آیفون 13 می خواهد فیلم بلند بعدی شما را بگیرد

 اگر از triskaidekaphobia (ترس از عدد 13) رنج می برید، احتمالاً می خواهید از این iPhone های جدید اجتناب کنید. اما اپل خرافاتی نیست. در ادامه این پست با هر 4 مدل iPhone 13 آشنا شوید.

آیفون 13 مینی ، آیفون 13 ، آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس، که اپل در یک رویداد مجازی از محوطه دانشگاه خود در کوپرتینو، کالیفرنیا رونمایی کرد، تک تک جنبه های قبلی خود را اصلاح می کند. نمایشگرهای OLED نرم تر، عمر باتری طولانی تر و اندازه حافظه داخلی بیشتر است. بنابراین بسیار شبیه آیفون سال گذشته است، فقط زیبا تر است.

با وجود نگرانی از افزایش قیمت ها به دلیل مشکلات جهانی زنجیره تامین، خوشبختانه قیمت این محصول مشابه سال گذشته است، برای Mini از 699 دلار شروع می شود و برای Pro Max تا 1.099 دلار افزایش می یابد.

آیفون 13

صفحه های صاف

در نمایشگرهای این آیفون ها بزرگترین پیشرفت ها را مشاهده خواهید کرد. هر یک از این چهار مدل هنوز اندازه صفحه نمایش مشابهی دارند: اندازه مینی 5.4 اینچ، آیفون 13 و 13 پرو 6.1 اینچ و آیفون 13 پرو مکس 6.7 اینچ است.

همه آنها دارای بریدگی های باریک کمی هستند، برش در بالای صفحه که دوربین جلو را در خود جای داده است و حسگرهایی که فناوری احراز هویت بیومتریک Face ID اپل را فعال می کند. این دستگاه 20 درصد کوچکتر است، بنابراین در حالت ایده آل، فضای کمی را برای آن نمادهای نوار وضعیت به دست خواهید آورد. صفحه نمایش ها نیز از همه نظر روشن تر از همیشه هستند.

اما ویژگی جدید صفحه نمایش 120 هرتز متأسفانه، فقط در مدلهای Pro موجود است.

صفحه نمایش های سنتی تلفن های هوشمند و رایانه لوحی دارای صفحه نمایش 60 هرتز هستند، به این معنی که هنگام تعامل با صفحه، 60 بار در ثانیه تازه سازی می شود. در سال 2017، اپل ProMotion را بر روی iPad Pro معرفی کرد و از آن زمان به بعد در تبلت های Pro خود از ویژگی های آن بهره برده است. این صفحات نرخ تازه سازی را تا 120 برابر می کند، بنابراین 120 فریم در ثانیه را مشاهده می کنید. با دو برابر شدن تعداد فریم ها، اقدامات ساده مانند پیمایش توییتر یا انجام یک بازی ویدئویی با سرعت بالا، هموارتر به نظر می رسند.

تازه سازی صفحه نمایش دوبار بیشتر باعث خنثی شدن باتری می شود، به همین دلیل است که نرخ تازه سازی به طور خودکار بر اساس آنچه در صفحه روی می دهد و به طور منحصر به فرد، تعاملات شما متغیر است. اگر فقط روی یک صفحه اصلی ثابت مانده اید، نرخ صرفه جویی برای حفظ قدرت بسیار پایین خواهد ماند.

اپل همچنین باتری های بزرگتری را در داخل خود قرار داده است تا چراغ ها را روشن نگه دارد، که شامل آیفون 13 و مینی نیز می شود. دوام باتری آیفون 13 و آیفون 13 پرو مکس 2 ساعت و نیم بیشتر از مدل های قبلی است.

از نظر سخت افزاری، همه این آیفون ها از محافظ سرامیکی اپل برای محافظت از صفحه نمایش استفاده می کنند و IP68 مقاوم در برابر آب و گرد و غبار هستند. طبق معمول ، سری Pro از فولاد ضد زنگ استفاده می کند، که از دوام بیشتری نسبت به آلومینیوم در iPhone 13 و Mini برخوردار است.

سازگاری دوربین

اپل همیشه یک تغییر کوچک بصری ایجاد می کند تا بتوانید مطمئن شوید که همه اطرافیان شما می دانند که آخرین iPhone را دارید. با آیفون 13 و مینی پایه، این شناسه با سیستم دوربین است، که لنزهای عمودی را به نفع طراحی مورب کنار می گذارد. (نشانگر بصری دیگر رنگ های جدید است: آنها در رنگ های صورتی، آبی تیره، رنگ شامپاینی که starlight نامیده می شود و قرمز ارائه شده اند. مدل های Pro در رنگهای گرافیت، طلا، نقره و آبی سیرا موجود است.)

آیفون 12 پرو مکس سال گذشته چندین امتیاز اضافی نسبت به مدل استاندارد پرو داشت. آیفون 13 پرو مکس و 13 پرو دارای مجموعه دوربین یکسانی هستند که شامل دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، اولتراواید و بزرگنمایی تله فوتو 3x است. این برابری همچنین شامل فناوری تثبیت کننده تغییر سنسور است که اپل سال گذشته معرفی کرد. اگر به طراوت نیاز دارید، تغییر سنسور به جای لنز، سنسور دوربین را ثابت نگه می دارد، که ظاهراً به کاهش حرکات ریز دست شما کمک می کند و در نتیجه عکس های واضح تری در نور کم ایجاد می کند. این فقط در دوربین اصلی موجود است.

دوربین اصلی آیفون 13 و آیفون 13 مینی نیز دارای لرزشگیر تغییر سنسور است و سنسور می تواند 47 درصد بیشتر از سال گذشته نور را ثبت کند، بدین معنی که عکس های کم نور شما باید روشن تر بوده و نویز کمتر قابل مشاهده را نشان دهند. همچنین پیشرفت های مشابهی را در زمینه جمع آوری نور مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال، دوربین فوق عریض آیفون 13 پرو بهبود 92 درصدی را در نور کم ارائه می دهد و دوربین اصلی شاهد 2.2 برابر بهبود است. هر سه دوربین نیز دارای حالت Night هستند.

آیفون 13

ultrawide در مدل های Pro اکنون دارای فوکوس خودکار است که به شما امکان می دهد از آنها برای عکاسی ماکرو استفاده کنید. این زمانی است که می توانید سنسور دوربین را دقیقاً در نزدیک یک شی قرار دهید تا تمام جزئیات را دریافت کنید. این ویژگی به طور فزاینده ای در تلفن های اندرویدی مقرون به صرفه رایج است.

یکی از ویژگی های جدید حالت Cinematic است که حالت عمودی را برای فیلم ها به ارمغان می آورد و پس زمینه یک سوژه را تار می کند. ما این فناوری را از تولیدکنندگانی مانند سامسونگ، ال جی و هواوی مشاهده کرده ایم، اما در تجربه ما، تأثیر آن چیزهای زیادی را به دنبال دارد. رویکرد اپل پویاتر است. هنگامی که سوژه به دور نگاه می کند می فهمد و تمرکز خود را بر روی هر موضوعی که به آن نگاه می کند تغییر می دهد. بهتر از این، نقشه عمق ایجاد می کند، بنابراین اگر آیفون درست متوجه نشود، همیشه می توانید فوکوس را بعداً تغییر دهید.

یکی دیگر از ارتقاء های ویدئویی، گزینه فیلمبرداری با فرمت ProRes اپل با سرعت 4K و 30 فریم در ثانیه است. این یک فرمت است که به فیلمبرداران اجازه می دهد کنترل ویرایش بیشتری بر روی کلیپ های خود داشته باشند.

در نهایت، همه مدل های آیفون 13 به چهار سبک عکاسی جدید دسترسی دارند. آنها با فیلترهای سنتی متفاوت هستند، به جای تغییر تنظیمات یک عکس به یک فیلتر پس از عکاسی خاص، اکنون می توانید قبل از عکاسی، از بین چهار سبک یکی را انتخاب کنید. اینها عکس را در مرحله پردازش تصویر درجه بندی می کنند و با حفظ ویژگی هایی مانند رنگ پوست، تنظیمات را انجام می دهند.

ارتقاء معمول

بدون شک، پردازنده جدید A15 Bionic که طیف وسیعی از آیفون 13 را تامین می کند، قدرتمندتر از نسخه قبلی خود است. اپل می گویدCPU  ، 50 درصد سریعتر و گرافیک 30 درصد سریعتر است. این به طور دقیق نشان نمی دهد که چقدر بهتر از محدوده سال گذشته iPhone 12 است. این تراشه شامل مودم 5G بهبودیافته است، به این معنی که می توانید انتظار یک اتصال 5G پایدارتر و سریعتر را داشته باشید، هرچند 5G هنوز هیچ تأثیر معناداری در میانگین تجربه روزانه گوشی های هوشمند نداشته است.

سایر ارتقاء ها شامل افزایش حجم ذخیره سازی اصلی است - iPhone 13 و iPhone 13 Mini اکنون با 128 گیگابایت به جای 64 عرضه می شوند. مدل های Pro در حال حاضر امکان افزایش ظرفیت به 1 ترابایت را دارند. MagSafe هنوز وجود دارد، بنابراین می توانید از همه لوازم جانبی MagSafe مورد علاقه خود استفاده کنید. شایعاتی وجود داشت که اپل قدرت MagSafe را بهبود می بخشد، اما این شرکت روز در جلسه رونمایی به چنین چیزی اشاره نکرد. در یکی از اخبار سازگار با محیط زیست، هنگامی که گوشی را از جعبه بیرون می آورید، هیچ پلاستیکی روی آن را نمی پوشاند.

آیفون 13 از 24 سپتامبر رسماً در دسترس قرار گرفت.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...