انتقاد مجلس نمایندگان امریکا از فیسبوک به دلیل تأثیرات اینستاگرام بر سلامت روانی کودکان

کمیته فرعی سنا برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان، رئیس امنیت فیسبوک، Antigone Davis، را به دلیل دلیل تأثیرات اینستاگرام بر سلامت روانی کودکان مورد انتقاد قرار داد. این اسناد در اختیار وال استریت ژورنال قرار گرفت و مشخص شد که "اینستاگرام برای درصد قابل توجهی از نوجوانان، به ویژه دختران نوجوان مضر است."

سناتور ماساچوستEd Markey ، از دیویس رئیس امنیت فیسبوک پرسید که آیا این شرکت قول می دهد ویژگی هایی مانند تعداد "like" و شمارش follower در مورد خدمات ارائه شده به کودکان را شامل نشود. نشانگرهای محبوبیت رسانه های اجتماعی مشکلاتی مانند مشکلات مربوط به افسردگی و اضطراب را در کودکان  ایجاد کرده است.

با این حال، نماینده فیسبوک متعهد نشد و اعلام کرد که شرکت به تحقیق در مورد این موضوع ادامه می دهد.

در پاسخ، سناتورMarkey  توصیه کرد که فیسبوک تمام محققان خود را برای بررسی این موضوع در صورت احساس نیاز به تحقیقات بیشتر از فیس بوک اخراج کند. سناتور مارکی گفت: "این برای همه مادران و پدران کشور ما کاملاً آشکار است."

مارکی در ادامه از دیویس در مورد ممنوعیت بازاریابی تأثیرگذار برای کودکان سوال کرد، پیشنهاد دیگری که فیسبوک در جلسه دادرسی به آن متعهد نبود.

سناتور، رئیس امنیت جهانی فیسبوک را به دلیل نداشتن پاسخ هایی که به نظر او بسیار واضح است، مورد انتقاد قرار داد.

اما عدم پاسخ دیویس فرصتی را برای سناتورMarkey  ایجاد کرد تا قانون KIDS را مطرح کند، قانونی که او مجدداً وضع کرده است و محتوای آنلاین کودکان را هدف قرار می دهد.

اینستاگرام

قانون KIDS برای حفاظت کاربران آنلاین زیر 16 سال در سطح فدرال می باشد. این شرکت ها را از استفاده از برخی ویژگی ها مانند محتوا های auto-play یا push alerts بر روی سیستم عامل هایی که کودکان را هدف قرار می دهد، منع می کند. همچنین انواع خاصی از محتوا را ممنوع می کند، از جمله رسانه های بازاریابی تأثیرگذار که میزبان سعی در تبلیغ و فروش محصولات به کودکان دارد.

رئیس کمیته فرعی سناتور Richard Blumenthal و سناتور Marsha Blackburn نیز در اوایل جلسه در انتقاد شدید از شرکت های رسانه های اجتماعی به سناتور Markey پیوستند.

به گفته Blumenthal، کارکنان کنگره وی آزمایش خود را ترتیب داده و یک حساب کاربری در اینستاگرام با نام یک دختر 13 ساله ایجاد کردند. او به Davis توضیح داد که این حساب مملو از توصیه هایی برای "رژیم های شدید" و محتوای اختلالات خوردن در یک روز است.

قبل از جلسه، فیسبوک اطلاعاتی را از تحقیقات خود منتشر کرد تا از خود دفاع کند. فیسبوک اصرار دارد که داده ها توسط رسانه ها اشتباه تصور شده است و تحقیقات خود نشان می دهد که اینستاگرام به نوجوانان در مسائلی مانند تنهایی، اضطراب، ناراحتی و اختلالات خوردن کمک کرده است.

با این حال، نتیجه این تحقیقات باعث شده است که فیسبوک برنامه های انتشار Instagram Kids برای کودکان زیر 13 سال را متوقف کند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...