25 کشور پربازدید جهان (قسمت آخر)

در قسمت های قبلی این پست با تعدادی از پربازدید ترین کشورهای جهان آشنا شدیم. در ادامه این پست به 4 رتبه اول این لیست می پردازیم.

4. چین

چین

چین پربازدیدترین کشور آسیایی است و ورود گردشگران این کشور با رشد اقتصادی خارق العاده این کشور در دهه گذشته همگام بوده است. در سال 2007، چین فقط 24 میلیون بازدید کننده را به خود جذب کرده بود، رقمی که در سال 2017 به 139 میلیون نفر رسیده است. زرق و برق شهرهایی مانند شانگای، پکن، شنزن و گوانگژو، جاذبه اصلی گردشگری، دیوار بزرگ چین، شهر ممنوعه پکن با کاخ امپراتوری فوق العاده اش از بزرگترین جاذبه های گردشگری این کشور است. فرهنگ ها و البته غذا نیز برخی از دلایلی هستند که چین را به یکی از مطلوب ترین مقاصد در جهان تبدیل کرده است. در مورد طبیعت نیز، کوههای هوانگشان در استان جنوبی آنهویی، رودخانه لی یا رودخانه لی جیانگ در منطقه خودمختار گوانگشی ژوانگ که به چشم اندازهای بسیار زیبا کوهستان کارست و شهر باستانی لیجیانگ در استان شمالی یوننان سرازیر می شوند، از جاذبه های گردشگری چین هستند.

3. اسپانیا

اسپانیا

اسپانیا با ترکیبی عجیب از فرهنگهای اروپایی و آفریقای شمالی، تجربه ای منحصر به فرد را برای گردشگران فراهم می کند. اگر بخواهیم از شهرهای پر جنب و جوش بارسلونا و مادرید که محل دو باشگاه مشهور فوتبال جهان است صحبت نکنیم، قلعه های قرون وسطایی مانند Palacio Real، محل اقامت رسمی پادشاه اسپانیا در مادرید ساخته شده در اواسط قرن 18، جشنواره گاوها در شهر ناوارا، قنات سگوویا که بازمانده امپراتوری روم است و پایتخت سرگرم کننده جهان، ایبیزا برخی از پر رفت و آمدترین مقاصد اسپانیا هستند. اسپانیا رقم 82 میلیون ورودی گردشگران در سال 2017 را به خود اختصاص داده است.

2. ایالات متحده امریکا

امریکا

ایالات متحده گردشگران مختلفی را از سراسر جهان به خود جذب می کند و به عنوان ثروتمندترین و قدرتمندترین کشور جهان، جایی است که تقریباً همه آرزوی بازدید از آن را دارند. مجسمه آزادی رو به افق چشمگیر منهتن در نیویورک یک جاذبه بزرگ است و شناخته شده ترین بنای نمادین آمریکا است. گرند کانیون سر به فلک کشیده حاشیه رودخانه کلرادو در آریزونا، سواحل زیبای میامی، فلوریدا و پایتخت قمار جهان، شهر شبانه لاس وگاس در ایالت نوادا، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در این کشور هستند. ایالات متحده آمریکا در سال 2017 حدود 75.8 میلیون گردشگر داشته است.

1. فرانسه

فرانسه

بدون شک محبوب ترین مقصد گردشگری در جهان فرانسه است. برج ایفل در قلب پاریس تا کنون شناخته شده ترین بنای جهان است و مترادف پایتخت این کشور، پاریس است. موزه لوور و کاخ ورسای نیز مکان هایی هستند که گردشگران باید حتما در فرانسه از آنها دیدن کنند. پاریس پایتخت مد جهان است و محل برندهای معروف مانند Louis Vuitton ، Hermes ، Coco Chanel ، Yves Saint Laurent و بسیاری برندهای دیگر است. برای استراحت می توانید در سواحل رودخانه فرانسه در امتداد سواحل مدیترانه در جنوب شرقی فرانسه استراحت کنید که یکی دیگر از جاذبه های بزرگ برای گردشگران است. خیابان شانزه لیزه بدون شک محبوب ترین خیابان پاریس است و در حاشیه غربی آن معتبرترین بنای فرانسه Arc de Triomphe که در زیر آن آرامگاه سرباز گمنام جنگ جهانی اول قرار دارد، آخرین و مهمترین تفریح پاریس است. برای عاشقان سرسخت جای تعجب نیست که 89 میلیون بازدیدکننده در سال 2017 به فرانسه سفر کردند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...