نحوه کاهش ضایعات بسته بندی

با خروج جهان از بیماری همه گیر COVID-19 2020، تقریباً همه مشاغل با افزایش سریع قیمت کالاها با چالش های مهمی روبرو هستند. قیمت تقریباً همه چیز روندی صعودی دارد و بسیاری از مشاغل را وادار می کند که انتخاب سختی را برای انتقال هزینه های بیشتر به مشتریان خود و یا پس انداز داخلی در زمانهای کم مصرف انجام دهند.

این مشکل به ویژه در صنعت غذا و نوشیدنی بسیار بد است، زیرا "هزینه بسته بندی مقوایی، آلومینیوم برای قوطی های نوشابه، برچسب ها، حمل و نقل و انرژی افزایش می یابد."

کاهش ضایعات بسته بندی

ضایعات بسته بندی یکی از رایج ترین و پرهزینه ترین مشکلاتی است که مشاغل با آن روبرو هستند. به دلیل طراحی ضعیف محصول و عدم وجود زیرساخت ها، اکثر زباله های پلاستیکی به محل دفن زباله ارسال می شوند یا در محیط دفع می شوند. 9.2 میلیارد تن پلاستیک تولید شده است که تنها 9 درصد آن به درستی بازیافت شده است.

این نه تنها یک مشکل زیست محیطی است - در زمانی که بسیاری از شرکت ها به دنبال تداوم پایداری به عنوان یک مزیت رقابتی هستند - هزینه ها را به طرق بیشتری از آنچه فکر می کنید افزایش می دهد.

ضایعات بسته بندی

این باعث افزایش هزینه های کار می شود زیرا حمل و نقل زباله در محل به این معنی است که کارکنان وقت خود را صرف نظافت و حذف زباله از محل کار شما می کنند. همچنین به معنی افزایش هزینه های دفن زباله و دامپینگ است. 

از گذشته، بسیاری از شرکت ها بر "پیروزی سریع" مانند کاهش وزن مواد بسته بندی تمرکز کرده اند. این امر به احتمال زیاد دیگر باعث کاهش آن نمی شود، زیرا برخی از شرکت های برتر کالاهای مصرفی سریع (یا FMCG) به سمت بازیافت کامل، کاهش پلاستیک ها و تغییر بسته بندی های انعطاف پذیر حرکت می کنند. 

بنابراین چگونه می توانید مزیت رقابتی پیدا کنید وقتی همه با افزایش قیمت ها مبارزه می کنند؟ به مواد و فرایندهای بسته بندی خود نگاه کنید. شرکت هایی که می توانند هزینه بسته بندی خود را با حفظ یکپارچگی و هویت نام تجاری محصولات خود در این فضای بی ثبات تجاری کاهش دهند، به موفقیت نزدیک هستند.

مسائل رایج بسته بندی

نحوه بسته بندی و ارسال محصول خود را برای شناسایی این مسائل رایج ارزیابی کنید:

خطوط ذخیره سازی و بسته بندی مواد ضعیف طراحی شده است .

اصلاح چیدمان انبار به منظور کارآمدتر و شناسایی و حذف مواد بسته بندی که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند تنها چند راه برای کاهش هزینه ها هستند.

طراحی بسته بندی .

تغییر طراحی یا ساختار بسته بندی می تواند هزینه مواد و ترانزیت را کاهش دهد.

زمان بسته بندی طولانی .

افزایش میزان اتوماسیون در خط بسته بندی شما می تواند با کاهش زمان بسته بندی، بهره وری را افزایش داده و نیروی کار شما را آزاد کند. 

پرداخت ابعاد جعبه به جای ابعاد محصول .

استفاده از جعبه های بزرگ برای حمل اقلام کوچک باعث هدر رفتن پول می شود. سعی کنید اندازه متوسط ​​محموله خود را ارزیابی کنید و مطمئن شوید که بسته بندی مناسبی برای کاهش حجم ابزاری که برای اقلام پرداخت می کنید، داشته باشید. 

کاهش سهام .

ذخیره سازی بسته بندی می تواند از مناطق وسیعی از انبار یا مرکز تکمیل شما استفاده کند - فضایی که می تواند از بهره وری بیشتری استفاده کند. پیاده سازی سیستم مدیریت موجودی باعث کاهش فضای ذخیره سازی، هزینه های مرتبط و مدیریت می شود.

ضایعات بسته بندی

مواد بسته بندی بی اثر که اجازه آسیب می دهد .

محصولات آسیب دیده نه تنها برای شما هزینه دارد بلکه به شهرت و برند شما نیز آسیب می رساند. اگر مسئله آسیب منظم است، وقت آن است که مجدداً مواد بسته بندی مورد استفاده و عملکرد حامل های ترجیحی خود را دوباره ارزیابی کنید. 

آسیب حمل و نقل

هزینه پنهان بسته بندی خارج از قفسه. خسارت ناشی از حمل و نقل منجر به هزینه زیاد برای جایگزینی اقلام و نرخ بازگشت بالا می شود.

تولید مدل های ناکارآمد

ایجاد یک مدل "به موقع" برای خط بسته بندی شما می تواند فضای انبار را آزاد کرده و میزان مواد نادر مورد استفاده ذخیره شده در تأسیسات شما را محدود کند.

عدم  بهینه سازی بسته بندی.

همگام شدن با روندهای ظهور بسته بندی - مانند تغییر از مواد پلاستیکی به الیاف یا افزایش استفاده از روباتیک برای مرتب سازی و بسته بندی - می تواند به شما برتری بیشتری نسبت به رقبا بدهد.

ممیزی بسته بندی

حسابرسی بسته بندی می تواند به شما کمک کند نه تنها این فرصت ها را شناسایی کنید بلکه آنها را به نقاط قوت تبدیل کنید. مهندسان متخصص با شما همکاری خواهند کرد تا مطمئن شوید از بسته بندی خود بیشترین بهره را می برید در حالی که بینش کلیدی را در مورد استفاده از مواد و کارایی تجهیزات ارائه می دهید. آنها می توانند به تیم شما در شناسایی زمینه های بالقوه بهبود کمک کرده و راه حل های ابتکاری و کاربردی ارائه دهند که در هزینه شما صرفه جویی می کند و به شما امکان می دهد قیمت های خود را پایین نگه دارید.

در حسابرسی بسته بندی، شما تجزیه و تحلیل کاملی از هر خط در تأسیسات خود دریافت خواهید کرد و به دنبال آن توصیه ها و کالیبراسیون تجهیزات، تغییرات مواد توصیه شده و آموزش را خواهید داشت. می توانید انتظار داشته باشید که ببینید:

  • کاهش هزینه بار واحد
  • ناکارآمدی در سراسر مراحل بسته بندی شما را برجسته می کند
  • زنجیره تامین را ساده می کند
  • مواد استاندارد در عملیات
  • زمان خرابی را به حداقل برسانید 
  • افزایش زمان کار با کاهش خدمات برنامه ریزی نشده
  • فرصت های استفاده و کاهش هزینه که مستقیماً بر سودآوری کسب و کار شما تأثیر می گذارد

نتیجه

حسابرسی بسته بندی با نگاهی جامع به فرآیندهای بسته بندی شما، و هرگونه فرصت برای بهبود آنها را برجسته می کند. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل کامل الگوهای استفاده، حجم کلی و نوسانات تقاضا و همچنین طراحی و مشخصات مواد، فرصت هایی را برای سودآوری بیشتر تجارت شما فراهم می کند. 

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...