مزایای فروش مستقیم به مصرف کننده

از آنجا که حذف واسطه هزینه ها را کاهش می دهد، فروش مستقیم به مصرف کننده، به یک راه حل معمول برای افزایش سود تولیدکنندگان تبدیل شده است .

در واقع، این روند نه تنها به نفع مشاغل است بلکه بررسی ها نشان می دهد که مصرف کنندگان نیز ترجیح می دهند کالای خود را مستقیماً از تولیدکننده خریداری کنند.

در این مقاله، ما کانال فروش مستقیم به مصرف کننده را برای صنعت تعریف می کنیم و مزایای انبارهای فروش مستقیم (D2C) را بیان می کنیم. به همین ترتیب، ما بهترین راه حل ها را برای پیاده سازی این روش خرده فروشی در یک مرکز لجستیک برجسته می کنیم.  

D2C  چیست و چه کاربردی در لجستیک دارد؟

 در مدل فروش مستقیم به مصرف کننده  (D2C)  تولیدکنندگان محصولات خود را مستقیماً به مشتریان نهایی می فروشند -بدون نیاز به واسطه-از طریق فروشنده داخلی، وب سایت متعلق به خود شرکت یا وب سایت های فروش.

فروش مستقیم

استراتژی B2C (کسب و کار به مصرف کننده) اغلب با مدل  D2C اشتباه گرفته می شود. در هر دو مدل کالا به مصرف کننده فروخته می شود اما همه شرکت های B2C تولید کننده نیستند (اکثر آنها به عنوان واسطه عمل می کنند).

اجرای لجستیک و تاسیسات D2C  یک عمل گسترده است. اینها انبارهایی هستند که ذخیره سازی و عملیات آماده سازی را با فروش مستقیم به عموم ترکیب می کنند. به عبارت دیگر، این دسته شامل تولیدکنندگانی است کالا را از طریق اینترنت یا از محل فروش فیزیکی واقع در محل به مشتریان می فروشند .

یکی از نمونه های این نوع فروش، نمایشگاه است، جایی که مشتریان می توانند محصولات را در محل تولید کننده بررسی کنند.

به همین ترتیب، تجارت الکترونیکی به شرکت های تولیدی این فرصت را داده است تا کالاهای خود را از طریق وب سایت ها و حتی رسانه های اجتماعی بفروشند. در این موارد، انبارها با آماده سازی پیچیده تر سفارش سازگار شده اند، به عنوان مثال با لجستیک معکوس  (برگشت زدن مشتری) سروکار دارند .

دیگر مزایای فروش مستقیم

علاوه بر افزایش سودآوری شرکت ها، باز کردن یک کانال مستقیم به مصرف کننده در انبار شما را قادر می سازد:

  • طیف وسیع تری از فرصت ها را داشته باشید: فروش بیشتر محصول را از طریق کانال های بیشتر تسهیل می کند و در نتیجه سود بیشتری برای شرکت ایجاد می کند.
  • بهبود تعامل با مشتری: مدل D2C امکان کنترل بهتر روابط بین تولید کننده و مشتریان را فراهم می کند. کسب و کارها می توانند ارتباطشان را با مشتری از ابتدا تا انتها مدیریت کنند و از سطح رضایت آن ها مطلع باشند.

فروش مستقیم​​​​​​​

راه حل هایی برای اتخاذ مدل  فروش مستقیم

فروش مستقیم به مصرف کننده این امکان را برای شرکت های تولیدی ایجاد کرده است که واسطه را قطع کرده و محصولات خود را مستقیماً به مصرف کنندگان نهایی بفروشند. اما چگونه می توان یک نقطه فروش راه اندازی کرد؟ در اینجا چند گزینه وجود دارد:

  • نمایشگاه: انبارهای D2C دارای یک منطقه فروش در محل خود هستند که برای عموم آزاد است و به مشتریان امکان می دهد محصول را در محل مشاهده کنند.
  • فروشگاه پاپ آپ: به عنوان مثال، شرکت ها می توانند از موسسات موقت با پیچیدگی کم برای فروش کالاهای خود به مشتریان نهایی در کمپین های پر تقاضا استفاده کنند.
  • تجارت الکترونیک: راه اندازی یک کانال فروش آنلاین برای به حداکثر رساندن فروش محصولات بسیار متداول است. با این حال، این گزینه پاسخگویی به چالش هایی مانند تحویل  و استاندارد تحویل همان روز را ضروری می سازد .
  • شبکه های اجتماعی: شرکت ها می توانند فروشگاه های الکترونیکی خود را با فروش در رسانه های اجتماعی (به عنوان مثال اینستاگرام یا توییتر) تکمیل کنند.

WMS  به عنوان ابزاری برای پیاده سازی  D2C

برای افزایش بهره وری و کاهش خطاهایی که در حین عملیات لجستیک رخ می دهد، هر شرکتی باید به سیستم مدیریت انبار  (WMS) تکیه کند. این سیستم کار اپراتورها را تکمیل می کند، به ویژه در کارهای مربوط به مدیریت مکان، جریان کالا و چیدن.

تاسیساتD2C ، مدلی رو به افزایش

به طور خلاصه، شرکت های تولیدی به تدریج کانال های خرده فروشی  D2C  را در انبارهای خود باز کرده اند. این را می توان با استفاده از تجارت الکترونیکی یا یک منطقه فروش در خود محل و همه بدون از دست دادن مدل های تجاری دیگر مانند B2C (با واسطه) انجام داد.

با این وجود، ترکیب این مدل کار ساده ای نیست: شرکت ها باید با چالش های ناشی از روندهای جدید مصرف روبرو شوند. 

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...