حقیقت واقعی در مورد افزایش وزن در تعطیلات

5  حقیقت افزایش وزن در تعطیلات

1. افزایش وزن بین 2 تا 4 کیلو معمول است.

غلط: طبق تحقیقات انجام شده، افزایش وزن در تعطیلات کمتر از 500گرم است.

از اعیاد مختلف و روز سال نو، جشن ها و مهمانی های فراوانی است. این، به نوبه خود، اغلب به معنی فراوانی غذا و افزایش کالری دریافتی در این زمان از سال است. اکثر مردم تصور می کنند که در طول این دوران است که حدود 4 کیلو یا بیشتر وزن اضافه می کنند.

مطالعه ای که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، مشخص کرد که واقعاً چقدر وزن اضافه شده است. محققان وزن بدن تقریباً 200 بزرگسال را در موارد جداگانه اندازه گیری کردند:

قبل از تعطیلات

تعطیلات

بعد از تعطیلات

وزن در طول تعطیلات به میزان قابل توجهی افزایش یافته، اما نه در فواصل قبل از تعطیلات و یا بعد از تعطیلات.

در حقیقت، محققان دریافتند افراد حدود 0.37 کیلوگرم یا حدود 0.80 پوند وزن اضافه می کنند.

2. افزایش وزن در تعطیلات به احتمال زیاد افزایش وزن در میزان آب است.

درست است: افزایش وزن اغلب بازتاب احتباس مایعات است.

در حالی که آب بیش از 50 درصد وزن بدن را تشکیل می دهد، آب اضافی را که "وزن آب" نامیده می شود حمل می کند. این احتباس آب یا مایعات می تواند به عوامل زیادی از جمله الگوهای غذایی در تعطیلات مربوط باشد.

به عنوان مثال، کربوهیدرات اضافی می تواند منجر به اضافه وزن آب شود. این به این دلیل است که بدن کربوهیدرات اضافی را به شکل گلیکوژن در بافت کبد و ماهیچه ذخیره می کند. هر گرم گلیکوژن حدود 3 گرم آب را در خود نگه می دارد و بنابراین وزن بالقوه وزن آب را افزایش می دهد. رژیم غذایی با نمک بالا همچنین می تواند بدن را به آب اضافی متصل کند.

بنابراین هنگام مشاهده سریع ترازو، به طور خودکار نگران نباشید که گرم های اضافی اضافه شده چربی بدن است. راه های کاهش وزن شامل موارد زیر است:

بیشتر آب بنوشید: اگرچه این ممکن است غیرعادی به نظر برسد، اما نوشیدن آب بیشتر به دفع آب اضافی و سدیم کمک می کند. همچنین با کم آبی بدن مبارزه می کند، که می تواند بدن را مجبور به نگه داشتن مایعات کند.

محدود کردن نمک: محدود کردن مصرف نمک می تواند احتباس آب را به سرعت از بین ببرد. از نمکدان بپرهیزید و غذاهای پر سدیم رایج در تعطیلات، مانند سوسیس، پنیر، نان و کراکر را کنار بگذارید.

محتوای کربوهیدرات متوسط: از ماهیتابه سیب زمینی شیرین گرفته تا پای سیب، کربوهیدرات ها در روزهای تعطیل بیشتر مصرف می شوند. در حالی که هنوز هم می توان از این غذاها لذت برد، مصرف آنها را تعدیل کنید تا خطر افزایش وزن کاهش یابد.

ورزش: ورزش باعث می شود بدن مایعات را به صورت عرق آزاد کند. همچنین جریان خون و گردش خون را بهبود می بخشد، که می تواند احساس ناراحت کننده نفخ را کاهش دهد.

زیرا به یاد داشته باشید، وزن بدن به دلیل هیدراتاسیون، الگوهای حمام و سایر عوامل، روز به روز در نوسان خواهد بود. سعی کنید بیش از حد درگیر افزایش و کاهش جزئی خود نشوید اما هر روز به دنبال روند باشید.

اگر یک روز در هفته را به عنوان وزن واقعی خود انتخاب کنید، این بیشتر نشان دهنده از دست دادن توده چربی واقعی است.

3. افزایش وزن کم در تعطیلات یک مسئله مهم نیست.

درست و غلط: افزایش وزن کم چیزی نیست که بیش از حد بر آن تاکید شود، هر چند برای پیامدهای سلامتی آینده ارزش مدیریت دارد.

باز هم، افزایش وزن کم چیزی نیست که بیش از حد نگران باشید. تعطیلات باید فرصتی برای لذت بردن از موارد مورد علاقه فصلی باشد!

با این حال، مسئله افزایش وزن در تعطیلات این است که اکثر مردم این وزن را کاهش نمی دهند، که می تواند به بیش از 4 کیلو در تعطیلات اضافه کنید. و ناگفته نماند، خطرات افزایش وزن که با افزایش سن ایجاد می شود.

در حالی که ممکن است این عدد بی اهمیت به نظر برسد و همیشه نباید مقیاس را در نظر گرفت، افزایش وزن، حتی اگر به تدریج، می تواند خطر ابتلا به شرایط سلامتی را افزایش دهد. این ها شامل بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 است، اما محدود به آن ها نیست.

4. "من این وزن تعطیلات را در اولین ماه سال کاهش می دهم!"

نادرست: اگرچه این برای همه کاملاً نادرست نیست، اما پایبندی به آن بعید است.

مردم تمایل دارند که تعطیلات را بهانه ای برای افراط و تفریط به کار ببرند ، زیرا آنها ادعا می کنند "وزن خود را در  تعطیلات اول سال کاهش می دهند".

متأسفانه، فقط حدود 9 درصد از کسانی که تصمیمات سال نو را رعایت می کنند به آنها پایبند هستند، در حقیقت، 80 درصد شکست می خورند.

و به جای اینکه منتظر رسیدن سال جدید باشید، چرا از همین حالا برای شروع سریع شروع نکنید؟

5. فرد می تواند وزن مناسبی را در تعطیلات حفظ کند.

درست است: روش های آزمایش شده و واقعی برای جلوگیری از افزایش وزن در تعطیلات وجود دارد.

(و نه، این امر نیازی به روش های شدید مانند توسل به رژیم محدود کننده یا قرص تجویز نشده ندارد.)

با استفاده از این نکات در تعطیلات، سلامت و وزن خود را کنترل کنید:

به جای اجتناب از گرسنگی، گرسنگی را کنترل کنید. صرفه جویی در کالری و شرکت در یک مهمانی در حالی که ناخوشایند است می تواند نتیجه معکوس داشته باشد، زیرا شانس بیشتری برای پرخوری وجود دارد. با خوردن صبحانه و میان وعده های لازم در صورت لزوم گرسنگی را کنترل کنید.

وعده غذایی و اندازه وعده های غذایی از جمله متعادل کردن غذا با پروتئین، فیبر و چربی سالم. استفاده از بشقاب های کوچکتر و نوشیدن آب قبل و همراه غذا نیز می تواند وعده های غذایی را تعدیل کند.

هیدراته باشید و مراقب کالری مایع باشید.

پذیرش یک شیوه زندگی فعال شامل فعالیت بدنی که منجر به مزایای سلامتی زیادی از جمله مدیریت وزن و سلامت قلب می شود.

از خواب کافی برای محافظت در برابر هوس و افزایش سطح انرژی اطمینان حاصل کنید.

استرس را با تکنیک های مقابله مثبت مدیریت کنید. انجام این کار در مقابل استرس خوردن موثر است و می تواند سلامت جسمی و روحی را بهبود بخشد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...