چین معاملات رمزارز را غیرقانونی اعلام کرد

بانک مرکزی چین معاملات رمزارزها را غیرقانونی اعلام کرد و بیت کوین را ممنوع کرد. بانک People’s چین اظهار داشت: فعالیتهای تجاری مجازی مرتبط با ارز، فعالیتهای مالی غیرقانونی است که امنیت دارایی های مردم را به طور جدی به خطر می اندازد.

این کشور یکی از بزرگترین بازارهای ارز رمزنگاری شده در جهان است و نوسانات اغلب بر قیمت جهانی ارزهای رمزنگاری شده تأثیر می گذارد.

با اعلام این خبر، قیمت بیت کوین بیش از 2000 دلار کاهش یافت.

این اقدام جدیدترین سرکوب ملی چین در زمینه سرمایه گذاری ناپایدار و سوداگرانه در بهترین حالت و راهی برای پولشویی در بدترین حالت است.

رمزارز

ممنوعیت رسمی از سال 2019

تجارت ارزهای رمزپایه از سال 2019 به طور رسمی در چین ممنوع شده است، اما از طریق مبادلات خارجی به صورت آنلاین ادامه یافته است. با این حال، امسال سرکوب قابل توجهی صورت گرفته است. در ماه مه، موسسات دولتی به خریداران هشدار دادند که برای ادامه تجارت آنلاین بیت کوین و سایر ارزها از هیچ گونه حمایتی برخوردار نخواهند بود و در ماه ژوئن نیز به بانک ها و سایر بسترهای پرداخت گفتند که امکان انجام معاملات را متوقف کنند.

همچنین ممنوعیت "استخراج" ارزها وجود دارد که تجارت استفاده از رایانه های قدرتمند برای استخراج سکه های جدید است.

با این حال، این آخرین اعلام واضح ترین نشانه است که چین می خواهد معاملات ارزهای رمزپایه را در هر شکل خود متوقف کند. این بیانیه همچنین نشان می دهد کسانی که به "فعالیت های مالی غیرقانونی" دست زده اند تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. علاوه بر این، ارائه چنین خدماتی به شهروندان چینی به صورت آنلاین توسط وب سایت های خارجی نیز یک فعالیت غیرقانونی است.

چین یکی از مراکز اصلی معدن در جهان است

این فناوری در هسته بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده، از جمله بیت کوین، متکی بر بسیاری از رایانه های توزیع شده است که تراکنش ها را در یک دفتر بزرگ مشترک به نام بلاک چین بررسی می کند. به عنوان پاداش ، "سکه" جدید به طور تصادفی به کسانی که در این کار شرکت می کنند اهدا می شود که به "استخراج رمزنگاری" معروف است.

چین با هزینه برق نسبتاً پایین و سخت افزار رایانه ارزان تر، مدتهاست یکی از مراکز اصلی معدن در جهان بوده است.

سرکوب پیش از این نیز صنعت استخراج رمزارز را تحت تأثیر قرار داده است در سپتامبر 2019، چین 75 درصد از مصرف انرژی بیت کوین در جهان را به خود اختصاص داد. تا آوریل 2021، این میزان به 46 درصد کاهش یافت.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...