چگونه و چرا نام منحصر به فرد iPhone خود را از برنامه ها مخفی کنیم

آنچه در اینترنت انجام می دهید، چه برنامه هایی را دانلود می کنید و اغلب وب سایت هایی که می روید، همه نقاط داده ای هستند که می توانند به شناسه تبلیغاتی آیفون (تلفن های Android دارای شناسه تبلیغاتی مشابه) متصل شوند. همراه با پایگاه داده های تجاری موجود، این رشته الفبایی منحصر به فرد می تواند برای اشخاص ثالث کافی باشد تا عملکردهای آیفون را به نام واقعی صاحب آن متصل کنند.

وقتی روزنامه نیویورک تایمز مقاله ای منتشر کرد که در آن جنبش افرادی که در شورش 6 ژانویه در کنگره ایالات متحده آمریکا شناسایی شده بودند، منتشر شد، همه به یاد پیامدهای واقعی شناسه تبلیغاتی آیفون افتادند. روزنامه مجموعه ای از داده ها را که داده های تلفن را با شناسه های تبلیغاتی مرتبط می کند، به دست آورد، که در ترکیب با دیگر پایگاه های داده موجود، به روزنامه اجازه می دهد آن اطلاعات مکان را به افراد واقعی پیوند دهد.

با فرض اینکه آنها بر اساس قوانین اپل رفتار می کنند، توسعه دهندگان برنامه فقط با درخواست شناسه تبلیغاتی تلفن، از طریق درخواست آن از تلفن، به آن دسترسی پیدا می کنند. به یک شناسه تبلیغاتی مانند کوکی وب آشنا تر فکر کنید که شما را در اینترنت دنبال می کند، کارهایی را که انجام می دهید و در طول مسیر با وب سایت هایی که تبادل اطلاعات می کنید را به خاطر می سپارد. تلفن شما نیز چیزی شبیه به کوکی دارد که همان شناسه تبلیغاتی است.

اگر می خواهید هنگام مراجعه به پزشک و جلسات خصوصی، حریم خصوصی داشته باشید، این موضوع باید به شما مربوط شود. بسیاری از برنامه های تلفن شما که به شناسه آگهی شما دسترسی دارند مکان شما را ردیابی می کنند. در حالی که برنامه ها ممکن است تعهد دهند که این داده ها را به صورت ناشناس که فقط به شناسه آگهی شما مرتبط هستند ذخیره کنند، مقاله روزنامه نیویورک تایمز نمونه ای از نحوه اتصال آسان این شناسه ها (و همه داده های مرتبط با آنها) به نامهای واقعی را ارائه می دهد.

این مقاله توضیح می دهد: "چندین شرکت ابزارهایی را ارائه می دهند که به هرکسی که اطلاعات دارد اجازه می دهد شناسه ها را با پایگاه های داده دیگر مطابقت دهد." و این پایگاه داده ها ممکن است شامل نام و آدرس واقعی شما باشد.

اما راهی برای مقابله با آن وجود دارد

هرچند که شاید در تنظیمات آیفون کمی پیچیده باشد اما اپل به کاربران این امکان را می دهد دسترسی برنامه ها به شناسه تبلیغاتی خود را ممنوع کنید. خاموش کردن دسترسی برنامه ها به داده های مکان نیز یک مرحله مهم است، اما راه های دیگری نیز برای برنامه ها وجود دارد که موقعیت تلفن شما را تخمین بزنند. مانند اتصال به شبکه هایWiFi.  همچنین نباید به برنامه ها اجازه دهید به داده های موقعیت مکانی شما دسترسی پیدا کنند مگر اینکه آنها برای عملکرد به طور کامل به آنها نیاز داشته باشند، مانند برنامه برنامه های مسیریابی.

چگونه و چرا نام منحصر به فرد iPhone خود را از برنامه ها مخفی کنیم

برای جلوگیری از دسترسی برنامه ها به شناسه تبلیغاتی تلفن خود:

1. به "Settings" بروید.

2. روی "Privacy" ضربه بزنید.

3. " Tracking" را انتخاب کنید.

4. گزینه”Allow Apps to Request to Track”  را غیرفعال کنید.

وقتی از دادن مجوز برای ردیابی برنامه خودداری می کنید، دسترسی برنامه به شناسه تبلیغاتی دستگاه شما (که قبلاً از طریق تنظیم محدودیت ردیابی آگهی در دستگاه شما کنترل می شد) ممنوع است.

راحت نبود؟

جالب اینجاست که صفحه منو فوراً مشخص نمی کند که این عمل تأثیر مورد نظر را خواهد داشت. اما این کار را می کند. با کلیک روی "Learn More" افراد کنجکاو به صفحه ای طولانی از متن منتقل می شوند که توضیح می دهد در پشت صحنه چه می گذرد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...