رشد بازار اینترنت اشیا به دلیل افزایش موارد استفاده آن

بر اساس گزارش IoT Services Global Market Report در سال 2021، انتظار می رود تا سال 2030 افزایش موارد استفاده از اینترنت اشیا بازار خدمات اینترنت اشیا را رونق دهد. اینترنت اشیا در طول سالها در بسیاری از زمینه ها کاربرد خود را پیدا کرده است. می توان از آن در تولید، کشاورزی، شهرهای هوشمند، حمل و نقل و بسیاری از صنایع و زمینه های دیگر استفاده کرد.

با توجه به اینکه می توان از آن در بسیاری از صنایع استفاده کرد، نیاز به خدمات و برنامه های اینترنت اشیا افزایش یافته است. خدمات IoT که با ارائه خدماتی مانند مشاوره، مدیریت داده، مدیریت شبکه و خدمات امنیتی پشتیبانی می کنند، تقاضای بسیار بالاتری دارند.

تاثیر COVID-19 بر بازار خدمات اینترنت اشیا

بر اساس این گزارش، انتظار می رود بازار جهانی خدمات اینترنت اشیا از 139.24 میلیارد دلار در سال 2020 به 162.39 میلیارد دلار در سال 2021 با نرخ رشد ترکیبی سالانه(CAGR)  16.6 درصد برسد. در سالهای آتی، انتظار می رود حجم خدمات خدمات مدیریت اینترنت اشیا در سال 2025 به 381.16 بیلیون دلار با نرخ رشد ترکیبی سالانه(CAGR)  درصد برسد. این رشد به شرکت هایی کمک می کند که فعالیت خود را از سر بگیرند و با بهبودی و عبور از بیماری همه گیر با شرایط عادی سازگار شوند. پیش از این، COVID-19 منجر به محدودیت های فراوان، کار از راه دور و تعطیلی فعالیت های تجاری می شد که منجر به چالش های عملیاتی می شد.

موارد استفاده از اینترنت اشیا باعث رشد می شود

بازار خدمات اینترنت اشیا شامل فروش خدمات اینترنت اشیا و محصولات مرتبط با آنها است. خدمات اینترنت اشیا توسط ارائه دهندگان خدمات اینترنت اشیا ارائه می شود. این ارائه دهندگان خدمات مشاوره، امنیت و تجزیه و تحلیل را بر اساس الزامات کسب و کار ارائه می دهند. عناوین برتر در صنعت خدمات IoT عبارتند از Cisco Systems ، Cognizant ، Google، Infosys و Tieto Corporation .

همانطور که انتظار می رود افزایش موارد استفاده از اینترنت اشیا بازار خدمات اینترنت اشیا را هدایت می کند. اینجاست که از اینترنت اشیا می توان برای خودکارسازی فرایندها و افزایش بهره وری استفاده کرد. همچنان که موارد استفاده زیادی در طول سالها پیدا شده است، این امر باعث افزایش تقاضا برای خدمات اینترنت اشیا می شود و انتظار می رود که این امر باعث رشد شود.

اینترنت اشیا

افزایش حجم کار استقرار با محاسبات Edge یا رایانش ابری

علیرغم رشد مورد انتظار، تصویب می شود که پذیرش شرکت های کوچک مانع بازار خدمات اینترنت اشیا شود. اگرچه اینترنت اشیا در بسیاری از صنایع کاربرد دارد، اما به دلیل عواملی مانند آگاهی پایین، پذیرش سازمانی کم است. طبق نظرسنجی داده های Omida، تنها 29٪ از شرکت ها راه حل های اینترنت اشیا را پذیرفته اند. بر اساس این گزارش، محاسبات ابری حجم کار را در دستگاه های IoT افزایش می دهد. این راه حل پردازش داده ها و ذخیره داده ها را در رایانش ابری تسهیل می کند.

مایکروسافت اخیراً Azure IoT Edge خود را منتشر کرد. این سرویس کاملاً مدیریت شده بر روی Azure IoT Hub ساخته شده است. مشاغلی که از پلتفرم اینترنت اشیا مایکروسافت استفاده می کنند زمان کمتری را صرف ارتباط با ابر می کنند، سریعتر به تغییرات محلی واکنش نشان می دهند و در بازه های طولانی آفلاین قابل اعتمادتر عمل می کنند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...