مانیتورینگ ماشین: اولین قدم برای پیاده سازی اینترنت صنعتی اشیا

ظهور فناوری اینترنت اشیا به طور مثال برای بخش تولید مفید بوده است. ادغام آن در کارخانه ها و کارگاه ها منجر به ظهور برخی ویژگی ها شده است که با سیستم های قدیمی SCADA و   PLC  امکان پذیر نبود.

اصطلاح "اینترنت صنعتی اشیا " یا "IIoT" توسط بسیاری استفاده می شود که درخشش این فناوری را در یک مجموعه صنعتی به نمایش می گذارد. این آینده تولید است که می تواند عملیات روی زمین را بهینه کرده و تعامل بین ماشین و ماشین را قادر سازد تا یک محیط متصل و خودکار در یک صنعت ایجاد کند.

با این حال، قبل از پیاده سازی این فناوری برای به دست آوردن قابلیت های همگام سازی و اتوماسیون ماشین به ماشین، ابتدا باید از آن برای مانیتورینگ ماشین استفاده کنید. استقرار سیستم های مانیتورینگ ماشین مبتنی بر اینترنت اشیا در محیط ماشین محور بسیار آسان تر است و می تواند به شما در بازگشت سرمایه بالا و همچنین در بازپرداخت چند ماهه کمک کند.

علاوه بر این، صنایع مقیاس کوچک که به دنبال یک نوآوری پیشرفته هستند می توانند به راحتی سیستم های نظارت بر ماشین های اینترنت اشیا را برای رقابت با غول های تولیدی تاسیس شده پیاده سازی کنند.

مانیتورینگ

اینترنت اشیا چگونه در مانیتورینگ ماشین کمک می کند؟

اینترنت اشیا به معنای شبکه ای از دستگاه های به هم پیوسته است که اطلاعات را به اشتراک می گذارند. در یک کارخانه یا کارگاه تولیدی، اینترنت اشیاء از حسگرها و دستگاههای مجهز به وب استفاده می کند که بر روی هر دستگاه موجود در طبقه کارخانه نصب شده است.

داده های ضروری مربوط به این ماشین ها از طریق حسگرهای تعبیه شده روی آنها جمع آوری شده و با یک پلت فرم متمرکز در زمان واقعی به اشتراک گذاشته می شود که آن را به اطلاعات مفید تبدیل می کند. اپراتورهای ماشین و سرپرستان محل کار می توانند از این اطلاعات برای تصمیم گیری هوشمندانه برای افزایش کارایی خطوط تولید خود استفاده کنند.

در حالی که استفاده از مانیتورینگ ماشین در کارخانه چندین مزیت دارد، نتیجه نهایی در بیشتر موارد یکسان است. این سیستم ها به شرکت ها کمک می کند تا هزینه های عملیاتی خود را کاهش داده و نرخ تولید خود را با حفظ کارایی بهینه کارخانه افزایش دهند.

تولید قبل از اینترنت صنعتی اشیا

قبل از ظهورIIoT ، هیچ راهی برای شناسایی وضعیت و شرایط ماشین ها وجود نداشت. برای نظارت بر وضعیت خط تولید، عملیات بازرسی دستی پرهزینه مورد نیاز بود. علاوه بر این، هیچ راهی مناسب برای شناسایی مشکلاتی که منجر به خرابی دستگاه و خرابی ناخواسته می شود وجود نداشت.

اگرچه انقلاب صنعتی 3.0 سیستم های SCADA و PLC را برای شرکت ها برای مانیتورینگ وضعیت و عملکرد امکانات خود به شرکت ها واگذار کرد، اما چندین عارضه مربوط به عدم انعطاف پذیری و مقیاس پذیری داشت. آنها در خارج از کاربردهای حصار بی اثر هستند و به دلیل ساختار پیچیده سیم دار آنها کاملاً سفت هستند.

علاوه بر این، این سیستم ها کاملاً واکنشی هستند و تعامل ماشین با ماشین را که برای صنایع مدرن بسیار ضروری است، تسهیل نمی کنند. این قطع ارتباط بین ماشین آلات اپراتورها و سرپرستان را برای مدیریت فعال تجهیزات و کاهش زمان خرابی خطوط تولید آنها محدود می کند.

صنعت

اما پیاده سازی فناوری اینترنت اشیا به کارگاه ها و شرکت ها کمک کرده است تا بر این مسائل فائق آیند و از سیستم های مانیتورینگ ماشین در زمان واقعی بهره مند شوند. داده های جمع آوری شده از دستگاه های پایانی نصب شده بر روی ماشین ها را می توان پردازش کرد و برای شناسایی تنگناها و بهبود کارایی تاسیسات استفاده کرد.

در زیر برخی از جذاب ترین برنامه های مانیتورینگ ماشین مبتنی بر IIoT آمده است:

1- کاهش زمان خرابی تجهیزات:

شرکت ها می خواهند کارخانه های خود به طور موثر و در یک فرایند ساده کار کنند. با این حال، دستیابی به رویکرد تولید بدون نقص آسان نیست. آنها اغلب با خرابی های ناخواسته قطعات و نقص عملکرد دستگاه روبرو می شوند که آنها را برای ادامه خط تولید خود محدود می کند.

با نظارت بر دستگاهIIoT ، شرکت ها می توانند زمان کارکردن و عدم کارکرد دستگاه را پیگیری کنند. آنها می توانند هشدارهای بلادرنگ در مورد خرابی دستگاه را دریافت کنند و بنابراین می توانند اقدامات پیشگیرانه ای را برای کاهش زمان خرابی انجام دهند. علاوه بر این، با تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده در مورد دستگاه در حال کار و خرابی، شرکت ها می توانند دلایلی را که منجر به خرابی تجهیزات می شود، شناسایی کنند.

2- بهبود کارایی امکانات:

عوامل مختلفی در تعیین کارایی کارخانه یا کارگاه نقش دارند. اساساً، از آنجا که اکثر وظایف توسط ماشین آلات، تجهیزات و دارایی های صنعتی انجام می شود. آنها بخش عمده ای را در تعیین کارایی درک می کنند.

با پردازش داده های سیستم های مانیتورینگ، کنترل کننده های ماشین می توانند نارسایی ها و ناکارآمدی هایی را تعیین کنند که ماشین ها را از حداکثر کارایی محدود می کند. به عنوان مثال، شرکت ها می توانند میزان مصرف انرژی همه دستگاه های خود را کنترل کرده و اقدامات موثری برای کنترل رویدادهای کیفیت قدرت خود انجام دهند. بینش مصرف انرژی در زمان واقعی به شرکت ها این امکان را می دهد و به آنها در مدیریت فعالانه استفاده از نیرو کمک می کند، که به نوبه خود به آنها در بهبود کارایی نیروگاه خود کمک می کند.

3- کاهش ضایعات:

ماشین ها زمانی منابع بیشتری مصرف می کنند که وضعیت آنها به حد مطلوب نرسد. در این حالت، ماشین ها نه تنها از منابع بیشتری استفاده می کنند، بلکه مواد اولیه را نیز هدر می دهند. بنابراین شرکت ها باید عملکرد دارایی های خود را به همراه میزان منابع مورد استفاده خود کنترل کنند.

مانیتورینگ

با استفاده از سیستم های مانیتورینگ ماشین، پارامترهایی مانند دما، فشار، سر و صدا، ارتعاشات و غیره را می توان برای نشان دادن وضعیت دستگاه صنعتی کنترل کرد. علاوه بر این، این پارامترها به شرکت ها در شناسایی حجم منابع مصرفی ماشین آلات کمک می کند. از این رو آنها می توانند استفاده از منابع مانند سوخت، برق، روان کننده، مایع خنک کننده و غیره را محدود کرده، سطوح ذخیره مناسب را مدیریت کرده و ضایعات را کاهش دهند.

اقدامات لازم پس از پیاده سازی سیستم های مانیتورینگ ماشین:

اکنون کاملاً واضح است که مانیتورینگ ماشین اولین و در عین حال گام ابتدایی برای پیاده سازی فناوری IIoT است. پس از پیاده سازی موفقیت آمیز سیستم های مانیتورینگ، یک شرکت می تواند از ابزارهای تجزیه و تحلیل به همراه هوش مصنوعی و تکنیک های اتوماسیون برای افزایش کارآیی تجهیزات و کارخانه خود استفاده کند.

میزان بهره مندی یک شرکت از پیاده سازی فناوری اینترنت اشیاء بسیار زیاد است. راهکارهای نظارت بر ماشین می تواند اولین گامی باشد که یک شرکت می تواند برای دستیابی به برتری عملیاتی انجام دهد.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...