کارهایی که نباید صبح اول انجام دهید

 صبح بدون شک مهمترین زمان روز است و آنچه را که در آن زمان انجام می دهید حتی بیشتر انجام می دهید. از آنجا که اغلب اوقات را برای بقیه روز تعیین می کند، خود را به ابزارها و عادت های مناسب مجهز کنید.

سعی کنید از مصرف محتوا مانند رسانه های اجتماعی، رسانه های خبری و حتی صندوق ورودی ایمیل در اولین صبح خودداری کنید. در عوض، از غذای سالم استفاده کنید، تمرکز کنید، کمی حرکت کنید و برای روز آینده برنامه ریزی کنید.

اگرچه ترک عادت در ابتدا سخت است، اما سرانجام با تمرین و پشتکار مداوم احساس می کنید که طبیعت دوم است. و جایگزینی یک عادت ضعیف با یک عادت مفید، روند را بیشتر می کند.

کارهایی که نباید صبح اول انجام دهید

کارهایی که نباید صبح اول انجام دهید

ضربه زدن به دکمه تعویق ساعت بیش از یک بار

یک بار به راحتی می تواند تبدیل به پنج بار شود و همچنین به مغز می آموزد که بیدار شدن را به تعویق بیندازد. اگرچه گاهی اوقات صدای زنگ خطر به نظر می رسد که صبح اول با آن برخورد می شود، بیرون آمدن از رختخواب در اولین بار باعث ایجاد انرژی بالا می شود

کارهایی که نباید صبح اول انجام دهید

نگاه کردن به موبایل

نگاه کردن به تلفن، مرور در رسانه های اجتماعی و بررسی ایمیل ها هنگام بیدار شدن احتمالاً بدترین کار است. نه تنها مغز را با حجم زیادی از اطلاعات روبه رو می کند، بلکه می تواند باعث ایجاد مقایسه و افکار افسرده کننده یا مضطرب شود

   کارهایی که نباید صبح اول انجام دهید

روشن کردن تلویزیون

در نکته فوق، تماشای تلویزیون خطرات مشابهی با پیمایش در شبکه های اجتماعی در صبح دارد، زمانی که مغز، نگرش و افکار بیشترین آسیب را دارند. آنچه صبح می بینید، می شنوید و احساس می کنید می تواند در بقیه روز در ناخودآگاه شما باقی بماند.

در نهایت، اگر محتوا منفی باشد، این می تواند مشکل ساز باشد و  تاثیر منفی برای روز تعیین کند.

شکر تصفیه شده

مصرف فوری قند تصفیه شده مانند سوار شدن در غلتک قند خون برای بقیه روز است. شکر تصفیه شده اغلب در غذاهای اصلی صبحانه مانند غلات، تارت، دونات و سایر شیرینی ها وجود دارد.

آنچه ابتدا می خورید می تواند بر احساسات و انتخاب های بعدی در کل روز تأثیر بگذارد. به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان بهداشت پیشنهاد می کنند صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است

به طور کلی حذف صبحانه

نکته دیگر اینکه نخوردن یک یا دو ساعت بعد از بیدار شدن می تواند باعث افت قند خون (قند خون پایین) شود. هر چند فردی، ممکن است علائم سرگیجه، بی حالی، تعریق و حالت تهوع را تجربه کند.

نوشیدن قهوه قبل از آب

 آب بدن در حال بیدار شدن از دست رفته و نوشیدن قهوه کافئین دار فوراً این امر را تشدید می کند. با این حال، انتظار بیش از حد برای نوشیدن اولین فنجان می تواند بر خواب تأثیر بگذارد.

بنابراین، بهترین موقع برای نوشیدن این نوشیدنی احتمالاً بعد از آب اما قبل از 10 صبح است

کارهایی که نباید صبح اول انجام دهید

عجله برای آماده شدن

شروع روز در حالت وحشت می تواند باعث شود که سیستم عصبی سمپاتیک، واکنش پرواز یا مبارزه با ترشح هورمون استرس، ساعت ها پس از یک موقعیت استرس زا در حالت آماده باش باقی بماند. استرس بر سلامت روانی، احساسی و جسمی تأثیر منفی یا مثبت دارد.

نگاهی به لیست کارهای انجام شده

مشابه موارد فوق، نگاهی به تمام آنچه باید انجام شود می تواند واکنش های اضطرابی را برانگیزد یا از بین ببرد. رام کردن این افکار در صبح باعث می شود سیستم عصبی با آرامش بیشتری در هنگام انجام این کار انجام شود.

نشستن طولانی مدت

از آنجا که بدن پس از خواب دچار کم آبی می شود، مفاصل و ماهیچه ها احساس سفتی می کنند و نشستن طولانی مدت به صورت راکد این امر را تشدید می کند. اگرچه صبح ها بدتر است، نشستن طولانی مدت برای سلامت جسمی یا روانی نیز مثر نیست.

نداشتن روال صبح بخیر

بسیار سخت است که بدون برنامه فعال باشید. مقابله با صبح ها خواسته یا ناخواسته می تواند احساس هرج و مرج داشته باشد و شما را در شرایط مشابهی در بقیه روز آماده کند.

به طور کلی، در حالی که نیازی به یک برنامه روزانه کامل ندارید، داشتن حداقل یک برنامه مهم است.

چگونه یک عادت بد را ترک کنیم

به بیان ساده، عادات مکانیسم های تطبیقی ​​مغز هستند که برای کاهش انرژی تصمیم گیری در طول روز طراحی شده اند. و درک نحوه شکل گیری عادت ها می تواند شکستن افراد ضعیف را دردناکتر کند.

هیچ روش علمی خاصی برای ترک عادت مزاحم ارائه نشده است. با این حال، مفهومی که به عنوان یادآوری، روال و پاداش شناخته می شود سعی می کند نحوه ایجاد یک مورد را تشخیص دهد. به کار بردن برخی استدلال های تحصیل کرده بر روی همین مفهوم می تواند عکس آن را به دنبال داشته باشد.

یادآوری: یادآوری یا نشانه به عنوان محرکی برای مغز عمل می کند. هنگام تلاش برای ترک عادت، به جای عمل به یادآوری، به فرد یادآوری می شود که روی ماشه عمل نکند.

روال معمول: تمرین باعث عالی شدن می شود! انجام مکرر و مکرر کاری که به طور طبیعی ریشه دوانده، عادت ایجاد می کند. بار دیگر ، به جای اینکه رفتار عادی شود ، عدم عمل عادی می شود.

پاداش: در نهایت، تصور شرط بندی مثبت یا پاداش دادن به یک رفتار مطلوب (یا فقدان آن) می تواند به ایجاد یا ترک عادت کمک کند. زمانی مفید است که پاداش نیز سالم یا سازنده باشد.

ترک عادت کار دشواری است، اما ایجاد یک عادت می تواند بسیار بدتر باشد. با این حال، جایگزینی یک عادت ضعیف با یک عادت مفید می تواند روند را آسان کرده و در اصل دو پرنده را با یک سنگ بکشد.

عادات خوب جایگزینی

بیرون بد و داخل خوب! هنگام ترک عادت های بد، سعی کنید این عادت ها را در یک برنامه معمول صبح ایجاد و اجرا کنید.

ذهن آگاهی را تمرین کنید

ذهن آگاهی به معنای حضور کامل در لحظه، اجازه عبور افکار ضعیف و تصدیق قدردانی است. این را می توان با روش های مختلفی مانند مدیتیشن، روزنامه نگاری، یوگا، خواندن و سایر تمرینات معنوی توسعه داد.

اهداف روزانه

در رابطه با ذهن آگاهی، روزنامه نگاری درباره اینکه چگونه می خواهید در طول روز احساس کنید اساساً این احساس را در واقعیت نشان می دهد  به نوشتن آن روی کاغذ اطمینان بیشتری برای مغز است

بدن خود را حرکت دهید

ورزش، حرکات کششی، پیاده روی کوتاه، جهش یا شکل دیگری از حرکت به سیستم عصبی کمک می کند تا بیدار شود. حرکت همچنین منجر به تفکر واضح تر برای ساعت ها بعد می شود

کارهایی که نباید صبح اول انجام دهید

دریافت نور طبیعی خورشید

دریافت حتی پنج دقیقه نور طبیعی خورشید از خورشید یا لامپ که از نور خورشید تقلید می کند به تنظیم ریتم شبانه روزی کمک می کند. این به نوبه خود به تنظیم هورمون و خلق و خو و الگوهای خواب ثابت کمک می کند.

آب بنوشید

اندکی پس از بیدار شدن، نوشیدن آب هوشمندانه است. بدن بدون آب از خواب بیدار می شود و سلول ها در آرزوی روانکاری هستند تا در باقی روز بهترین عملکرد خود را داشته باشند.

غذاها/نوشیدنی های مغذی بخورید

شروع یک روزه با مواد مغذی مانند پروتئین بدون چربی، فیبر، چربی، کربوهیدرات پیچیده، راهی عالی برای ارتقاء سلامتی و طول عمر است. تحقیقات نشان می دهد که به دلیل سطح متعادل قند خون، می تواند منجر به انتخاب تغذیه بهتر در بقیه روز شود.

قهوه بنوش

یک فنجان قهوه یا حدود 60 میلی گرم کافئین در روز با سلامت مثبت همراه است. نوشیدن آن صبح بعد از آب و قبل از ظهر کمک می کند تا مطمئن شوید که خواب در اواخر آن شب تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

برای روز پیش رو برنامه ریزی کنید

به جای نزدیک شدن به روز به طور اتفاقی، یک برنامه برای القای برخی از ساختارها ایجاد کنید که می تواند راهنمای انجام وظایف روز باشد. بهتر است این کار را یک ساعت یا بیشتر بعد از یک صبح هوشیار انجام دهید.

تعیین اهداف کوچک

برای تکمیل برنامه روزانه، تعیین اهداف کوچک چارچوب بیشتری را برای روز آینده ارائه می دهد. اولویت بندی 3-4 مورد برای دستیابی به اهداف می تواند باعث شود فرد احساس قدرت بیشتری در استفاده از روز داشته باشد.

آماده سازی غذا

ادامه برنامه ریزی، آماده سازی وعده های غذایی و میان وعده در طول روز باعث می شود تغذیه سالم بسیار ساده تر شود. تمرکز بر کربوهیدرات های فیبر دار، میوه ها و سبزیجات، پروتئین بدون چربی و چربی سالم برای انتخاب های طبیعی مغذی که انرژی پایدار را افزایش می دهند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...