روز جهانی ایمنی بیمار - 17 سپتامبر 2019

سالانه 134 میلیون عارضه جانبی به دلیل مراقبت های ناایمن در بیمارستان های کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط ​​رخ می دهد و سالانه 2.6 میلیون مرگ را به دنبال دارد!

ایمنی در سیستم های بهداشتی به دلیل افزایش تعداد افرادی که هنگام دریافت مراقبت های بهداشتی از آسیب های قابل اجتناب رنج می برند، یک نگرانی عمده جهانی است.

با فوریت این موضوع، سه شنبه 17 سپتامبر 2019، ذینفعان سلامت از سراسر جهان گرد هم آمدند و در جشن اولین روز جهانی ایمنی بیمار (WPSD) متحد شدند. این یک فرصت منحصر به فرد برای بیماران، گروه های بیماران، مراقبین، سازمان های جامعه مدنی و سایر ذینفعان مربوطه است تا به هدف مشترک مراقبت های بهداشتی با محوریت بیمار ایمن بپیوندند، به عنوان یک جزء ضروری برای دستیابی به پوشش جهانی سلامت.

موضوع "ایمنی بیمار: اولویت جهانی سلامت" و شعار "برای ایمنی بیمار صحبت کنید" است.

هدف این کمپین بسیج بیماران، کارکنان بهداشت، سیاست گذاران، دانشگاهیان، محققان، شبکه های حرفه ای و صنعت مراقبت های بهداشتی است تا از ایمنی بیماران صحبت کنند.

به عنوان بخشی از WPSD 2019 ، TIF از همه اعضا و همچنین سازمان های مختلف مراقبت های بهداشتی، سیاست گذاران، دانشگاه ها، موسسات، صنعت و سایر ذینفعان می خواهد که از همه جنبه های ایمنی بیمار حمایت و ارتقا دهند.

روز جهانی ایمنی بیمار - 17 سپتامبر 2019

اهداف روز جهانی ایمنی بیمار

رعایت جهانی WPSD با هدف:

  • آگاهی از مسائل ایمنی بیماران را در سطح جهانی افزایش دهید
  • افزایش درک جهانی در مورد نقش اصلی ایمنی بیمار در دستیابی به پوشش بهداشت جهانی و اهداف توسعه پایدار
  • تشویق توسعه سیستم ها و روش هایی برای از بین بردن همه آسیب های مراقبت های بهداشتی قابل اجتناب برای بیماران و مدیریت خطرات در مراقبت های بهداشتی
  • تشویق همه دولت ها به تعهد و حمایت از اجرای استراتژیهای تضمین ایمنی بیمار، مدیریت خطرات و پرورش فرهنگهای حمایتی و یادگیرنده
  •  تقویت همکاری ها و مشارکت ها در سطح جهانی، منطقه ای، ملی و محلی برای اجرای استراتژی های ایمنی بیمار و بهبود ایمنی مراقبت های بهداشتی
  • موضوعات خاص ایمنی بیمار مانند ایمنی دارو، آموزش و آموزش ایمنی بیمار، سیستم های گزارش دهی و یادگیری، مشارکت بیمار

روز جهانی ایمنی بیمار

17 سپتامبر 2021

برای ایمنی بیمار بایستید

همین حالا برای  ایمنی فرزندان، موثر عمل کنید!

روز جهانی ایمنی بیمار یک کمپین برای همه ذینفعان در سیستم مراقبت های بهداشتی است تا با یکدیگر همکاری کرده و مشارکت خود را برای بهبود ایمنی بیماران افزایش دهند.

روز جهانی ایمنی بیمار - 17 سپتامبر

تمرکز مراقبت های بهداشتی با کیفیت، ایمنی بیمار است. عوارض جانبی که نتیجه ناخواسته درمان است، ایمنی بیمار را به خطر می اندازد. به همین دلیل است که APS از استراتژی هایی برای جلوگیری از حوادث نامطلوب حمایت می کند. بسیاری از رویدادهای نامطلوب را می توان در اشتباهاتی که در نتیجه فرایندهای پیچیده شامل تقسیم کار بوجود می آیند، جستجو کرد. بنابراین مهمترین ابزار برای بهبود ایمنی بیمار، یادگیری از اشتباهات با هم است.

ائتلاف آلمانی برای ایمنی بیمار - AKTIONBÜNDNIS PATIENTENSICHERHEIT e.V. (APS) - از سال 2015 تجربه و شبکه خود را به عنوان بستری برای روز جهانی ایمنی بیمار ارائه می دهد.

بنیاد سوئیس برای ایمنی بیمار و PLATFORM AUSTRIAN FOR PATENT SAFENTY در آن زمان به این ایده پیوستند، بنابراین از همان ابتدا یک روز چند کشور برای ایمنی بیماران بود.

APS همچنین مایل است شبکه را در سطح بین المللی ارتقا دهد. وب سایت pacient-safety-day.org برای به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه تعداد زیادی از پروژه ها و ترویج پیشنهاداتی برای گسترش و ایجاد ایمنی بیماران در سطح بین المللی در نظر گرفته شده است.

APS نتایج پروژه های خود را منتشر می کند و آنها را به صورت رایگان در اختیار همه موسسات و اشخاص علاقه مند در سیستم مراقبت های بهداشتی آلمان قرار می دهد. توصیه های عملی یک ابزار عملی مهم است. کارشناسان در گروه های کاری بین رشته ای مشورت کرده و دستورالعمل هایی را برای اجرای استراتژی های امنیتی ایجاد می کنند. اسناد همراه (به عنوان مثال بروشور اطلاعاتی، بروشورهای پس زمینه) توصیه های لازم را برای انجام اقدامات تکمیل می کند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...