استفاده از قفسه بندی متراکم در سردخانه و انبار نگهداری کالا

حداقل زنجیره تامین مدرن می تواند بسیار پیچیده باشد. محصولات متنوعی از مکانهایی که هزاران مایل از هم فاصله دارند به همان انبار می رسند تا پردازش شده و به مکانهایی که هزاران کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند ارسال شوند. پیگیری این محصولات و یافتن جایگاههایی که انواع مختلف محصولات را از هم جدا کرده و به راحتی در دسترس قرار می گیرند، می تواند یک چالش بلند مدت برای مدیر انبار باشد.یک سیستم ذخیره سازی متراکم یا عمیق خطی می تواند انجام همه این کارها را آسان تر کند. ذخیره سازی با تراکم بالا نه تنها با بهبود استفاده از فضا در انبار و سردخانه ، اسلات موجودی را به حداکثر می رساند، بلکه یک کانال مجزا برای هر واحد نگهداری انبار (SKU) فراهم می کند. این به جدا نگه داشتن  واحدهای نگهداری در انبار و سردخانه کمک می کند و سرعت حرکت، انتخاب و کارایی را افزایش می دهد. ذخیره سازی عمیق خطی (متراکم) نیز یکی از ساده ترین سیستم ها برای ذخیره سازی خودکار است. با این حال، استفاده از این نوع تنظیمات می تواند به معنی انعطاف پذیری باشد. استقرار یک سیستم ذخیره سازی عمیق خطی مستلزم سرمایه گذاری قابل توجهی در برنامه ریزی، تجهیزات و زمان است و تغییر آن با شرایط دشوار است. مهم است که به جوانب مثبت و منفی آن دقت کنید تا تعیین کنید که آیا یک سیستم عمیق خطی بهترین راه حل برای تأسیسات شما است.

مقایسه ذخیره سازی عمیق و سنتی

در چیدمان انبار سنتی، مجموعه ای از قفسه ها با راهروهایی بین آنها پالت های مملو از محصول را نگه می دارد. راهروها به لیفتراک اجازه دسترسی به هر شکاف ذخیره سازی را می دهند. طرح بندی انبار سنتی دارای مشکلات ذاتی است، مانند:

هدر رفتن فضای ذخیره سازی

 در طراحی انبارهای سنتی، درصد زیادی از مساحت یک انبار برای دسترسی به راهروها داده می شود، که نشان دهنده فضای خالی است که یک شرکت برای نگهداری آن پول می پردازد؛ اما بازدهی دریافت نمی کند. در نتیجه، راهروها در بسیاری از انبارها کوچک شده تا جایی که ممکن است یک مشکل ایمنی ایجاد کنند.

موجودی گمشده

دسترسی به تمام شکاف های یک انبار باعث می شود که کارکنان عجله دار به اشتباه یا به عنوان یک راه حل کوتاه مدت در هنگام تخلیه شتابزده، موجودی را در شکاف اشتباه قرار دهند. این می تواند انتخاب محصول را بعداً کند کند، زیرا ممکن است کارکنان برای تحقق سفارش مجبور شوند موجودی بی جا را پیدا کنند.

ایمنی کارکنان

چیدمان انبارهای سنتی از نظر ماهیت خود دارای مسائل ایمنی هستند. چند لیفتراک و کارمند ممکن است در یک راهرو حرکت کنند و احتمال برخورد را بیشتر کند قفسه ها اغلب تا حداکثر ارتفاع ساخته می شوند و لیفتراک ها هرچه بالاتر بروند پایدار نمی شوند. واژگونی لیفتراک روی پالت یا افتادن آن در انبارها امری نسبتاً شایع و خطرناک است.

شاتل پالت

مزایای ذخیره سازی با عمق زیاد و تراکم بالا

اولین و بارزترین مزیت ذخیره سازی عمیق خطی، تراکم بالای کالاهایی است که می توان آنها را در یک منطقه نسبتاً کوچک ذخیره کرد. این باعث می شود  فضای انبار حداکثر شودو سازماندهی کانال های لجستیک - شبکه کامل مورد نیاز برای تحویل محصولات - را آسان تر می کند . در دنیایی که خدمات یا ارائه همه کالاها از طریق تمام کانال های ممکن هدف است، توانایی تعیین خط برای هر کانال ممکن است بزرگترین ویژگی یک سیستم ذخیره سازی عمیق خطی باشد. از آنجایی که یک شاتل پالت سریعتر از یک لیفتراک از یک سر قفسه ها به سر دیگر حرکت می کند، ذخیره عمیق خطی باعث می شود که ظرفیت بیشتری نسبت به سایر سیستم های ذخیره سازی وجود داشته باشد. ذخیره سازی متراکم امکان تعیین خطوط متعدد برای یک  SKU را فراهم می کند و تنها تفاوت بین خطوط مقصد نهایی آنها است. این امر انجام سفارشات چند کاناله با استفاده  از بهترین شیوه های انبار را بسیار ساده تر می کند. یک سیستم ذخیره سازی عمیق خطی مزایای دیگری نیز ارائه می دهد، مانند:

اتوماسیون آسان

 سیستم های ذخیره سازی عمیق خطی به راحتی خودکار شده و به راحتی با سایر سیستم های خودکار ادغام می شوند. شاتل های پالت مورد استفاده در ذخیره سازی خطوط عمیق نوعی اتوماسیون هستند و خودکارسازی کامل سیستم عبارت است از تجهیز هر خط به یک شاتل دائمی و برنامه ریزی آنها برای عمل مستقل.

سازگاریAGV

 مناطق ورودی و خروجی یک سیستم ذخیره سازی خط عمیق ثابت هستند و مساحتی را که وسایل نقلیه هدایت شده خودکار (AGV) باید در آن حرکت کنند کاهش می دهد. این امر پیاده سازی وسایل نقلیه خودکار را ساده می کند و امکان انواع دیگر اتوماسیون انبارها و سردخانه ها را فراهم می کند که می تواند هزینه کار را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

قفسه بندی متراکم

توان خطی

ذخیره SKU در یک سیستم ذخیره سازی عمیق خطی است و فقط می تواند به یکی از دو روش کار کند. ذخیره سازی یا بر اساس First-In ، First-Out (FIFO) با ورودی در یک طرف رک ها و خروجی در طرف دیگر است، یا یک سیستم یک طرفه  Last-In، First-Out (LIFO)  با ورودی است و خروجی در همان سمت هر دو سیستم انجام موجودی را آسان تر می کنند، زیرا کارکنان به سادگی مجبور می شوند بدون توجه به تنظیمات، پالت بعدی موجود را در خروجی بکشند. از آنجایی که یک شاتل پالت سریعتر از یک لیفتراک از یک سر قفسه ها به سر دیگر حرکت می کند، ذخیره سازی عمیق خطی نیز نسبت به سایر سیستم های ذخیره سازی، توان بالاتری را ایجاد می کند. این ترکیب از توان بالا، کانال های چندگانه به راحتی مدیریت می شود و سازگاری اتوماسیون سیستم های عمیق خطی را به انتخاب واضح برای انبارها و مراکز توزیع تبدیل می کند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...