4 نکته برای اطمینان از عملکرد بهتر برج خنک کننده

طراحی با تخصص و نگهداری به موقع باعث افزایش طول عمر برج خنک کننده و افزایش بهره وری می شود. برج های خنک کننده برای استفاده در کاربردهای صنعتی، تولید برق و تهویه مطبوع مناسب هستند. در این سه دسته وسیع و کاربردهای فراوانی که در بر می گیرند، برجهای خنک کننده عملکرد کلی یکسانی را انجام می دهند: آنها به طور موثر گرمای یک فرآیند یا ساختمان را حذف و رد می کنند.

این مقاله چهار نکته را برای اطمینان از عملکرد خنک کننده برتر در هر برنامه ارائه می دهد. بهبود تجهیزات خنک کننده-از طراحی سیستم گرفته تا نگهداری و نگهداری طولانی مدت-به اطمینان از سرمایش تبخیری قابل اطمینان کمک می کند. این نکات در کنار هم به کاربران کمک می کند تا برج های خنک کننده خود را حفظ کنند تا بتوانند تا حد ممکن موثر و کارآمد عمل کنند.

برج خنک کننده

نکته 1: تعیین کنید که فناوری برج خنک کننده مناسب است

اولین قدم برای عملکرد موثر و کارآمد برج خنک کننده این است که - قبل از سرمایه گذاری در فناوری - تعیین کنیم که آیا برای استفاده مورد نظر مناسب است یا خیر.

در طبقه بندی کاربردهای صنعتی، تولید برق و تهویه مطبوع، برجهای خنک کننده برای فرایندهای بسیار متفاوت استفاده می شود. در کاربردهای صنعتی، برج خنک کننده برای رد مقادیر زیادی گرمای تولید شده در فرایندهای تولید، کارخانه های فولاد و کاغذ و پالایش پتروشیمی استفاده می شود. به همین ترتیب، در برنامه های تولید برق، برج خنک کننده گرمای اضافی نیروگاه ها را دفع می کند. در برنامه های تهویه مطبوع، برج خنک کننده، هوای خنک را در ساختمانهایی که برای سیستمهای خنک کننده با هوا بسیار مقرون به صرفه هستند فراهم می کند.

میزان خنک کننده مورد نیاز اهمیت دارد. در کاربردهای کوچکتر، جایی که گرمای کمتری تولید می شود و باید رد شود، خنک کننده هوا از طریق کویل های های کندانسور و فن ها برای برآوردن نیازهای خنک کننده فرآیند یا راحتی کافی است. با افزایش تولید حرارت یا اندازه ساختمان، تجهیزات بسیار بیشتری لازم می شود و این محصولات با هوا خنک مقرون به صرفه می شوند. در مواردی که تجهیزات خنک کننده هوا و مصرف انرژی بسیار گران هستند، سیستم های خنک کننده با آب همراه با برج های خنک کننده یک جایگزین خنک کننده مقرون به صرفه و کم مصرف را ارائه می دهند.

فناوری برج خنک کننده به ویژه در رطوبت نسبتاً کم، آب و هوای خنک و مناطقی که آب به راحتی در دسترس است مفید است. در این محیطها، تبخیری که در پایه عملکرد برج خنک کننده قرار دارد با سهولت بیشتری رخ می دهد. برجهای خنک کننده ممکن است به ویژه برای برنامه های کوچکتر مناسب نباشند-به عنوان مثال ، آنهایی که کمتر از 100 تن خنک کننده دارند-زیرا به سرمایه گذاری اولیه و زیرساخت های حمایتی نیاز دارند. هزینه های عملیاتی و در نتیجه هزینه کل مالکیت برج های خنک کننده، با این حال، اغلب کمتر از هزینه های فن آوری خنک کننده هوا است. در چنین برنامه هایی، برج های خنک کننده همچنین می توانند با افزایش اندازه برنامه، بازده اقتصادی بهتری را ارائه دهند.

سیستم های آب سرد با برج خنک کننده در محدوده 100 تا 400 تن شروع به جذابیت می کنند. آنها در برنامه های کاربردی در مقیاس بزرگ 400 تن و بالاتر به یک ترجیح روشن تبدیل می شوند. متخصصان شرکت های فن آوری خنک کننده می توانند به افرادی که به دنبال تجهیزات خنک کننده فرایند هستند کمک کنند تا تعیین کنند که آیا فناوری برج خنک کننده برای یک برنامه خاص مناسب است یا خیر.

نکته 2: تعیین اندازه مناسب سیستم

پس از تعیین اینکه یک برج خنک کننده بهترین انتخاب برای یک برنامه خاص است، گام مهم بعدی برای عملکرد برتر در طول عمر برج، اندازه مناسب برج خنک کننده است. برج های خنک کننده بر اساس حذف حرارت از طریق تبخیر با پخش آب در محیط های تبادل حرارتی PVC به نام پر کننده عمل می کنند. به همین دلیل، سطح موجود برای تعامل آب و هوا در داخل برج بزرگترین عامل در تعیین ظرفیت برج است.

اندازه مناسب برج خنک کننده مستلزم درک عمیق از فرآیند یا نیازهای خنک کننده راحت برنامه کاربردی است. کارشناسان این نیازها را همراه با رطوبت، دما و سایر داده های متوسط ​​آب و هوای محلی برای محاسبه سطح آب (و بنابراین اندازه برج) مورد نیاز در نظر می گیرند.

در برخی موارد، کارشناسان ممکن است از نرم افزار اختصاصی استفاده کنند که پارامترهای مختلف را در نظر می گیرد تا چندین گزینه مختلف برج خنک کننده را در اختیار مشتریان قرار دهد. سپس مشتریان می توانند گزینه ها را بر اساس عواملی مانند:

صرفه جویی کلی انرژی مورد انتظار

هزینه اولیه و هزینه کل مورد انتظار مالکیت.

سطوح صدا.

درصد ظرفیت کلی برآورده شده

اگرچه اندازه مناسب برج هدف است، اما خریداران تجهیزات خنک کننده فرآیند ممکن است با توجه به هزینه، برج خنک کننده را کوچک تر نشان دهند. این می تواند سایر تجهیزات موجود در سیستم خنک کننده با آب را مجبور به کار بیشتر کند. اگر دمای آب فرآیند از محدوده برج خنک کننده یا تجهیزات مربوطه فراتر رود، برای برنامه های صنعتی و برق، زمان خرابی می تواند بسیار پرهزینه باشد. متناوبا، خریدار تجهیزات ممکن است سایز بزرگتر را انتخاب کند، شاید برای سیستمی که به اندازه ای بزرگ باشد که بتواند حتی نیازهای خنک کننده شدید پیش بینی شده برای یک برنامه معین را برآورده کند، هزینه بیشتری بپردازد.

برج خنک کننده

نکته 3: طراحی برای استفاده نهایی

هنگام در نظر گرفتن طراحی سیستم برج خنک کننده، طراحی برای استفاده نهایی از برج بسیار مهم است. بخش بزرگی از آن اندازه سیستم است. با این حال، مواد مورد استفاده، قابلیت تصفیه آب و افزونگی از دیگر جنبه های مهم طراحی برج خنک کننده است. همه این عوامل طراحی با هم کمک می کنند تا حداقل زمان خرابی و حداکثر زمان فعال سازی فرایند در برنامه های کاربردی فراهم شود.

مصالح مورد استفاده برای ساخت خود برج خنک کننده باید متناسب با محیطی باشد که برج در آن نصب می شود. اگر قرار است در ساحل، جایی که در معرض هوای دریا قرار می گیرد یا در یا در نزدیکی یک کارخانه شیمیایی نصب شود، خورنده بودن هوا می تواند به اجزای برج آسیب برساند. در این موارد، اگر مواد به درستی انتخاب نشوند، اجزای سازنده با گذشت زمان تخریب می شوند و یکپارچگی سازه ای تهدید می شود و منجر به خرابی برنامه ریزی نشده می شود. همچنین در کاربردهای شیمیایی، وجود مواد شیمیایی در آب مورد استفاده برای خنک کننده نگران کننده است. بسته به مواد شیمیایی موجود در آب، این می تواند منجر به تخریب محیط پر کننده و کاهش شدید راندمان برج خنک کننده شود.

مشتریان در این محیط ها ممکن است برای ساخت برج خود از فولاد ضد زنگ به جای فولاد گالوانیزه استفاده کنند. فولاد ضد زنگ گرانتر است، اما مقاومت در برابر خوردگی و طول عمر بیشتر را ارائه می دهد. در صورت مشکوک بودن به آلودگی شیمیایی آب فرآیند، ممکن است یک سیستم فیلتراسیون یا ضدعفونی برای افزایش عمر سرویس برج خنک کننده ضروری باشد، یا رسانه پر کننده باید بیشتر از سایر برنامه ها جایگزین شود. سایر مشکلات احتمالی مربوط به آب - به عنوان مثال ، مواد جامد بالا در صورتی که آب از منبع آب شیرین محلی گرفته شود تا منابع شهری - می توان از طریق طراحی سیستم پیشگیرانه و نگهداری دقیق آنها را برطرف کرد.

آخرین ملاحظات کلیدی در طراحی سیستمهای برج خنک کننده موثر، معرفی افزونگی در کاربردهایی مانند نیروگاهی است که به ویژه برای جلوگیری از خرابی ضروری است. در این موارد، هزینه اضافی در برج خنک کننده بیشتر از هزینه قطعی یا خرابی ناشی از تغییر شکل مواد پر کننده PVC به دلیل گرمای بیش از حد است.

نکته 4: بازرسی و انجام تعمیر و نگهداری منظم

برج های خنک کننده نیازی به نگهداری گسترده و مکرر ندارند. با این حال، نگهداری به موقع و دوره ای می تواند عمر مفید برج خنک کننده را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. مهمترین جنبه نگهداری برج خنک کننده حفظ کیفیت آب است. علاوه بر این، روغن کاری قطعات مکانیکی و بازرسی برج برای اطمینان از یکپارچگی سازه ای از دیگر مراحل مهم نگهداری برای اطمینان از ایمنی و عمر طولانی است.

تصفیه موثر آب به تمیز نگه داشتن محیط پر کننده برج خنک کننده کمک می کند و از تشکیل رسوب در لوله های سیستم جلوگیری می کند، که هر دو تأثیر مثبتی بر کارایی و اثربخشی دارند. هر کاربر برج خنک کننده منبع آب متفاوتی دارد و بنابراین، نیازهای تصفیه آب متفاوتی دارد. صرف نظر از اینکه آیا از فیلتراسیون، اشعه ماوراء بنفش، آلودگی شیمیایی یا روش تصفیه آب دیگری استفاده می شود، مهم است که کاربران برج خنک کننده از کیفیت آب خود آگاه بوده و بر این اساس گزینه های تصفیه را انتخاب کنند. کاربران همچنین باید از خرابی و رانش سیستم مطلع باشند. توصیه می شود بخشی از آب موجود در سیستم را در فواصل منظم جایگزین کنید. این عمل، که به انفجار معروف است، به اجتناب از مسائل جامدات انباشته شده و تعادل نامناسب pH که هنگام تبخیر آب از سیستم رخ می دهد اما جامدات و مواد شیمیایی را پشت سر می گذارد، کمک می کند.

برج خنک کننده

فن مورد استفاده در برج خنک کننده به مقدار قابل توجهی به قدرت خنک کننده کلی سیستم کمک می کند. کاربران باید انتظار داشته باشند که موتور فن را به طور مرتب چرب کرده و روغن گیربکس آن را تعویض کنند تا سیستم در حداکثر ظرفیت خود یا نزدیک به آن کار کند.

در نهایت، کاربران باید بازرسی های معمول از برج خنک کننده را انجام دهند تا مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری مانند مواد پر شده از PVC را نشان دهند. ارتعاش ناشی از تجهیزات متحرک در سیستم می تواند باعث ایجاد مشکلات مربوط به یکپارچگی سازه مانند شل شدن پیچ ها شود. چنین مسائلی می تواند باعث شود که صدای فن نادرست باشد.

بازرسی ها - که تقریباً پس از پنج سال روی برج جدید و سپس سالانه پس از آن رخ می دهد - می تواند مسائل احتمالی را قبل از اینکه منجر به نگرانی های ایمنی یا آسیب به تجهیزات شود، شناسایی کند. علاوه بر این، بازرسی های دوره ای به کاربران این امکان را می دهد که مشکلات را شناسایی کرده و زمان وقفه را برنامه ریزی کنند تا اینکه منتظر مشکلات باشند تا باعث خرابی های برنامه ریزی نشده قابل توجه شوند.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...