نحوه بازگرداندن منوی استارت ویندوز 11 به همان جای نسخه های قبل

وقتی از ویندوز 10 به ویندوز 11 ارتقا می دهید، یکی از اولین سوالاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که: منوی Start من کجاست؟ به طور سنتی، منوی Start Windows در گوشه سمت چپ پایین صفحه قرار داشت، اما هنگامی که نسخه جدید ویندوز شما ظاهر می شود، نماد Start را در میان گروهی از آیکون ها در مرکز نوار وظیفه خود در پایین صفحه مشاهده می کنید.

منوی استارت ویندوز 11

روی نماد منوی استارت کلیک کنید، همه چیز نیز متفاوت خواهد بود. به جای کاشی های زنده بزرگ مربعی که قبلاً ظاهر می شد، مجموعه ای بسیار ساده تر از نمادهای برنامه ها را دارید که بیشتر برنامه های مربوط به مایکروسافت را نشان می دهد که به صفحه اصلی سنجاق شده است. روی "All apps" در گوشه بالا سمت راست (درست در زیر قسمت جستجو) کلیک کنید و لیست برنامه های A-to-Z آشنا را خواهید دید.

در زیر نمادهای برنامه را نگاه کنید، بخش "Recommended" را پیدا خواهید کرد، که برنامه هایی را ارائه می دهد که مایکروسافت فکر می کند باید آنها را امتحان کنید، و اگر روی دکمه "More" کلیک کنید، برخی از فایل ها یا برنامه هایی که شما ممکن است اخیراً استفاده کرده باشید را خواهید دید.

منوی استارت ویندوز 11

روی قسمت "search"  کلیک کنید، منوی Start باز می شود و به شما امکان دسترسی سریع به File Explorer، تنظیمات و سایر برنامه ها را می دهد.

در حالی که برخی ممکن است از این نسخه در منوی Start رضایت داشته باشند، برخی دیگر که به نسخه قابل تنظیم تر در Windows 10 عادت کرده اند، ممکن است بخواهند بدانند چگونه می توانند به نسخه آشنا تر و شخصی تر برگردند.

منوی استارت ویندوز 11

با حرکت دادن برنامه های متمرکز به سمت چپ نوار وظیفه، می توانید امکانات بیشتری را به دست آورید:

- رویtaskbar  راست کلیک کرده و روی "Taskbar settings" کلیک کنید.

- "Taskbar behaviors" را انتخاب کنید.

- به دنبال "Taskbar alignment" باشید و روی دکمه سمت راست بخشی که روی "Center" تنظیم شده است کلیک کنید. به جای آن "Left" را انتخاب کنید.

- پنجره تنظیمات را ببندید و خواهید دید که نمادهای برنامه در نوار وظیفه به سمت چپ حرکت کرده و نماد منوی Start در گوشه آن قرار دارد.

منوی استارت ویندوز 11

این کار منوی استارت را به همان جایی که انتظار داشتید باز می گرداند، اما همان چیزی را که به آن عادت داشتید باز نمی گرداند. برای بازگرداندن آن، باید به یک برنامه شخص ثالث بروید.

Stardock، شرکتی که با برنامه Start10 به کاربران ویندوز 10 اجازه می دهد تا رابط کاربری مورد علاقه منوی Windows 7 خود را حفظ کنند، قبلاً نسخه بتا برنامه Start11 خود را در دسترس قرار داده است، که می گوید منوی کلاسیک Start ازWindows 10  را باز می گرداند. هزینه این برنامه ها 5 دلار است.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...