سیستم های دید ماشینی در زنجیره تأمین

فناوری بارکد و برچسب در چند سال گذشته پیشرفت زیادی داشته است، اما تحول تازه آغاز شده است. پیشرفت هیجان انگیز بعدی؟ بینایی ماشینی (machine vision)، که کارایی و قابلیت اطمینان بیشتری را برای فرایند خواندن بارکد از طریق اتوماسیون به ارمغان می آورد. این فناوری یادگیری عمیق که منعکس کننده بینایی و ادراک انسان است، نوید می دهد که محدودیت های تجهیزات و فناوری های سنتی را برطرف کند.

دید ماشینی

به محض پیاده سازی دید ماشین در مقیاس وسیع، می توان انواع مزایای مربوط به تدارکات و زنجیره تامین را انتظار داشت. اینها شامل موارد زیر است:

  • افزایش سرعت . راه حل های خودکار مانند بینایی ماشین می تواند سرعت زیادی را برای چندین عملکرد در انبار و حمل و نقل به ارمغان آورد. هنگامی که سیستم های بازرسی بینایی بلافاصله بارکدها را ضبط و تأیید می کنند، بارگیری و تخلیه به ویژه بسیار سریعتر است. این رویکرد بسیاری از محدودیت های انسانی مرتبط با بارکد خوانی سنتی را برطرف می کند. با گذشت زمان، افزایش ظاهراً خفیف سرعت، به تحول سریع تر حمل و نقل و زمان قابل توجه سفارش خرید منجر می شود.

 

  • خطاهای کمتر . سیستم های بارکد خودکار با استفاده از دید ماشین به حذف خطای انسانی کمک می کند و دقت را در سراسر زنجیره تامین بهبود می بخشد. با تصویربرداری ثابت، می توان خطاهای احتمالی بارکد را اسکن کرد و کدهایی را که کیفیت کافی را ندارند، رد کرد. بدون چنین تأییدیه ای، مشاغل از طرف بازیگران اصلی زنجیره تأمین و صنایع لجستیک جریمه می شوند - از جمله، در بسیاری موارد، جریمه های قابل توجه. به طور کلی، راه حل های بینایی ماشین نظارت و شواهد مورد نیاز برای محدود کردن اختلافات با مشتریان را ارائه می دهد.
  • صرفه جویی در هزینه. همانطور که قبلاً ذکر شد، فرآیندهای ساده که با استفاده از این روش امکان پذیر شده است می تواند بهره وری را به طور چشمگیری افزایش داده و در عین حال خطاها و جریمه های مرتبط را کاهش دهد. پس اندازهای حاصل می تواند قابل ملاحظه باشد. همچنین ممکن است پس انداز پرسنل تحت سیستم بینایی ماشین امکان پذیر باشد.

دید ماشینی

چگونه فناوری بینایی ماشین می تواند به تجارت شما کمک کند؟

فناوری بینایی ماشین ممکن است در نگاه اول پیچیده به نظر برسد، اما همه اینها به یک توانایی ساده و مهم خلاصه می شود: استفاده از دستگاه ها برای درک تصاویر، همانطور که معمولاً چشم انسان می خواهد. از بسیاری جهات شبیه بینایی رایانه است اما با تمرکز بیشتر بر فوری ترین و مهمترین جنبه های برنامه مورد نظر است.

بر اساس این رویکرد، سنسورهای بینایی تشخیص می دهند که اشیاء (مانند بسته ها یا پالت های شناسایی شده با بارکد) وجود دارند. از آنجا، منابع نوری و دوربین های بینایی ماشین می توانند برای ایجاد یک تصویر دیجیتالی با کیفیت بالا فعال شوند. در مرحله بعد، دستگاه های دیجیتالی معروف به قاب گیر فایل هایی ایجاد می کنند که در رایانه ذخیره می شوند و توسط نرم افزارهای پیشرفته تجزیه و تحلیل می شوند. در نهایت، سیستم مسئول ارزیابی اینکه آیا داده های گرفته شده با پارامترهای از پیش تعیین شده مطابقت دارند یا خیر، است.

در حال حاضر بسیاری از مشاغل از این فناوری با اسکن بارکد برای دستیابی به کارایی بیشتر در انبارها و در کل زنجیره تامین استفاده می کنند. در این زمینه، بینایی دستگاه ممکن است شامل سیستمی از دوربین ها باشد که بتوانند تصاویر هر پالت یا جعبه را ضبط کنند. این راه حل دوربین هوشمند به ویژه بلافاصله قبل از بارگیری مفید است، زیرا احتمال ارسال حامل های نادرست یا کامل نشدن محموله ها را محدود می کند.

دید ماشینی

تشخیص نویسه نوری برای استخراج داده ها از تصاویر بارکد یا شماره سریال استفاده می شود. مترولوژی - علم اندازه گیری - دقت بی نظیری را ارائه می دهد تا برنامه های بینایی ماشین را بسیار قابل اعتماد کند.

برنامه های برتر بینایی ماشین برای برچسب گذاری و اسکن بارکد شامل موارد زیر است:

  • کنترل تدارکات ورودی و خروجی . از دریافت کالا گرفته تا محموله های خروجی، بینایی دستگاه نظارت و قابلیت ردیابی در هر مرحله از زنجیره تأمین را فراهم می کند، در حالی که خطاها به حداقل می رسد.
  • اسکن پالت . ایده آل برای پالت کردن، می توان از آن برای تأیید محتویات بسته و پالت، مکان و موارد دیگر استفاده کرد. بدون دید دستگاه، تاخیر و زمان خرابی مربوط به پالت می تواند عامل مهمی برای نگرانی باشد.
  • چاپ و اعمال برچسب . علاوه بر تأیید بارکدهای موجود در هنگام دریافت کالا یا ارسال محموله، سیستم های بینایی ماشین می توانند از همان ابتدا دقت برچسب ها را تعیین کنند. راه حل های خودکار می توانند برچسب ها را بررسی کنند تا مطمئن شوند که آیا آنها به اندازه کافی خوانا هستند یا خیر. این اطمینان می دهد که مشکلاتی مانند خرابی یا تار شدن چاپ به سرعت برطرف می شود.
  • انتخاب خودکار و مرتب سازی بسته ها . این بهبودهای بیشتری را در ماهیت کارآمد انتخاب و بسته بندی خودکار ارائه می دهد. بینایی ماشین حداکثر توان را برای ارائه کارایی بیشتر و اشتباهات کمتر به حداکثر می رساند.
  • طبقه بندی موجودی. این فناوری برای مدیریت موجودی مدرن بسیار مهم است، زیرا امکان طبقه بندی سریعتر و دقیق تر را فراهم می آورد. این رویکرد می تواند تکنیک های متداول مانند تجزیه و تحلیل ABC را بهینه کند.
  • ردیابی بسته . دید ماشین در اتاق های پست رایج است، جایی که برنامه های ردیابی بسته بینش بیشتری را برای نامه های دریافتی ارائه می دهند، در حالی که تحویل بدون تماس را تسهیل می کند. به طور مشابه، این رویکرد می تواند با ارائه بینشی در زمان واقعی از چگونگی حرکت اقلام در زنجیره تأمین، در محیط انبار و مرکز توزیع سود پرداخت کند.

 دید ماشینی​​​​​​​

دید ماشین یک راه حل همه کاره است که می تواند برای طیف وسیعی از اهداف در بخش های لجستیک و زنجیره تامین استفاده شود. ارزش آن به عنوان راه حلی برای بارکد و برچسب زدن، به ویژه برای راه حل های ماتریس داده و سایر رویکردهای شامل تراکم بالای داده، قابل توجه است. این رویکرد ساده می تواند کلیدی برای به حداقل رساندن ناکارآمدی ها و خطاهایی باشد که زمانی هزینه بر بود.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...