شرکت های 3PL یا تدارکات شخص ثالث چیست؟

لجستیک شخص ثالث (3PL) به برون سپاری فرآیندهای  لجستیک تجارت الکترونیک  به یک شخص ثالث، از جمله مدیریت موجودی، انبار و تکمیل اشاره دارد. شرکت های 3PL  با ابزارها و زیرساخت هایی برای انجام خودکار  سفارشات خرده فروشی به بازرگانان تجارت الکترونیک اجازه می دهند کارهای بیشتری انجام دهند .

ما به طور دقیق نمی دانیم چه کسی اصطلاح "تدارکات شخص ثالث" را ابداع کرده است، اما شرکتها در دهه 1970 و 80 شروع به برون سپاری خدمات لجستیک ورودی و خروجی به اشخاص طرف سوم کردند.

با معرفی و رشد تجارت الکترونیک در دهه های 90 و 2000، اصطلاح 3PL  همه گیر شده است و 3PL  خدمات خود را گسترش داده است. ادغام زنجیره تامین عملیات انبارداری و خدمات حمل و نقل به چیزی تبدیل شده است که ما اکنون آن را تدارکات شخص ثالث می نامیم.

3PL  در مقابل 4PL   چیست؟

هنگام تحقیق در مورد 3PL ها، ممکن است با عبارت 4PL  روبرو شوید. 4PL یک درجه جدایی بیشتر بین تجار تجارت الکترونیک و 3PL هایی که محصولات آنها را ارسال می کنند اضافه می کند: هنگامی که یک تجارت با 4PL  قرارداد می بندد، 4PL  خدمات 3PL  را برای مشتری مدیریت و ترتیب می دهد. این امر گاهی اوقات "دلالی دوگانه" نامیده می شود.

3PL

شرکتهای 4PL  اغلب مدیریت زنجیره تامین را برای مشتری از جمله خدمات 3PL ، تولید، تهیه موجودی و موارد دیگر ارائه می دهند.

فرایند تحقق سفارش 3PL

اگر قصد همکاری با یک شرکت لجستیک طرف سوم در زمینه حمل و نقل برون سپاری تازه کار دارید، آنچه در مرکز تحقق 3PL  می گذرد ممکن است یک جعبه سیاه به نظر برسد.

اما روند تحقق 3PL  لازم نیست - و نباید - یک راز باشد!

بنابراین هنگامی که مشتری روی "ارسال سفارش" در فروشگاه آنلاین شما کلیک می کند، دقیقاً در  انبار تجارت الکترونیک  لجستیک شخص ثالث چه اتفاقی می افتد ؟

دریافت

3PL  نمی تواند سفارشات را بدون موجودی موجود ارسال کند.  "دریافت" موجودی در یک انبار 3PL  به پذیرش موجودی ورودی و سپس ذخیره آن اشاره دارد.

هر 3PL  فرآیندها و ظرفیت خود را برای دریافت و ذخیره موجودی دارد.

به عنوان مثال، از مشتریان می خواهیم که دستور دریافت انبار (WRO) را پر کنند تا بدانیم چه محصولاتی و چند واحد دریافت خواهیم کرد. این به ما کمک می کند تا در هنگام دریافت، منظم و به موقع بمانیم، به این معنی که می توانیم سفارشات شما را سریعتر و کارآمدتر شروع کنیم.

انبار

انبار 3PL

هنگامی که موجودی شما را دریافت می کنند، اقلام شما را در مراکز تکمیل خود ذخیره می کنند. هر واحد نگهداری در انبار دارای محل ذخیره سازی جداگانه ای است، چه در قفسه، چه در سطل و چه در پالت.

3PL های مختلف ظرفیت ذخیره سازی متفاوتی دارند. همه فضای انبار 3PL  برابر نیست. مهم است که با 3PL  هایی کار کنید که فضای ذخیره سازی بیشتری برای موجودی فعلی شما دارد - با افزایش خط تولید و حجم سفارش، فضای ذخیره سازی 3PL  شما باید بتواند با شما مقیاس داشته باشد.

توجه: 3PL  متفاوت از یک شرکت انبار در صورت تقاضا است که فقط با فضای اضافی در انبارهای متفرقه مطابقت دارد بدون اینکه خود مراکز تدارکات را اداره کند.

چیدن

وقتی مشتری سفارشی می دهد، زمان شروع فرایند  3PL  فرا رسیده است. (ممکن است قبلاً عبارت "انتخاب و بسته بندی" را شنیده باشید-این نیمه اول آن است.)

برخی از برنامه های 3PL  از شما می خواهند که سفارشات را به صورت دستی در سیستم خود بارگذاری کنید. گاهی اوقات، این شامل صفحات گسترده از جمله جزئیات سفارش، جزئیات حمل و نقل مشتریان و موارد دیگر می شود. این می تواند روشی ناکارآمد و پیچیده برای مدیریت سفارشات باشد.

3PL های دیگر دارای فناوری پیچیده ای هستند که مستقیماً با پلت فرم تجارت الکترونیک یا بازار شما ادغام می شود. این ادغام نرم افزارهای تحقق 3PL  سفارشات، محموله ها، ردیابی موجودی و سطوح موجودی  و موارد دیگر را در یک جا به منظور سهولت روند تکمیل حمل و نقل خودکار به ارمغان می آورد .

این شامل هشدار خودکار سفارشات آنلاین مشتریان به 3PL  شما به محض ارسال آنها می شود.

3PL

هنگامی که سفارشی به 3PL  شما ارسال می شود، به تیم جمع آوری انبار  اختصاص داده می شود. انتخاب کننده لیستی از اقلام، مقادیر و محل های ذخیره سازی در تاسیسات دریافت می کند تا محصولات سفارش داده شده را از مکان های مربوطه جمع آوری کند.

بسته بندی

هنگامی که همه موارد در یک سفارش انتخاب شده اند، وقت آن است که آنها را برای حمل و نقل ایمن بسته بندی کنید. مواد بسته بندی مورد استفاده به قابلیت های 3PL  شما، ترجیحات برند شما و اقلام در حال ارسال بستگی دارد.

متداول ترین مواد بسته بندی استاندارد عبارتند از:

  • جعبه های بدون مارک
  • پاکت پستی حبابدار
  • کیسه های پلی
  • چسب بسته بندی
  • پوشال
  • پوشال کاغذی

برخی از 3PL ها برای بسته بندی مواد به عنوان یک خط جداگانه هزینه دریافت می کنند، در حالی که برخی دیگر آنها را به عنوان بخشی از خدمات مدیریت تحقق خود شامل می شوند.

شرکت 3PL

به عنوان حمل کننده های با تجربه، 3PL  بهترین مواد بسته بندی را برای محافظت از محصولات شما و دستیابی به کمترین وزن عملی انتخاب می کند. آنها همچنین محموله ها را به صورت بهینه بسته بندی می کنند تا مجبور نباشید آنها را به دو قسمت تقسیم کنید .

وزن ابعادی یک تکنیک قیمت گذاری حمل و نقل است که ابعاد بسته را برای تعیین نرخ حمل در نظر می گیرد. استفاده از مواد بسته بندی مناسب می تواند به پایین نگه داشتن هزینه های لجستیک کمک کند .

اگر می خواهید نام تجاری شما در حمل و نقل شما درخشان شود، مطمئن شوید که با شرکتی  همکاری می کنید که به شما امکان می دهد از بسته های سفارشی مانند جعبه ها و درج های سفارشی استفاده کنید. اغلب، دریافت بسته اولین تجربه حضوری است که مشتری با نام تجاری شما تجربه می کند، بنابراین بسته بندی مارک دار می تواند تأثیر زیادی داشته باشد.

3PL

حمل

مرحله بعدی ارسال سفارش شماست. اکثر 3PL  ها از طرف شما برچسب حمل را خریداری و چاپ می کنند. برخی از 3PL ها شرکای حامل را ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر هزینه های حمل و نقل را از انواع حامل مقایسه می کنند. مورد دوم به 3PL  کمک می کند تا با توجه به سرعت تحویل هر مشتری، مقرون به صرفه ترین قیمت ممکن را به مشتریان ارائه دهند.

حمل و نقل و سرعت حمل و نقل برای هر سفارش بستگی به مشارکت ها و خط مشی های 3PL  و همچنین گزینه های کشتی ارائه شده توسط مشتری و انتخاب توسط مشتری نهایی دارد.

پس از ارسال سفارش، 3PL  با فناوری یکپارچه ذکر شده در بالا به طور خودکار جزئیات ردیابی را به فروشگاه های آنلاین تجار منتقل می کند.

بسیاری از 3PL ها همچنین خدمات پردازش بازگشت را ارائه می دهند. اگر مشتری سفارشی را با ارسال مجدد آن به 3PL  شما بازگرداند، 3PL  شما بسته به خط مشی ها و ترجیحات شما، کالا را بازگردانده و مجدداً ذخیره می کند یا دفع می کند.

شما می توانید انتخاب کنید که 3PL  شما برچسب حمل و نقل برگشتی را برای مشتریان خود ارائه دهد. این کار راحتی را برای شما و مشتریان شما ارائه می دهد. شما مجبور نخواهید بود که بازگشت ها را به صورت داخلی اداره کنید و مشتریان به راحتی می توانند وضعیت سفارش بازگشت خود را پیگیری کنند 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...