25 کشور پربازدید جهان (قسمت چهارم)

در قسمت های قبلی این پست با تعدادی از پربازدیدترین کشور های جهان آشنا شدیم. در ادامه این پست به رتبه 5 تا 9 کشورهای پربازدید جهان می پردازیم.

9. روسیه

روسیه

روسیه بزرگترین کشور جهان است که یک هشتم از مساحت زمین را اشغال کرده و در دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته است. این منطقه دارای تاریخ پیچیده ای است که توسط مغول ها، اسلاوهای شرقی، تارتارها و بعداً توسط آلمان ها مورد حمله قرار گرفته است. منظره ای مترادف با این کشور، گنبدهای پیازی شکل کلیساها است که بر روی شهرهای متعدد روسیه اروپایی قرار دارد و نشان از تأثیر قوی امپراتوری روم در برهه ای از تاریخ آن است. کاخ بزرگ کرملین مسکو، زمانی اقامتگاه فرمانروایان برتر روسیه، تزارها، یک جاذبه گردشگری بزرگ است و میدان سرخ نیز در پایتخت آن واقع شده است. روسیه همچنین بناهای بزرگی برای بنیانگذاران ایدئولوژی کمونیستی مانند لنین، استالین و مارکس در اختیار دارد. طی سال 2017 حدود 81 میلیون گردشگر به روسیه سفر کردند.

8. انگلستان

انگلستان

علیرغم از دست دادن بیشتر شکوه خود به عنوان بزرگترین قدرت استعماری، انگلستان هنوز هم برای مردم گوشه و کنار جهان جذاب است. لندن، پایتخت مالی اروپا، به دلیل فرهنگ، مد و غذاهای چند نژادی خود، بازدیدکنندگان را به خود جذب می کند. آرامش سرسخت ارتفاعات اسکاتلند، مراتع و کوههای ولز و زندگی پر فراز و نشیب در بلفاست، پایتخت ایرلند شمالی، همگی برای گروهی از مسافران از سراسر جهان بسیار جذاب هستند. جای تعجب نیست که در سال 2017 حدود 39 میلیون گردشگر به انگلستان رفتند و تعداد آنها به سادگی در حال افزایش است.

7. آلمان

آلمان

آلمان قدرت اقتصادی اروپا و چهارمین اقتصاد بزرگ جهان است. به همین دلیل است که پس از ایالات متحده آمریکا، این کشور جذاب ترین مقصد برای مهاجران است. همچنین برای گردشگرانی که مایل به دیدن کلیساهای زیبا مانند کلیسای جامع کلن، طبیعت در جنگل سیاه و البته رودخانه بزرگ راین هستند که از آن عبور می کند، بسیار جذاب است. آلمان برخی از محبوب ترین برندهای دنیا مانند فولکس واگن، بی ام و، مرسدس، آئودی و زیمنس را در خود جای داده است. این کشور فوق العاده 37.5 میلیون نفر در سال 2017 گردشگر داشته است.

6. ترکیه

ترکیه

ترکیه با 32 میلیون گردشگر در سال 2017 و 11.8 میلیون نفر در پنج ماه اول سال 2018 به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان در حال ظهور است. استانبول (زمانی قسطنطنیه) یکی از مهمترین شهرهای تاریخی اروپا در دوران رنسانس است. Aya sofya، کلیسای جامع سابق مسیحی ارتدوکس یونان، بعدها مسجدی در دوران عثمانی و اکنون موزه ای در استانبول و از برخی جاذبه های گردشگری بزرگ ترکیه می باشند.

یکی از زیباترین بناهای جهان، دره های صخره ای سر به فلک کشیده کاپادوکیا و تنگه جذاب بسفر است که مرز بین اروپا و آسیا در ترکیه محسوب می شود. گردشگران برای گردش ها و تفریحات شبانه عالی و مهمانی به ازمیر، شهری در ساحل دریای اژه در نیمه اروپایی کشور روی می آورند.

5. ایتالیا

ایتالیا

این کشور جدا از ارائه ی پیتزا و ماکارونی به جهان، یکی از شیرین ترین زبان های روی زمین را دارد. در ایتالیا گردشگران با تعداد فراوانی بناهای تاریخی و آثار هنری از نوع الهی رو برو هستند. کولوسئوم در رم که زمانی گلادياتورها در آن می جنگيدند، کلیسای جامع زیبای Santa Maria del Fiore در فلورانس، معبد رومی باستانی معروف به The Pantheon، برج كج پيزا و بسياری ديگر. برای آرامش کامل می توانید در گوندولا از طریق کانال های ونیز، باغهای خوش منظره توسکانی که برخی از بهترین شراب های جهان مانند Chianti را تولید می کنند و پایتخت مد جهان، میلان محل برندهایی مانند ورساچه، آرمانی، دولچه و گابانا، و غیره و جاذبه های بسیار بیشتر دیگری برای دیدن گردشگران وجود دارد. جای تعجب نیست که این کشور مدیترانه ای در سال 2017 حدود 60 میلیون بازدیدکننده را به خود جذب کرده است.

ادامه لیست در قسمت بعدی



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...