چگونه می توان افت فشار در سیستم های هوای فشرده را به حداقل رساند؟

می توانید گام هایی را برای به حداقل رساندن افت فشار در سیستم هوای فشرده خود برداریداطمینان از اندازه کامل اجزای سیستم هوای فشرده برای CFM شما، بهبود کارایی سیستم توزیع، رفع نشتی و نگهداری صحیح فیلترها و اجزای سیستم کاهش فشار را به حداقل می رساند.

تغییر فیلترها

سریع ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای بهبود افت فشار در سیستم هوای فشرده، اطمینان از تمیز بودن فیلترها است. فیلترهای داخلی را حداقل یکبار در سال یا بعد از 8000 ساعت کار تعویض کنید. اگر مقدار زیادی روغن یا ذرات خشک در جریان هوای فشرده دارید، فیلترها باید بیشتر تعویض شوند. همچنین، مطمئن شوید که اندازه فیلترهای داخلی شما برای جریان هوا مناسب است.

کمپرسور هوا

رفع نشت

گام بعدی برای کاهش افت فشار در سیستم هوای فشرده، یافتن و رفع هرگونه نشتی در سیستم توزیع است. توجه ویژه ای به شیلنگ ها و اتصال دهنده های سریع داشته باشید - 30 فوت آخرین اتصال بین لوله های اصلی توزیع و تجهیزات با استفاده از هوای فشرده. رفع نشت تقریباً همیشه سرمایه گذاری خوبی برای بهبود عملکرد سیستم هوای فشرده و کاهش هزینه های انرژی است. 

لوله های کمپرسور هوای خورده را جایگزین کنید

اگر مشکوک هستید که ممکن است در لوله های هوای فشرده دچار خوردگی شده باشید، باید مشکل را پیدا کرده و برطرف کنید. لوله های فولادی و آهنی برهنه به ویژه مستعد خوردگی هستند. اگر سیستم لوله کشی شما قدیمی است و تعمیر و نگهداری نشده است، باید چند قسمت لوله را برداشته و بازرسی کنید تا علائم خوردگی در سطح داخلی را جستجو کنید. در صورت وجود خوردگی، ممکن است پوسته های زنگ در جریان هوای فشرده یا در فیلترهای داخلی جاسازی شده مشاهده کنید. قسمت های آسیب دیده سیستم لوله کشی هوای فشرده باید جایگزین شوند. لوله را با موادی که مستعد خوردگی نیستند، مانند لوله های آلومینیومی، در نظر بگیرید. همچنین، به منظور ارتقاء رطوبت ناشی از خوردگی از هوای فشرده، به ارتقاء سیستم خشک کردن هوا بپردازید.

لوله کشی هوای فشرده

سیستم توزیع هوای فشرده خود را ساده کنید

اگر لوله کشی توزیع شده از بن بست ها،زانویی ها و سه راهی است، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به طور کامل آن را جایگزین کنید. یک سیستم توزیع با کارآیی بالا در بلند مدت انرژی قابل توجهی را ذخیره می کند. یک سیستم توزیع به سبک حلقه به طور کلی کارآمدترین پیکربندی است. مطمئن شوید که اندازه لوله ها برای CFM شما مناسب است و سعی کنید طول دویدن و تعداد پاها و زانویی ها را به حداقل برسانید. همچنین، استفاده از شیلنگ های ناکارآمد و اتصال دهنده های سریع را به حداقل برسانید.

خشک کن های هوای کم حجم، خنک کننده های بعد و جداکننده های روغن/آب را ارتقا دهید.

اگر قبل و بعد از خشک کن هوا یا سایر اجزای سیستم دچار افت شدید فشار شده اید، ممکن است لازم باشد جایگزینی را در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که دستگاه های خشک کن هوا، خنک کننده های بعدی، جداکننده های آب و سایر لوازم جانبی هوای فشرده برای کاربرد مناسب بوده و به خوبی نگهداری می شوند.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...