آمازون یک ربات ساخته است که در خانه شما می چرخد

آمازون به تازگی محصولی به نام Astro را معرفی کرد که بسته به نگرش شما یا آینده نگرانه است یا بسیار نگران کننده است. Astro در اصل یک ربات کوچک چرخ دار با دوربین و تبلت روی آن است. این دستگاه می تواند در خانه با سرعت حداکثر یک متر بر ثانیه حرکت کند و ظاهراً نتوانسته است از سقوط از پله ها یا کارهای دیگری که ممکن است آن را در معرض خطر قرار دهد جلوگیری کند. صفحه تبلت روی آن با چشمانی گویا دارد تا به ربات آمازون که در خانه شما گشت می زند، شخصیتی بدهد.

ربات Astro

این ربات با قیمت 1499.99 دلار وقتی در دسترس عموم قرار گیرد و 999.99 دلار برای کسانی که در برنامه رونمایی از آن شرکت می کنند واگذار می شود و در اواخر امسال به مشتریان منتقل می شود.

مزایای امنیتی نظری برای وجود Astro در خانه شما وجود دارد. هنگامی که هیچ کس در خانه نیست می تواند در خانه گشت بزند و در صورت ورود فرد ناشناس به خانه، صاحب خانه را مطلع کند. آمازون همچنین راه هایی را برای تشخیص صداهای زنگ هشدار دود یا شکستن شیشه ارائه کرده است. همچنین می تواند برای بررسی افرادی که نیاز به مراقبت در خانه دارند، مانند افراد مسن، یا برای دنبال کردن شما و پخش پادکست در هنگام انجام کارهایتان مورد استفاده قرار گیرد.

ربات Astro

دلایل واضحی برای احتیاط در مورد Astro از منظر حریم خصوصی وجود دارد، بنابراین آمازون برخی از اقدامات حفاظتی را ارائه کرده است. شما می توانید محدوده هایی را در خانه تعیین کنید که Astro وارد آن نمی شود و یک دکمه دوربین و میکروفون ها را خاموش می کند. متأسفانه، Astro نیز نمی تواند تا زمانی که دکمه فعال است حرکت کند، بنابراین اگر می خواهید روبات بدون ترس از دیده شدن یا شنیدن شما را دنبال کند، خوش شانس نیستید.

این امر پرچم های قرمز زیادی را برای Matthew Guariglia، تحلیلگر سیاست در بنیاد مرزهای الکترونیکی ارسال می کند. Guariglia در یک تماس تلفنی توضیح داد: "در مورد بدترین سناریویی که ممکن است رخ دهد، در صورت دسترسی شخص ثالث به آن ربات فکر کنید. چه چیزی را می بیند، چه می شنود و با این اطلاعات چه می توان کرد؟"

این فقط یک فرضیه نیست هکرها در گذشته این کار را با دوربین های Ring آمازون انجام داده اند و حتی کارکنان خود آمازون سعی کرده اند به فیلم خصوصی Ring مشتریان دسترسی پیدا کنند. و این مشکل تنها به آمازون محدود نمی شود. در اوایل سال 2021، یک کارمند سابق ADT اعتراف کرد که مشتریان را برای سالها از طریق دوربین های امنیتی خود تماشا می کند.

Evan Greer، مدیر گروه مبارزه برای آینده، یک گروه حقوق دیجیتالی غیرانتفاعی، در پیامی مستقیم توضیح داد: "پوشاندن خانه به وسیله دستگاههای نظارتی متصل به اینترنت، شما و خانواده شما را از امنیت کمتری برخوردار می کند، نه امنیت بیشتری."

از آمازون پرسیده شد نگرانی کارشناسان در مورد Astro چگونه است، و این شرکت با بیانیه ای به جزئیات اقدامات احتیاطی امنیتی مورد نیاز پاسخ داد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: "ما از بهترین تکنیک های امنیتی روی دستگاه استفاده می کنیم که شامل رمزگذاری داده ها، حفاظت از بوت و محدودیت های دسترسی به حساب می شود. برنامه های کاربردی Astro و اجزای ابر تحت بازبینی و آزمایش امنیتی قرار می گیرند تا اطمینان حاصل شود که آنها استانداردهای امنیتی دقیق ما را مطابق با دستگاه های Echo ما قبل از ارائه در دسترس مشتریان قرار می دهند."

ربات Astro

وقتی صحبت از دوربین های داخل خانه می شود، کاربران باید بیشتر از هکرها نگران باشند. آمازون از نزدیک با مجریان قانون همکاری می کند و همانطور که Guariglia توضیح داد، این نگرانی واقعی وجود دارد که پلیس بتواند از طریق دستور دادگاه به Astros دسترسی پیدا کند و به طور موثر اجازه دسترسی مجریان قانون به داخل خانه مشتریان را بدون نیاز به حضور شخصی می دهد.

در حالی که برخی از جنبه های جدید درباره Astro وجود دارد، اما به نظر می رسد که برای حل مشکلاتی که واقعاً وجود ندارند طراحی شده است، در حالی که مسائل جدید حریم خصوصی را مطرح می کند. با این قیمت، به راحتی می توان پرسید که آیا Astro نیز پرواز خواهد کرد یا خیر. یک چیز مسلم است: هرگز به اندازه ربات Rocky IV ژاپنی ها جالب نخواهد بود.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...