بهینه سازی پروفایل اینستاگرام برای جستجو

بهینه سازی پروفایل اینستاگرام برای جستجو

سعی می کنید روی پروفایل اینستاگرام خود را کمی بیشتر کار کنید؟ یکی از مواردی که ممکن است بخواهید در مورد انجام آن فکر کنید این است که پروفایل اینستاگرامتان بیشتر جستجو شود. به عبارت دیگر، می خواهید پروفایل خود را به گونه ای ویرایش کنید که به احتمال زیاد به عنوان یک پیشنهاد در زیر نوار جستجو ظاهر شود.

مواردی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا خود را در اینستاگرام بیشتر معرفی کنید. این که آیا یک پروفایل تجاری دارید که سعی دارید آن را تبلیغ کنید یا فقط می خواهید چند دنبال کننده دیگر را به پیجتان اضافه کنید، در ادامه این پست نکاتی درباره نحوه بهینه سازی نمایه خود برای بیشتر جستجوشدن آورده شده است.

یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید، این است که در مورد کلمات کلیدی که می خواهید از طریق آن پروفایل شما به بازار عرضه شود فکر کنید. از خود بپرسید، "مردم چه چیزی را در نوار جستجو تایپ می کنند تا چیزهایی را که من بازاریابی می کنم پیدا کنند؟" به عنوان مثال، اگر پروفایل شما برای یک مرکز tattoo (خال کوبی) می باشد یا اگر شما یک هنرمند tattoo انفرادی هستید، می خواهید "tattoo" را هم در نام نمایشی (display name) و هم در "دسته" (نام کاربری شما با @شروع می شود) داشته باشید.

وقتی "tattoo" را در نوار جستجوی اینستاگرام تایپ می کنیم، در همه نتایج "tattoo" در display name آنها وجود دارد و در اکثر آنها "tattoo" در جایی از دسته خود وجود دارد. @livebytheswordtattoo به عنوان یک نتیجه رتبه بالا به نظر می رسد تا حدی به این دلیل است که حساب آنها بهینه شده است، اما همچنین واضح است ، زیرا شخصی که من او را دنبال می کنم نیز @livebytheswordtattoo را دنبال می کند.

داشتن کلمات کلیدی در مهمترین مکانهای صفحه Insta خود اولین گام مفید برای بهینه سازی آن برای جستجو است.

اینستاگرام

پست های خود را هشتگ کنید

هشتگ ها یکی از اصلی ترین روش هایی هستند که اینستاگرام نتایج جستجوی خود را ارائه می دهد و به افراد امکان می دهد موارد مورد علاقه خود را دنبال کرده و کشف کنند.

در ادامه مثال tattoo ما، اگر کسب و کار یا هنرمندی هستید که سعی می کنید کارهای خود را به معرفی کنید و می خواهید پست های خود را با #tattoo هشتگ کنید، به خاطر داشته باشید، هرچه هشتگ وسیع تر باشد، مخاطبان بیشتری برای جستجوی به دنبال خواهد داشت و بنابراین، با نتایج جستجوی بیشتری رقابت خواهید کرد.

هشتگهای گسترده هنوز خوب هستند! از این طریق به مخاطبان زیادی دسترسی خواهید داشت. مشکل این است که شما ممکن است در پست های دیگر با هشتگ یکسان گم شوید، به همین دلیل است که توصیه می شود از هشتگ های مختلف با سطوح مختلف ویژگی استفاده کنید.

فرض کنید شما یک خالکوبی از گلی دارید که می خواهید نشان دهید. هشتگ گذاری پست خود را با #tattoo (برای رسیدن به مخاطبان گسترده) و #flowertattoo (برای رسیدن به مخاطبان خاص تر) در نظر بگیرید. وقتی"flower tattoo"  را در اینستاگرام جستجو می کنیم، از بین 12 نتیجه برتر، نه مورد اول دارای #Flowertattoo در پست های خود است. سه مورد دیگر دارای ایموجی گل در زیرنویس خود هستند، که ممکن است به نقش ایموجی ها در افزایش تعاملات بعدی اشاره کند. در نکته بعدی به آن خواهیم رسید.

Captions ها

Captions های پست شما یکی دیگر از مناطق کلیدی است که می توانید پروفایل خود را بهینه کنید. در تحقیقی در سال 2019 از پلت فرم تجزیه و تحلیل اجتماعی Quintly که توسط Social Media Today گزارش شده است، محققان به بررسی چگونگی تأثیر مواردی مانند طول عنوان، استفاده از هشتگ و حتی استفاده از ایموجی بر تعاملات پست بین کاربران بزرگ و کوچک اینستاگرام پرداختند.

طول Captions

این مطالعه نشان داد که برای پروفایلهای بزرگتر با بیش از یک میلیون دنبال کننده، پست هایی که Caption ندارند بیشترین مشارکت را دریافت کرده اند. برای پروفایلهای کوچکتر (بین 1000 تا 10.000 دنبال کننده)، طول Caption بین یک تا 50 کاراکتر بیشترین میزان تعامل را داشت. بنابراین اگر پروفایل کوچکتری هستید، پست های خود را Caption کنید، اما آن را کوتاه و شیرین بنویسید. حتی برای حسابهای کوچکتر، با 1000 دنبال کننده یا کمتر، تعاملات حتی بین Caption های کوتاه (بین یک تا 50 کاراکتر) و Caption های طولانی (300 کاراکتر یا بیشتر) وجود داشت.

اینستاگرام

استفاده از ایموجی

حالا بیایید در مورد ایموجی صحبت کنیم. مطالعه Quintly نشان داد که پروفایلهای با بیش از 10 میلیون دنبال کننده یا کمتر از 1000 دنبال کننده، Caption های بدون ایموجی تمایل به دریافت کمترین میزان تعامل دارند.

برای حساب های کوچک، با کمتر از 1000 دنبال کننده، Caption هایی که از 10 ایموجی یا بیشتر استفاده می کردند به طور متوسط ​​بیشترین تعداد تعامل را ایجاد کردند، اگرچه Caption هایی که حاوی یک تا 10 ایموجی بودند، چندان عقب نمانده بودند.

برای حسابهای بزرگتر ، با بین 10000 تا 100000 دنبال کننده، Caption های دارای 4 تا 10 ایموجی بیشترین میانگین تعاملات را داشتند، هرچند استفاده از ایموجی در خارج از این محدوده نیز سطح بالایی از تعاملات را مشاهده کرد به جز Caption های بدون ایموجی.

خواه یک حساب بزرگ باشید یا کوچک، در Caption خود از ایموجی استفاده کنید.

استفاده از هشتگ

هنگام بررسی استفاده از هشتگ، این مطالعه نشان داد که پروفایل های بزرگتر وقتی که پست های آنها شامل هشتگ نیست تمایل به بالاترین میزان مشارکت دارند. چرا؟ به طور قطعی نمی دانیم. اما ما تصور می کنیم که اگر آریانا گرانده هستید، احتمالاً نیازی به استفاده از هشتگ ها ندارید تا سطح بالایی از تعامل را با پست های خود داشته باشید. اگر شما آریانا گرانده هستید و هدف خاصی از بدست آوردن بالاترین تعامل Insta که می توانید دارید، احتمالاً بهتر است از هیچ هشتگ استفاده نکنید.

اینستاگرام

اگر کمتر از 1000 دنبال کننده دارید، از هشتگ استفاده کنید و از تعداد زیادی از آنها استفاده کنید. این مطالعه نشان داد که این حساب های کوچکتر هنگامی که از 10 هشتگ یا بیشتر در پست های خود استفاده می کردند، بالاترین سطح تعامل را داشتند.

داده ها در حساب های میان رده کمی عجیب به نظر می رسند. حساب هایی که بین 10 تا 100 هزار دنبال کننده دارند، هنگام استفاده از هشتگ بیشترین میزان مشارکت خود را مشاهده کردند. با این حال، حساب های کوچک (اما نه کوچکترین)، با بین 1000 تا 10.000 دنبال کننده، هنگامی که از یک هشتگ استفاده کردند، بالاترین میزان مشارکت را داشتند.

بهترین توصیه ای که می توانیم ارائه دهیم این است که اندازه حساب خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن استفاده از هشتگ خود را تعیین کنید.

از بیوگرافی خود استفاده کنید

آن را خالی نگذارید! Hubspot همچنین پیشنهاد می کند از "کلمات کلیدی ثانویه" در بیوگرافی خود استفاده کنید. به این فکر کنید که افراد دیگر به دنبال چه چیزی هستند که مرتبط با چیزی است که شما سعی در بازاریابی دارید.

ارسال محتوا! سپس "لایک ها" و "بازدیدها" ی خود را بررسی کنید

مطالب خود را با استفاده از تکنیک های مختلف ارسال کنید. با طول Caption های خود بازی کنید. سعی کنید یک کلمه کلیدی دیگر به نمایه خود اضافه کنید. از ایموجی های بیشتری استفاده کنید. از ایموجی کمتر استفاده کنید. از هشتگ های بیشتری استفاده کنید. کمتر از هشتگ استفاده کنید. و بعد بررسی کنید که چگونه می شود!

کدام تصاویر لایک و کامنت بیشتری می گیرند؟ کدام ویدیوها بازدید بیشتری دارند؟ پست های شما با بیشترین تعداد لایک چه ویژگی مشترکی دارند؟



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...