مدیریت سردخانه با سیستم مکان یابی آنی

شاید سردخانه بیش تر شما را به یاد مواد غذایی منجمد بیندازد، اما سردخانه برای صنایع دیگر مانند پتروشیمی و داروسازی نیز استفاده می شود. با این اوصاف، مدیریت انبار سردخانه چالش برانگیز است زیرا شما باید گاهی اوقات موجودی را در دمای زیر 30- درجه فارنهایت نگه دارید، اما تجهیزات و پرسنل را گرم نگه دارید و همچنین مطمئن شوید که سردخانه به درستی در ظرفیت مطلوب کار می کند.

مدیریت تاسیسات سردخانه می تواند با مسائلی مانند قابلیت ردیابی محصول، ردیابی تجهیزات سردخانه، مدیریت بهینه فضای انبار، مدیریت ماندگاری محصولات تازه و غذاهای فاسدشدنی، مدیریت ایمنی کارگران و غیره چالش برانگیز شود. مقدار زیادی مدیریت خرد و مستندات این می تواند منجر به وابستگی بیشتر افراد نسبت به وابستگی به فرایند شود. با اینترنت اشیاء، فضاهای سردخانه را می توان به راحتی مدیریت کرد و به صنعت سردخانه دید و قابلیت ردیابی کامل داد.

چالش های سردخانه

قابلیت ردیابی محصول

برای کمک به یافتن سریع و کارآمد محصولات، مستندات بسیار دقیق و فرآیندهای پالت سازی مورد نیاز است. اگر پالت در جای خود قرار نگیرد، می تواند منجر به مشکلات ایمنی غذا شود و بر زنجیره سرد تأثیر بگذارد. گاهی اوقات برچسب روی کارتن ها می تواند به دلیل درجه حرارت شدید آسیب ببیند و پیدا کردن محصولات را حتی سخت تر کند.

مکان یابی آنی

ردیابی تجهیزات

برای جابجایی محصولات به داخل و خارج از انبار و سردخانه بزرگ، تجهیزاتی مانند لیفتراک و دیگر تجهیزات سردخانه صنعتی مورد نیاز است، مکان یابی آنها دشوار است، به ویژه اگر در مکان مشخصی نگهداری نشوند. 

ردیابی عمر مفید

پیگیری صحیح زمان ورود محصول و استفاده از بهترین شیوه ها برای ارسال محصول به مرکز پخش قبل از پایان عمر محصول، یکی از مهمترین وظایف در یک سردخانه است. راه حل های سنتی زمان بر هستند و از هوش لازم برای اقدام پیشگیرانه برخوردار نیستند، بنابراین بر زنجیره تامین تأثیر منفی می گذارد.

کنترل دما

کنترل تلفات حرارتی و متعادل سازی تغییرات دما بزرگترین چالش های یک انبار سردخانه است. وقتی محصولات گرم مانند میوه ها و سبزیجات تازه وارد می شوند، هزینه تبرید بیشتری دارند. تصمیم گیری در مورد ذخیره سازی پالت بدون اطلاع از دمای فعلی می تواند منجر به افزایش هزینه های سربار شود.

سیستم ردیابی

با استقرار نرم افزار مدیریت انبار بر چالش های ذکر شده در بالا به راحتی می توان غلبه کرد. RTLS یا سیستم های مکان یابی آنی هنگامی که در مجموعه ای مانند یک سردخانه مستقر می شوند، ردیابی دارایی ها و تجهیزات را با سهولت امکان پذیر می کند. با استفاده از راه حل پالت مبتنی بر BLE (بولوتوث با انرژی پایین) و راه حل های ردیابی، یک انبار سردخانه می تواند به راحتی قابل مدیریت و فرآیند گرا، با حداقل وابستگی به افراد باشد. شاید بخواهید بدانید - IoT چگونه کار می کند. حالا، بیایید ببینیم چگونه این کار انجام می شود.

پالت هوشمند و ردیابی تجهیزات

  • با استفاده از نرم افزار ساخته شده بر روی تجهیزات بلوتوث مش می توانید با یکدیگر صحبت کرده و سرور مرکزی را در مکان فعلی خود در زمان واقعی به روز کنید.
  • یک سنسور شتاب سنج داخلی به طور خودکار سیستم حرکت خود را از محل ذخیره شده به روز می کند.
  • درصورت دور شدن تجهیزات از محل تعیین شده، این امر به تنظیم زنگ هشدار یا اعلانات کمک می کند.
  • سنسور استفاده، میزان استفاده از تجهیزات را ثبت می کند و در نتیجه به تصمیمات بهینه سازی کمک می کند.

ردیابی هوشمند پرسنل

  • ایمنی و امنیت - برچسب بلوتوث کارمند به شما کمک می کند تا زمان صرف شده در داخل انبار و محل را در صورت تصادف پیگیری کنید.
  • دکمه SOS - برچسب کارمند به کارمند این امکان را می دهد تا در صورت بروز هرگونه خطر، یک سیگنال SOS ارسال کند.
  • پیگیری زمان - نیازی به حفظ ثبت نام حضور و غیاب نخواهد بود. برچسب به طور خودکار زمان ورود و خروج را ثبت می کند
  • ارتباط با پالت - برچسب کارمند با پالت ها ارتباط برقرار می کند تا هرگونه اطلاعات مربوط به حرکت مکان و یک عکس پشتی را از کسانی که این کار را انجام داده اند ارسال کند.

سیستم مکان یابی آنی

معرفی ناوبری هوشمند

  • چراغ ها به راهنما تبدیل می شوند: چراغ های داخل انبار می توانند به چراغ های هوشمند تبدیل شوند. این چراغ ها به عنوان چراغ راهنما عمل می کنند
  • برنامه همراه: با استفاده از برنامه همراه، هنگامی که شماره مورد یا نام محصول را وارد کردید، برنامه بلافاصله قادر است مکان محصول را پیدا کند.
  • ردیابی مکان به صورت آنی: از این فناوری می توان نه تنها برای یافتن یک محصول بلکه برای یافتن تجهیزات استفاده کرد.
  • سنسور حرکت: سنسور شتاب سنج به همراه الگوریتم منحصر به فرد قادر به حرکت، مکان فعلی و موقعیت محصول یا تجهیزات است.

مزایای پیاده سازی راه حل انبار سردخانه

ردیابی مکانی آنی: برای مثال، در یک سردخانه بزرگ، قرار دادن خواننده های RFID نه تنها بسیار مقرون به صرفه نیست، بلکه مزیت مناسبی نیز ندارد. ارتباطی که از طریق بلوتوث مش ساخته شده است، اجازه می دهد تا برچسب دارایی نصب شده روی پالت، سطل، لیفتراک، چراغ و کارکنان با یکدیگر صحبت کرده و مکان خود را به روز کنند.

تصمیم گیری فوق العاده: قوانین تجاری که بر اساس آنها تنظیم شده است می تواند به تصمیم گیری در زمان واقعی کمک کند. ما آن را تصمیم گیری فوق العاده می نامیم. به عنوان مثال، یک کارمند در سردخانه به مدت بیش از 45 دقیقه در دمای 18- درجه سانتیگراد است، می تواند به طور خودکار زنگ خطر را به صدا در آورد

بهینه سازی فضا: با راه حل مناسب، بهینه سازی فضا در سردخانه آسان تر است.

ردیابی دما و رطوبت امکان به روزرسانی خودکار سیستم های HVAC را فراهم می کند و از خراب شدن کالا جلوگیری می کند. این همچنین به تعادل دما و کنترل از دست دادن گرما کمک می کند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...