اتحادیه اروپا می خواهد تمام سازندگان تلفن همراه پورت شارژ یکسانی ارائه کنند، از جمله اپل

به گزارش رویترز، اتحادیه اروپا پنجشنبه 23 سپتامبر (پنجشنبه گذشته، اول مهر 1400) پیشنهادی را ارائه کرد که همه تولیدکنندگان را مجبور می کرد از USB-C به عنوان درگاه شارژ تلفن های هوشمند، تبلت، دوربین، هدفون، بلندگوهای قابل حمل و کنسول های بازی دستی استفاده کنند. طبق شرایط پیشنهادی، همه شارژرها جداگانه فروخته می شوند.

اتحادیه اروپا تصور می کند که این اقدام مزایای زیست محیطی بزرگی خواهد داشت و موجب صرفه جویی سالانه 250 میلیون یورو (293 میلیون دلار) برای کاربران سراسر اتحادیه اروپا می شود.

"مصرف کنندگان اروپایی مدت هاست از انباشته شدن شارژرهای ناسازگار در کشوهای خود ناراضی هستند. ما زمان زیادی را به تولید کنندگان تلفن همراه دادیم تا راه حل های خود را ارائه دهد، اکنون زمان اقدام قانونی برای شارژر مشترک رسیده است. "

پورت شارژ

این پیشنهاد برای اکثر تولیدکنندگان که به هر حال به طور عمده به USB-C تغییر کرده اند، یک چالش بزرگ نیست، اما برای اپل هست، آیفون هایش هنوز دارای پورت Lightning اختصاصی این شرکت هستند. در سال های اخیر، اپل در حال حرکت به سمت USB-C در دستگاه های دیگر از جمله اخیراً در iPad mini است، اما مهمترین محصول اپل، iPhone، از این روش پیروی نکرده است.

نیازی به گفتن نیست که شرکت اپل از این خبر چندان خوشحال نیست. اپل در بیانیه ای گفت: "ما همچنان نگران هستیم که مقررات سختگیرانه ای که تنها یک نوع اتصال را اجباری می کند، نوآوری را به جای تشویق آن از بین ببرد، که به نوبه خود به مصرف کنندگان در اروپا و سراسر جهان آسیب می رساند."

در صورت تبدیل این پیشنهاد به قانون توسط اتحادیه اروپا که انتظار می رود در سال 2022 اتفاق بیفتد، شرکت ها باید یک فرصت 24 ماهه برای رعایت آن داشته باشند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...