بهبود ابتکارات و مهارت در مشاغل فناوری در سال 2021

بر اساس جدیدترین گزارش Tech Nation، شرکت های فناوری انگلستان در حال حاضر بیش از 2.93 میلیون نفر را استخدام کرده اند و این بخش در دو سال گذشته 40 درصد رشد داشته است. دنیای جدید کار و افزایش دیجیتالی شدن ناشی از همه گیری کرونا با استفاده گسترده از خدمات دیجیتالی، دورکاری و ارتباطات آنلاین باعث شده است که بخش فناوری تقاضای زیادی برای مهارت های خاص در بازار کار داشته باشد.

در حالی که بسیاری از مشاغل به خوبی خود را با تحول دیجیتالی طی چند سال گذشته وفق داده اند، این پیشرفت سریع فناوری همچنین منجر به مشکلات گسترده در استخدام کارکنان باتجربه فناوری شده است. طبق گزارشات بیش از 87 درصد از سازمان ها شکاف های عظیمی در مهارت های دیجیتالی را اعلام کرده اند، که نشان می دهد اکثر مشاغل فناوری از این مسائل آگاه هستند و به طور فعال در تلاش برای مقابله با این مسائل هستند.

بهبود ابتکارات و مهارت در مشاغل فناوری

برای باقی ماندن در رقابت و غلبه بر این کمبود نیروی کار ماهر، مشاغل فناوری باید ببینند چگونه می توانند مهارت های کارکنان فعلی را بالا ببرند، کارمندان را به حوزه های جدید کسب و کار منتقل کنند و از استعداد فناوری خود تا آنجا که ممکن است اطمینان حاصل کنند.

بنابراین چگونه می توان مشاغل فناوری را در سال جاری جلوتر از منحنی مهارت ها قرار داد؟

یک فهرست از مهارت های مورد نظر تهیه کنید و برای آنها آموزش ارائه دهید

برای معرفی برنامه های موثر مهارت در مشاغل فناوری، تیم های مدیریتی باید مهارت هایی را که کسب و کار به آن بیشترین نیاز را دارد، هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت، شناسایی و بررسی کنند.

طی سه سال گذشته، تقاضا برای مهارت های فناوری مانند هوش مصنوعی، سایبری و اتوماسیون ابری افزایش یافته است، به طوری که هوش مصنوعی و سایبر به ویژه از سال 2019 به ترتیب 44 و 22 درصد در سال رشد کرده است. برای بسیاری از مشاغل فناوری، این مهارت ها همچنان برای پیشرفت کسب و کار مطلوب خواهد بود و تیم های مدیریتی ارشد باید در مورد مهارت هایی که کسب و کار می خواهد در نیروی کار خود اولویت بندی کند توافق کنند.

در مرحله بعد، تیم های مدیریتی باید به دنبال ایجاد یک فهرست از این مهارت های مورد نظر خود باشند و همچنین مشخص کنند که چه نقش های شغلی باید برای پیشرفت بیشتر این تخصص در کسب و کار معرفی شود. این امر می تواند از طریق معرفی برنامه ای که کارکنان فعلی می توانند برای توسعه این مهارت های خاص انجام دهند، انجام شود.

این روش مستلزم این است که مشاغل فناوری در رویکرد خود انعطاف پذیر باشند و بنابراین می توانند آموزش هایی را که بر اساس این شکاف مهارت ها ایجاد می شود، معرفی کنند یا حتی کارکنان را در به بخش های دیگر کسب و کار سوق دهند تا از مهارت های موجود خود در زمینه هایی که بیشتر مورد نیاز است استفاده کنند.

بهبود ابتکارات و مهارت در مشاغل فناوری

نیروی کار را تشویق کنید

سرانجام، یک راه خوب برای توسعه مهارتهای موجود در بین نیروی کار در یک کسب و کار فناوری این است که اطمینان حاصل شود که کارکنان در مورد آینده مشتاق هستند. اگر نامزدهای جدید و اعضای فعلی تیم احساس کنند که در این رویکرد مشارکت دارند، می توانند از آموزش های اضافی سود ببرند و برای پیشرفت شغلی خود انگیزه داشته باشند، این می تواند قوی ترین سرمایه شرکت های فناوری باشد.

به عنوان مثال، شرکت هایی مانند آمازون برای سرمایه گذاری در افزایش مهارت، نیروی کار خود را با انگیزه و از همه مهمتر به روز نگه داشته اند. از آنجا که بسیاری از افراد به آمازون ملحق می شوند، برای برخی بدون داشتن مدارک تحصیلی قبلی و برای برخی از افراد دارای PHD، برنامه مهارت آموزی کسب و کار ارائه می شود تا به همه کارکنان مهارت های مورد نیاز برای ارتقاء در آمازون یا انتقال به موقعیت واجد شرایط خارج از شرکت را ارائه دهد. با ارائه این آموزش، کارکنان انگیزه پیدا می کنند تا به حرفه و آینده خود فکر کنند و آمازون نیز از مزایای عملیاتی و مالی نیروی کار ماهر و مشغول بهره می برد.

بر اساس تحقیقات اخیر توسط روبرت هالف، توسعه نرم افزار، مهاجرت ابری و تجربه مدیریت پروژه در لیست اصلی استخدام مدیران در سال 2021 قرار دارد. این بیماری همه گیر بدون شک این افزایش تقاضا برای مهارت ها و استعدادهای فناوری را تسریع کرده است و مدیران صنایع در مرحله ای هستند تا اطمینان حاصل کنند که مجموعه مهارت های کارگران خود به روز است و به طور موثر در تجارت مورد استفاده قرار می گیرد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...