پالت در صنعت مواد غذایی با قابلیت اینترنت اشیا

در آینده پیش بینی می شود که 35 میلیارد دستگاه اینترنت اشیاء در سراسر جهان نصب شود. که تعداد فوق العاده ای از "اشیاء" متصل به اینترنت است. به عبارت دیگر، اینترنت اشیا (IoT) به اتصال دستگاه ها به اینترنت و یکدیگر اشاره دارد. هر جزء از اینترنت اشیا دارای یک شناسه منحصر به فرد است که به آن اجازه می دهد داده ها را بدون کمک دخالت انسان منتقل کند.  مفهوم اینترنت اشیا به ارتباط مجموعه‌‎ای از اشیا، دستگاه‌‎ها، انسان‎‌ها، حیوانات و ماشین‌‎آلات اشاره دارد که در آن تمامی عناصر علاوه بر ارتباط با عناصر هم جنس خود، می‎‌توانند با دیگر عناصر نیز ارتباط داشته باشند. در واقع اینترنت اشیا یک شبکه متصل و متشکل از چندین موجودیت است که توانسته با افزودن قابلیت پردازش داده و هوش مصنوعی، دنیای فیزیکی و سایبری را با یکدیگر ادغام و یکپارچه نماید و جهانی هوشمند را ایجاد کند.

برنامه های کاربردی اینترنت اشیاء (IoT)

در حال حاضر برنامه های کاربردی اینترنت اشیاء (IoT) را می توان به پنج نوع طبقه بندی کرد: اینترنت اشیاء مصرف کننده - شامل لوازم خانگی و کمک صوتی. اینترنت اشیا تجاری-آن دسته از برنامه های کاربردی که به صنایع خاصی مانند ضربان سازهای هوشمند در مراقبت های بهداشتی و ارتباطات خودرو به خودرو خدمات می دهند. اینترنت اشیا صنعتی - شامل دستگاه های آماری و مدیریت انرژی؛ زیرساخت اینترنت اشیا - امکان اتصال شهرهای هوشمند از طریق سیستم های مدیریتی؛ و IoT نظامی - به عنوان مثال، ربات هایی برای نظارت.دستگاه های اینترنت اشیا قرار است در همه جنبه های زندگی ما تعبیه شوند. اما چه فرصت هایی برای صنعت لجستیک ما وجود دارد ؟ پیش بینی می شود که پالت های مجهز به حسگر در زنجیره های تأمین IoT به طور فزاینده ای اهمیت پیدا کنند. آنها حتی تا آنجا پیش رفته اند که آنها را به عنوان امیدوار کننده ترین فرصت IoT رتبه بندی کرده اند! در ادامه به کاربرد های اینترنت اشیاء می پردازیم:

بهبود حمل و نقل و تدارکات با اینترنت اشیاء

شاید هنوز هم راهی برای حذف کامل رفت‌وآمد صبحگاهی شما وجود نداشته باشد؛ اما با مدیریت ترافیک گام‌های بلند این زمینه برداشته است.بیشتر خودروهای پیشرفتۀ امروزی دستگاه‌های اینترنت اشیا هستند که در آنها سیستم‌های سرگرمی اطلاعاتی با ویژگی‌هایی نظیر ادغام یکپارچۀ تلفن هوشمند، GPS و حتی اتصال به اینترنت تعبیه شده است.حتی با کمک برنامه‌هایی مانند Google Maps و Waze اطلاعاتی را دریافت می‌کنیم که زندگی ما را آسان‌تر می‌کند و آن در سیستم‌های نظارت بر ترافیک استفاده می‌کنیم.

صرفه جویی در انرژی با اینترنت اشیاء

این مورد تنها کاربرد مدنی در مقیاس بزرگ از اینترنت اشیا نیست؛ اما به یکی از مهم‌ترین مباحث روز تبدیل شده است.آگاهی جمعی ما هرگز تا این حد درگیر به‌حداقل‌رساندن رد پای زیست‌محیطی ما نبوده است. کاهش و مصرف کارآمدتر انرژی از مهم‌ترین روش‌های حیاتی برای دستیابی به این هدف هستند.نصب کنتورهای برق «هوشمند» از نیروگاه‌های صنعتی تا ساختمان‌های شهری  با حسگر های داخلی و قابلیت اینترنت اشیا به ما کمک می‌کند تا جریان برق را به طور مؤثرتری نظارت و کنترل کنیم.همچنین سیل اطلاعات موجب ارتقای مدل‌های پیش‌بینی در مورد زمان اوج مصرف و سایر روندهای مهم می‌شود. علاوه‌براین، سرعت نگهداری و تعمیرات با شناسایی سریع تر و دقیق‌تر عیوب بیشتر می‌شود.همچنین، برنامه‌های کاربردی مشتری‌مداری اطلاعاتی را در اختیار افراد قرار می‌دهند تا بر الگوهای مصرفشان کنترل بیشتری داشته باشند.

 

اینترنت اشیا

پالت های پلاستیکی و IoT 

با هر نوع فناوری جدید، یک سرمایه گذاری اولیه انجام می شود، به این معنی که انتخاب پالت کلیدی است. استحکام و دوام یک پالت پلاستیکی در مقایسه با چوب بی نظیر است. در سناریوهای عادی جابجایی و بارگیری، یک پالت پلاستیکی می تواند تا 10 سال دوام بیاورد، گاهی اوقات بیشتر، و به همین دلیل هزینه اینترنت اشیاء در هر سفر به طور قابل توجهی کمتر از یک پالت چوبی است. البته، استدلال پایداری برای استفاده از پالت های پلاستیکی نیز وجود دارد. همانطور که تعداد بیشتری از مشاغل در حال اجرای طرح های تولید ضایعات کمتر و معرفی اقداماتی برای کاهش ردپای کربن خود هستند، یک پالت پلاستیکی قابل بازیافت را انتخاب می کنند، که نه تنها از مواد بازیافتی ساخته شده بلکه می تواند در پایان عمر طولانی آن بازیافت شود، از نظر زیست محیطی منطقی است. اتخاذ روزافزون اتوماسیون در انبارها و خطوط تولید استدلال قوی دیگری برای استفاده از پالت های پلاستیکی ارائه می دهد. آنهایی که اندازه و استحکام 100٪ را ارائه می دهند و میخ یا قطعات شل ندارند که می توانند سیستم های جابجایی خودکار را مختل و متوقف کنند.   

پالت های پلاستیکی

امکانات اینترنت اشیا

یکی از نگرانی های اصلی مشاغل سرمایه گذاری بر روی پالت های پلاستیکی با دوام طولانی مدت ترس از اتلاف پالت و هزینه تعویض آنها بوده است. با استفاده از پالت هایIoT، امکان اطمینان از دید بهتر و حساب دقیق محل دقیق پالت شما وجود دارد که باید ریزش پالت را از بین ببرد. فناوری اینترنت اشیا این امکان را برای حسگرها فراهم می کند که داده های بیشتری را نسبت به فناوری RFID که برای ردیابی حرکت کالاها هنگام ورود و خروج از انبار استفاده می شود، پردازش کنند. در اینترنت اشیا، فقط مربوط به حسگرها نیست. این در مورد بینش هایی است که می توانند ارائه دهند. استفاده از پالت های پلاستیکی "متصل" به کاربر این امکان را می دهد که نه تنها حرکت کالاها را در داخل و خارج از انبار ردیابی کند، بلکه مکان دقیق آنها را در انبار یا هنگام حمل و نقل تعیین کند. اندازه گیری وزن بارگذاری شده بر روی یک پالت خاص؛ نظارت بر دمای یک پالت معین در هر زمان؛ و حتی تعیین کنید که پالت شسته شده است یا خیر. در نهایت، پالت پلاستیکی متصل، مدیریت موجودی هوشمندتر در انبار و ردیابی و ردیابی دقیق تر کالا در سراسر زنجیره تامین را امکان پذیر می کند. 

سخن پایانی

پیشرفت‌هایمان نشان می‌دهند که ما فقط به تنوع، قابلیت و تأثیر اینترنت اشیا بر زندگی‌مان توجه می‌کنیم. کاربرد اینترنت اشیا به همراه پیشرفت‌های دیگر در زمینۀ هوش مصنوعی، خودکارسازی و شبکه‌های نسل بعدی، قابلیت متحول‌کردن روش کار و زندگی ما را دارد.ظهور فناوری ۵G به‌ویژه برای پذیرش بیشتر و نوآوری در فضای اینترنت اشیا از اهمیت بالایی برخوردار است. پیشرفت این دستگاه‌های متصل به همدیگر موجب افزایش تقاضای ما برای اتصال پرسرعت، قابل اعتماد و پهنای باند شده است. این موضوع به‌ویژه در صورتی صادق است که بخواهیم از مزایای کامل داده‌های حقیقی و تصمیم‌گیری سریع بهره‌مند شویم که برنامه‌های کاربردی IoT آنها را وعده داده‌اند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...