فواید چای سبز برای پوست و لاغری

چای سبز یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در بین مردم است و خواص بیشمار آن در زمینه بهداشت و درمان بیماری ها این چای را به یکی از پر مصرف ترین چای ها تبدیل کرده است.

چای سبز در واقع برگ های سبز و تازه گیاه چای در حال رشد است که طی فرآیندهایی خشک شده و برای مصرف به مشتری تحویل داده می شود. بسیاری از رژیم های کاهش وزن که توسط طب سنتی تجویز می شود شامل مصرف چای سبز است.

زیرا این گیاه متابولیسم را افزایش می دهد و این باعث ذوب شدن چربی بدن و کاهش وزن می شود. در این پست، ما قصد داریم در مورد خواص چای سبز برای پوست و لاغری بحث کنیم، با ما همراه باشید.

فواید چای سبز برای پوست و لاغری

خواص چای سبز برای لاغری

1- چای سبز مصرف کنید و از پرخوری جلوگیری کنید

2-  چای سبز و چربی سوزی

3-  با نوشیدن چای سبز وزن خود را کاهش دهید

چه موقع برای کاهش وزن چای سبز بنوشیم؟

برای کاهش وزن روزانه چقدر چای سبز مصرف کنیم؟

خواص چای سبز برای پوست

1-  از بین بردن چین و چروک های پوستی با چای سبز

2-  چای سبز مصرف کنید و آکنه را از بین ببرید

3-  از بین بردن چربی پوست با چای سبز

1-  چای سبز مصرف کنید و از پرخوری جلوگیری کنید

ما اغلب افرادی را دیده ایم که به محض عصبی شدن یا شوکه شدن در تصادف، اشتهای کاذب دارند و شروع به غذا خوردن می کنند. به این نوع غذا خوردن پرخوری عصبی گفته می شود.

حال یکی از خواص چای سبز ایجاد آرامش و کاهش استرس است، با مصرف آن فشار عصبی کاهش یافته و اشتهای کاذب برطرف می شود و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود.

2- چای سبز و چربی سوزی

چای سبز حاوی ماده ای به نام پلی فنول است که در بدن باعث افزایش دما و افزایش متابولیسم بدن می شود. چربی های مضر با افزایش متابولیسم از بین می روند.

چای همچنین کلسترول مضر را کاهش می دهد، به همین دلیل است که گفته می شود چای سبز یک چربی سوز قوی است. علاوه بر خوردن چای سبز، باید رژیم درمانی مناسبی برای کاهش وزن داشته باشید.

3- با نوشیدن چای سبز وزن خود را کاهش دهید

با افزایش سن، به دلیل تجمع چربی بدن، افراد دارای اضافه وزن هستند، اما با مصرف چای سبز می توان تا حدودی از این نوع چاقی جلوگیری کرد، اگر در طول پیری به طور مداوم چای سبز بنوشید.

به تدریج چربی ها از بین می روند و روی هم تجمع نمی یابند، بنابراین چای سبز به دلیل افزایش سن از افزایش وزن جلوگیری می کند.

چه موقع برای کاهش وزن چای سبز بنوشیم؟

برای کاهش وزن، باید یک برنامه منظم و اصولی داشته باشید. نباید فکر کنید که هر بار که چای سبز می نوشید، تأثیر خود را دارد یا اینکه با نوشیدن چای سبز، دیگر نیازی به رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن ندارید! اینها تصورات غلطی است که باید به آن توجه شود.

از آنجا که مصرف چای سبز ممکن است در جذب آهن اختلال ایجاد کند، توصیه می شود که 60 تا 120 دقیقه بعد از هر وعده غذایی مصرف شود تا علاوه بر تاثیر بیشتر در چربی سوزی، جذب آهن را مختل نکند.

توجه داشته باشید که مصرف منظم چای سبز به مدت طولانی بدون مشاوره یک متخصص طب سنتی ممکن است علائمی مانند پرخاشگری یا سردرد ایجاد کند.

برای کاهش وزن روزانه چقدر چای سبز مصرف کنیم؟

همانطور که نباید در طول روز بیش از حد از چای سیاه استفاده کنید، باید طبق اصول چای سبز بخورید و نباید بیش از حد بخورید، زیرا پرخوری چای سبز ممکن است سیستم ادراری را مختل کرده و یا باعث ایجاد مشکل در سیستم عصبی شود.

نباید تصور کرد که مصرف بیشتر چای سبز باعث کاهش وزن بیشتر می شود! توصیه می شود روزانه 3 فنجان چای سبز 1 تا 2 ساعت بعد از غذا میل کنید

  از بین بردن چربی پوست با چای سبز

چربی زیاد روی پوست باعث ایجاد جوش، سرسیاه و آکنه می شود. پوست چرب نتیجه انسداد منافذ است و همچنین غدد چربی در پوست برخی افراد بیش از حد فعال است و بنابراین پوست چرب می شود و ناخوشایند می شود. مصرف چای سبز به عنوان ماسک می تواند منافذ پوست را باز کرده و چربی اضافی را از بین ببرد.

 مصرف چای سبز برای لاغری و پوست

مصرف چای سبز در طول یک برنامه منظم می تواند چربی اضافی بدن را از بین ببرد و در نتیجه باعث کاهش وزن شود. همچنین، مصرف چای سبز به عنوان نوشیدنی و به عنوان ماسک می تواند جوش، آکنه و چربی پوست را از بین ببرد. و باعث شادابی پوست می شود. البته نباید چای سبز را بیش از حد مصرف کرد و لازم است تحت نظر پزشک طب سنتی مصرف شود.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...