Litecoin (LTC) چیست؟

Litecoin (LTC) یک ارز رمزنگاری جایگزین است که در اکتبر 2011 توسط چارلز "چارلی" لی ایجاد شد. Litecoin یک انشعاب از بیت کوین(BTC)  است. مانند بیت کوین، Litecoin بر اساس یک شبکه پرداخت منبع باز است که توسط هیچ مرجع مرکزی کنترل نمی شود. Litecoin از نظر جنبه هایی مانند سرعت تولید سریعتر بلاک و استفاده از Scrypt با بیت کوین متفاوت است.

Litecoin یکaltcoin  اولیه است که توسط مهندس سابق گوگل چارلی لی در سال 2011 توسعه یافته است. این ارز نقره بیت کوین نامیده می شود و در اوج خود سومین ارز رمزنگاری شده از نظر ارزش بازار بود.

از آنجا که ساختار آن شبیه به بیت کوین است، از آن به عنوان یک شبکه آزمایش یا زمینه آزمایش برای بهبودهایی استفاده می شود که بعداً در مورد بیت کوین اعمال شد.

Litecoin

مفهوم Litecoin

چارلی لی فارغ التحصیل از موسسه فناوری ماساچوست و مهندس سابق گوگل است که در سال 2011 به بیت کوین علاقه مند شد. به گفته لی، "در اکتبر 2011، من با پایگاه کد بیت کوین بازی می کردم و داستان فقط این بود که من سعی می کردم یک چنگال بیت کوین ایجاد کنم. این عمدتا یک پروژه جانبی سرگرم کننده بود. "

الگوریتم اثبات کار Scrypt

Scrypt یک تابع مشتق کلیدی مبتنی بر رمز عبور است. به گفته Tarsnip، "عملکرد مشتق کلید scrypt در ابتدا برای استفاده در سیستم پشتیبان گیری آنلاین Tarsnap توسعه یافته است و به گونه ای طراحی شده است که در برابر حملات سخت افزاری بسیار ایمن تر از توابع جایگزین مانند PBKDF2 یا bcrypt باشد."

Scrypt توسط لی به طور خاص توسعه داده شد تا حملات سخت افزاری در مقیاس بزرگ به ارز را دشوارتر کند. الگوریتم SHA-256 بیت کوین به حافظه زیاد(RAM)  به عنوان مانعی برای پردازش موازی نیاز ندارد، در حالی که Scrypt این کار را می کند.

در آغاز دهه 2010، هنگامی که عملیات استخراج سخت افزارهای تخصصی مانند(ASIC)  را برای حل هش SHA-256 توسعه می داد، به نظر می رسید که بیت کوین در برابر چنین حمله ای آسیب پذیر است. با تقویت حافظه الگوریتم اجماع Litecoin، لی سعی کرد مسابقه تسلیحات سخت افزاری را خنثی کند، اگرچه در عمل این امر اتفاق نیفتاد زیرا افزایش GPU ها به نیاز به RAM بیشتر پاسخ داد.

تفاوت بیت کوین(BTC)  با Litecoin (LTC)

تفاوت بیت کوین(BTC)  با Litecoin (LTC) چیست؟

Litecoin با هدف "نقره" شدن "طلای" بیت کوین راه اندازی شد. مانند بیت کوین، Litecoin یک ارز اینترنتی همتا به همتا در شبکه پرداخت غیرمتمرکز ، منبع باز و جهانی است. لی Litecoin را با هدف بهبود کاستی های بیت کوین توسعه داد.

Litecoin برای تولید چهار برابر بیشتر از بیت کوین (1 بلوک جدید در هر 2.5 دقیقه تا 10 بیت کوین) طراحی شده است، و همچنین اجازه می دهد تا 4 برابر محدودیت سکه ایجاد شود، و جذابیت اصلی آن نسبت به بیت کوین با سرعت و سهولت خرید انجام می شود.

Litecoin از نظر ارزش بازار بین 20 ارز رمزنگاری شده برتر قرار دارد (اگرچه هنوز بسیار کمتر از بیت کوین باقی مانده است) و تا سپتامبر 2021، بیش از 66 میلیون سکه در گردش داشت.

برنامه هایی برای Litecoin (LTC)

Litecoin از زمان راه اندازی خود چندین ویژگی را برای بهبود سرعت معاملات خود بدون به خطر انداختن امنیت و یکپارچگی شبکه اجرا کرده است.

SegWit

SegWit یا Segregated Witness برای اولین بار در سال 2015 برای بیت کوین پیشنهاد شد. این برنامه با "تفکیک" داده های سیگنال دیجیتال خارج از بلوک پایه در بلاک چین کار می کند. SegWit برای رسیدگی به موضوع مقیاس پذیری بیت کوین توسعه داده شد، اما این پیشنهاد جنجال عمیقی در جامعه بیت کوین ایجاد کرد.

Litecoin  در سال 2017، SegWit را تصویب کرد و به دلیل شباهت Litecoin به بیت کوین، به عنوان یک زمین آزمایش برای زنده ماندن SegWit در شبکه بزرگتر بیت کوین عمل کرد. این آزمایش موفقیت آمیز بود و بیت کوین پس از آن SegWit را پذیرفت. برخی از مخالفان SegWit که از اندازه بلوک های بیت کوین حمایت می کردند، یک هارد فورک بیت کوین ایجاد کردند که منجر به بیت کوین کش شد.

Litecoin

شبکه Lightning

شبکه Lightning یک فناوری لایه دوم برای بیت کوین است که از کانال های پرداخت خرد برای افزایش قابلیت بلاک چین خود برای انجام معاملات استفاده می کند. مشابه مثال SegWit، پیاده سازی شبکه Lightning بر روی Litecoin یک آزمایش برای اثبات امکان نوآوری در بیت کوین بوده است. چارلی لی همچنین استدلال کرده است که وقتی "بلاکچین بیت کوین متراکم است و هزینه ها زیاد است، استفاده از Litecoin برای سوار شدن در شبکه Lightning آسان است."

MimbleWimble

MimbleWimble یک پروتکل حفظ حریم خصوصی است که بر مبنای معاملات محرمانه ای که اطلاعاتی مانند مبالغ معامله را رمزگذاری می کند، ایجاد می شود. استدلال می شود که MimbleWimble می تواند حجم بلوک را کاهش داده و مقیاس پذیری را افزایش دهد. چارلی لی در اوایل سال 2019 اعلام کرد که Litecoin توسعه MimbleWimble را دنبال می کند و از سال 2021 توسعه در حال انجام است.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...