چرا تغذیه در دوران سالمندی مهم است

افراد مسن بر اساس تغییرات زیادی که بدن آن ها رخ می دهد نیازهای تغذیه ای منحصر به فردی دارند. سالمندان همچنین باید اطمینان حاصل کنند که از تغذیه کافی برای پیشگیری از انواع بیماری ها برخوردارند. با این حال، نقص حسی، اختلال شناختی، عوامل مالی و عوامل دیگر ممکن است باعث درجات مختلفی از سوء تغذیه شوند. خانواده ها باید به عزیزان بزرگتر خود کمک کنند تا از دریافت مواد مغذی مورد نیاز خود اطمینان حاصل کنند.

فیبر

سالمندانی که دیگر شیوه زندگی فعال ندارند، اغلب دچار یبوست و سایر اختلالات گوارشی می شوند. با اطمینان از وعده های غذایی حاوی مقدار کافی فیبر، غذاها به راحتی در سیستم حرکت می کنند. مصرف ناکافی فیبر نیز ممکن است منجر به سرطان دستگاه گوارش شود. میوه ها و سبزیجات تازه، غلات کامل و آجیل گزینه های عالی برای افزایش مصرف فیبر هستند.

مراقبان خانواده باید بر تغذیه روزانه تمرکز کنند تا سلامت جسمانی عزیزان خود را افزایش دهند. خانواده هایی که مراقبت از عزیزان سالخورده خود را بدون کمک دشوار می دانند، می توانند از مراقبت های حرفه ای پرستاران برای استراحت عزیزان خود بهره مند شوند. با استفاده از روش مراقبت متعادل اختصاصی، پرستاران می توانند عزیز شما را تشویق کنند که خوب غذا بخورد، به طور منظم ورزش کند، تحریکات ذهنی و اجتماعی زیادی داشته باشد و بر عوامل دیگر شیوه زندگی که باعث افزایش طول عمر می شود تمرکز کند.

چرا تغذیه در دوران سالمندی مهم است

پروتئین

با وجود افزایش سن، سالمندان باید مطمئن شوند که مقدار کافی پروتئین در رژیم غذایی خود دارند. پروتئین برای عملکردهای متعددی مانند تکثیر، رشد و ترمیم سلول ضروری است. آهن حاصل از گوشت نیز برای جلوگیری از کم خونی ضروری است. گزینه های عالی برای پروتئین شامل گوشت بدون چربی مانند مرغ، بوقلمون و ماهی است. مصرف گوشت قرمز به دلیل چربی و مقدار زیاد آهن باید محدود شود. گزینه های دیگر شامل لوبیا، حبوبات، آجیل و محصولات لبنی کم چرب یا بدون چربی است.

کلسیم

افراد مسن برای حفظ سلامت استخوان ها باید از میزان مصرف کلسیم خود مطلع باشند، در غیر این صورت ممکن است مستعد پوکی استخوان شوند. وقتی بدن کلسیم کافی دریافت نمی کند، کلسیم را از استخوان ها و دندان ها دریافت می کند. استخوان های شکننده خطر شکستگی را افزایش می دهند. منابع خوب کلسیم شامل محصولات لبنی است که ویتامین D را نیز ارائه می دهند. کلم، کلم پیچ، اسفناج، انجیر، توفو و آب میوه های غنی شده گزینه های دیگری هستند.

ویتامین B

بسیاری از سالمندان دارای ویتامین B هستند که برای محافظت از بافت ظریف عصبی محیطی ضروری است. ویتامین های گروه B نیز برای سلامت شناختی مداوم ضروری هستند. کمبود B12 با ایجاد علائم شبه زوال عقل و از دست دادن حافظه همراه است. گوشت بدون چربی، محصولات لبنی، تخم مرغ، ماهی و محصولات تازه همه ویتامین B را تأمین می کنند.

سالمندانی که برای تهیه غذا و خرید مواد غذایی به کمک نیاز دارند، ممکن است بخواهند از یک مراقب حرفه ای استفاده کنند. برخی از سالمندان چند ساعت در روز به کمک نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر به کمک شبانه روزی گسترده تری نیاز دارند.

ویتامین A

ویتامین A برای جلوگیری از اختلال بینایی ضروری است. با بالا رفتن سن، ممکن است انواع مختلفی از مشکلات بینایی مانند شب کوری و دوربینی را تجربه کنند. میوه ها و سبزیجات زرد و نارنجی سرشار از ویتامین A هستند.

چربی های اشباع و ترانس

سطوح بالای کلسترول ناشی از مصرف چربی اشباع و ترانس با سرطان روده بزرگ، لوزالمعده و پروستات ارتباط دارد. رژیم های پرچرب همچنین ممکن است به فشار خون بالا کمک کنند زیرا عروق خونی به دلیل تشکیل پلاک چربی مسدود می شوند. سطوح بالای کلسترول که عروق خونی را مختل می کند، همچنین می تواند به قلب آسیب برساند. افراد مسن باید به میزان کلسترول خود توجه ویژه ای داشته باشند، زیرا با افزایش سن تمایل به افزایش دارند. مصرف بیش از حد چربی منجر به چاقی و احتمال ابتلا به دیابت می شود، که بیشتر خطرات بالقوه ای برای سیستم قلبی عروقی و عملکرد شناختی ایجاد می کند. سالمندان باید میان وعده ها و غذاهای فوری که سرشار از چربی، نمک و شکر هستند را محدود کرده یا از آن ها اجتناب کنند.

اجتناب از غذاهای مضر به افراد مسن کمک می کند تا خطر بیماری های مرتبط با سن را کاهش دهند و سلامت کلی آن ها را افزایش دهند. سالمندانی که می خواهند با افزایش سن سالم بمانند، می توانند هنگام دریافت مراقبت های حرفه ای در خانه، از روش های مختلفی بهره مند شوند. از بیماری جلوگیری کنید و بر زندگی سالم تر و رضایت بخش تمرکز کنید. می توانید یک مراقب آموزش دیده در خانه، استخدام کنید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...