مدیر عامل IBM می گوید رایانش کوانتومی می تواند تا سال 2023 به بازار برسد

رایانش کوانتومی برای بسیاری از افراد یک عبارت علمی تخیلی باقی می ماند. اما به گفته مدیر عامل IBM، آرویند کریشنا، مشتریان شرکت او می توانند از این فناوری استفاده کرده و از مزایای هنگفتی در سال 2023 استفاده کنند.

کریشنا در کنفرانس مجازی Fortune Brainstorm امروز گفت: "تأثیر رایانش کوانتومی بر مشتریان ما ... صدها میلیارد دلار خواهد بود." این مزایا به ویژه در پزشکی مشهود خواهد بود.

کریشنا توضیح داد: "اگر می خواهید پنی سیلین یا کافئین را بفهمید، نمی توانید این کار را در یک ابر رایانه معمولی انجام دهید." مدل سازی تصادفی زیر اتمی که به این مواد گرانبها تأثیرات قدرتمندی می بخشد، دشوار است با رایانه های معمولی، که شامل کلیدهای خاموش و روشن ساده ای هستند که به عنوان بیت شناخته می شوند.

رایانش کوانتومی

در مقابل، یک کامپیوتر کوانتومی می تواند تصادفی را منعکس کند. این نه تنها برای پزشکی بلکه برای علم مواد، پیش بینی آب و هوا، مدل سازی مالی و سایر مشکلات که شامل حجم عظیمی از داده ها و تعاملات آشفته است، مفید است.

رایانش کوانتومی در نهایت ممکن است به IBM کمک کند تا یک مشکل پیش پا افتاده را حل کند: نحوه افزایش درآمد.

کریشنا، که جانشین جینی رومتی به عنوان مدیرعامل IBM در فوریه 2020 شد، مدتهاست که بر خدمات رایانش ابری تمرکز کرده است، و در نهایت با خرید Red Hat، که پیش از معرفی به عنوان مدیرعامل، هدایت آن را بر عهده داشت، به اوج خود رسید. در ماه اکتبر، IBM اعلام کرد که قصد دارد بخش هایی از تجارت خود را که رشد کندتری دارند، متمرکز کند و بر ابر و هوش مصنوعی تمرکز کند. رایانش کوانتومی، هرچند از نظر استراتژیک کمتر مرکزی است، اما در زیر چتر IBM باقی می ماند.

کریشنا در گفتگو با آرون پرسمن از مجله Fortune ، بر استراتژی "ابر ترکیبی IBM" تمرکز کرد، که به گفته این شرکت نشان دهنده بازار 1 تریلیون دلاری است. هدف اصلی IBM ساخت خدمات ابری خود نیست، بلکه کمک به مشاغل بزرگ در مدیریت چندین ابر است. این یک پیشنهاد جذاب است نه تنها به این دلیل که ارائه دهندگان مختلف ابر نقاط قوت متفاوتی را ارائه می دهند، بلکه به این دلیل است که وابستگی به هر فروشنده ای خطرناک است.

رایانش کوانتومی

در ماه اکتبر، IBM گزارش داد که درآمد خدمات ابری آن در 12 ماه گذشته 25 درصد نسبت به 12 ماه گذشته افزایش یافته است. کریشنا گفت که این نتایج توسط واحدهای IBM که رشد کندتری دارند، مانند خدمات زیرساخت فناوری اطلاعات، مبهم می شود و برنامه ریزی مجدد، قدرت اصلی IBM را روشن می کند. همه گیری کووید -19 رشد رایانش ابری را به طرز چشمگیری تسریع کرده است.

این همه گیری همچنین نحوه عملکرد دفاتر را تغییر داده است و کریشنا بینشی از ذهنیت IBM ارائه داد. وی خاطرنشان کرد که تنها 10 تا 15 درصد از کارکنان IBM در دفاتر کار می کنند و بقیه هنوز دورکاری می کنند. کریشنا فکر می کند که تغییر اساساً برای ماندن است.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...