخانه ابتدا باید متر مربع لازم را به مناطق مختلف دما اختصاص دهند. تعیین کنید چه محصولاتی باید در محیطی با درجه حرارت کنترل شوند و سپس بهترین استراتژی برای انجام این کار چیست.

جغرافیا همچنین ممکن است یک عامل در یک شرکت با مجموعه محصولات مشابه باشد. به عنوان مثال، یک مرکز توزیع شیرینی ممکن است نیاز به ذخیره شکلات در یک منطقه مطبوع و جدا از آدامس حبابی داشته باشد، در حالی که در جای دیگر با آب و هوای سردتر، هر دو مورد را می توان در یک انبار خشک و محیطی ذخیره کرد.

بسیاری از میوه ها و سبزیجات مانند موز و انبه برای اطمینان از اینکه محصول در بهترین حالت به فروشگاه ها می رسد، به چندین منطقه دمای اختصاصی با انعطاف پذیری رطوبت نیاز دارند.

در نهایت، فضاهای سردخانه باید برای پاسخگویی به نیازهای مالک در مورد عملیات و مکان های تأسیسات در سراسر کشور طراحی شود.

افزایش هزینه های زمین باعث افزایش درخواست ساختمان های بلندتر می شود

طی دهه گذشته، این صنعت شاهد افزایش چشمگیر درخواست ها برای ارتفاعات روشن تر بوده است. حجم مکعب مهمتر از متر مربع است.

سردخانه

اما، آستانه ها و مسائلی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند مانند نحوه حفاظت از آتش، نوع اسلب کف و دسترسی به ساختمان. برای تعیین ارتفاع مطلوب، برنامه ریزی و تحقیق لازم است، و پس از تعیین این مقدار، بسیاری از شرکت ها تصمیم می گیرند که یک سیستم ذخیره سازی و بازیابی خودکار (AS/RS) را وارد کنند. مزیت شماره 1 AS/RS  بهبود استفاده از فضای کف است.

به عنوان مثال، عملیات پخت در یک پردازنده جهانی غذا و تأسیسات توزیع کننده را در نظر بگیرید. پس از پخت، خنک شدن و پالت شدن، آنها را روی نوار نقاله می گذارند و به فریزر بدون ردیف و بدون سرنشین با سقف 45 متر منتقل می کنند. در فریزر تاریک هیچ انسانی وجود ندارد، فقط سیستم AS/RS وجود دارد که به سرعت و با دقت محصول را برای تحویل کامیون به رستوران های فست فود در منطقه قرار داده و بازیابی می کند.

پیشرفت در تکنولوژی تبرید

قابلیت های برودتی می تواند شرکتی را که در حفظ و نگهداری یکپارچگی محصول فعالیت می کند، خراب کند. دیگر چنین طرز فکری وجود ندارد که ما همیشه انجام می دهیم. مشتریان می خواهند با استفاده از طراحان معتبر، نقشی را که محیط، حوزه قضایی، فضا، ایمنی و نوع محصول در تصمیم گیری در مورد نوع سیستم تبرید نصب می کنند، ارزیابی کنند.

سیستم تبرید

همچنین شرکت ها باید کارایی، میزان شارژ مبرد، نوع مبرد و دسترسی به تعمیر و نگهداری را در نظر بگیرند.

اگرچه سیستم های گردش مجدد مایع در طول تاریخ برای تبرید صنعتی مورد استفاده قرار گرفته اند، اما تعدادی از سیستم های جدید در حال توسعه و پیاده سازی هستند. از جمله گسترش مستقیم و Cascade  (آبشاری) و واحدهای بسته بندی کم شارژ.

به عنوان مثال، یک سیستم تبرید آبشاری یا سیستم تبرید دو مرحله ای، با استفاده از دو نوع مبرد موثر در مصرف انرژی، شکاف های بزرگ دما را برطرف می کند، در نتیجه از هر یک از خواص مبرد استفاده می کند و فقط از آنها در مناطقی که بهترین کاربرد را دارند استفاده می کند. این روش معمولاً برای شرایط شدید فریزر عمیق استفاده می شود، اما همچنین می تواند در دماهای عملیاتی بالاتر برای کاهش خطر از دست دادن محصول به دلیل نشت مبرد مورد استفاده قرار گیرد. آمونیاک را می توان به عنوان مبرد اصلی موجود در موتورخانه استفاده کرد و گلیکول، به عنوان مبرد ثانویه، سپس به اواپراتورها در سراسر تاسیسات توزیع شد. این تنظیم خطر توزیع بارهای بزرگ آمونیاک را که می تواند تولید را آلوده کند، به حداقل می رساند.

هر یک از این سیستم های تبرید می توانند از استفاده از پیش ساخته سود ببرند. چیزی به سادگی گروه های سوپاپ برای سیستم های لوله کشی تبرید می تواند برای استفاده در تاسیسات توزیع سردخانه از پیش ساخته شود. با این حال، پیش ساخته اغلب در ارتباط با واحدهای بسته بندی کم شارژ بهینه می شود، جایی که کمپرسورها، کنترل کننده ها و اواپراتورها در یک واحد در مکانی خارج از محل موازی با ساخت تاسیسات ساخته می شوند. سپس واحدها به محل کار تحویل داده می شوند و در جای خود قرار می گیرند و میزان نیروی کار در محل را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند، زمان کلی پروژه را کاهش می دهند و خطرات ایمنی را کاهش می دهند.

سرانجام، سرمایه گذاری در سیستم های کنترل، بهره وری انرژی سیستم تبرید را به حداکثر می رساند، طول عمر تجهیزات را افزایش می دهد، روندها و بهره وری را پیگیری می کند و عملکرد بلادرنگ را ارائه می دهد.

سردخانه

آینده ذخیره سازی سرد

طراحی و ساخت تاسیسات مدرن توزیع مواد غذایی چالش برانگیز است. گسترش فضای ذخیره سازی سردخانه در تاسیسات موجود حتی بیشتر از این است.

به عنوان یک قاعده کلی، شرکت ها قبل از سرمایه گذاری در دارایی های جدید از دارایی های جاری استفاده می کنند. آنها ممکن است با تلاش برای ورود سریعتر محصولات به بازار، رعایت مقررات یا پاسخ به چالش کمبود نیروی کار انگیزه داشته باشند. به همین دلیل است که شاهد گسترش و نوسازی مراکز توزیع در صنایع غذایی هستیم.

هر پروژه جدید از فناوری روز مانند سیستم های جدید یا دورگه این سیستم ها سود خواهد برد. همچنین تمرکز بر اتوماسیون، تنوع محصولات کنترل شده با دما و تقاضا برای داده ها و تجزیه و تحلیل بیشتر ادامه خواهد داشت.  

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...