بهترین غذاهایی که می توانند جایگزین آسپرین شوند

 جایگزین طبیعی آسپرین

بقراط گفت: "بگذار غذا دارو شما باشد و دارو خوراک شما باشد." نقل قول تاریخی با حقیقت قابل توجهی استوار است و حتی در مورد یک قرص معمولی که امروزه به عنوان آسپرین می شناسیم صدق می کند. بنابراین به جای مراجعه به کابینت دارویی خود، به دنبال این جایگزین ها و جایگزین های طبیعی آسپرین به آشپزخانه بروید!

استفاده از آسپیرین و عوارض جانبی

آسپرین از Spiraea ، حاوی ماده اصلی و فعال آن، اسید سالیسیلیک می آید. آسپرین برای اولین بار از پوست بید در زمان بقراط گرفته شد، هنگامی که افراد پوست را می جویدند تا تب و التهاب را کاهش دهند. به سرعت در طب سنتی، آسپرین به عنوان اولین داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) شناخته می شود و به صورت قرص بدون نسخه فروخته می شود. NSAID همچنان برای کاهش تب و تسکین دردهای خفیف تا متوسط بدن از جمله سردرد، دردهای عضلانی و دندان درد همراه است و همچنین در کاهش خطر لخته شدن خون، حملات قلبی و سکته مغزی موثر است.

به گفته WebMD، عوارض جانبی آسپرین شامل ناراحتی معده و سوزش سر دل است. اگرچه افراد به ندرت عوارض جانبی جدی را تجربه می کنند، اما آسپرین همچنین ممکن است باعث کبودی و خونریزی آسان، مشکلات شنوایی و زنگ گوش، حالت تهوع و استفراغ مداوم یا شدید، خستگی و سرگیجه بی دلیل، تغییر در دفع و رنگ ادرار و خونریزی معده ، روده و سایر نواحی بدن شود. آسپرین همچنین با داروهای دیگر از جمله وارفارین، متوترکسات و انواع خاصی از داروهای ضد افسردگی تداخل دارد. با این وجود، هشت جایگزین طبیعی آسپرین وجود دارد که خطر چنین عواقبی را کاهش می دهد.

بهترین غذاهایی که می توانند جایگزین آسپرین شوند

8 جایگزین طبیعی آسپرین

1. رژیم ضد التهابی

رژیم ضد التهابی یا التهابی در اصل یک الگوی غذایی است که برای کاهش التهاب در بدن طراحی شده است. و در حالی که التهاب یک فرایند طبیعی بدن برای دفاع از خود است، واکنش های التهابی بیش از حد می تواند ویران کننده باشد و حتی خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن را ایجاد کند. عوامل متعددی برای التهاب وجود دارد، از جمله محرک های خارجی مانند باکتری ها و ویروس ها و منابع غذایی بلعیده شده. با پر کردن رژیم غذایی با غذاهای ضدالتهاب، از جمله آووکادو، انواع توت ها، سبزیجات چلیپایی، سبزیجات برگ دار و آجیل، با التهاب مبارزه کنید و التهاب را کاهش دهید.

2. رژیم غذایی سالم برای قلب

طبق نظرسنجی سراسری سال 2012، تقریباً دوز پایین آسپیرین برای جلوگیری از حملات قلبی و سکته مغزی توصیه می شود، زیرا تقریبا نیمی از بزرگسالان آمریکایی از مصرف منظم آسپرین خبر داده اند. در حالی که مصرف منظم آسپرین توسط انجمن قلب آمریکا و گروه پیشگیرانه ایالات متحده برای افرادی که در معرض خطر بالای یا با سابقه سکته قلبی یا سکته مغزی هستند پشتیبانی می شود، شما همچنین می توانید برای سلامت قلب و سلامت کلی غذا بخورید. محصولات فراوری شده پر از شکر و نمک اضافی را کاهش دهید و غذاهای کامل مانند غلات کامل، میوه ها و سبزیجات تازه، پروتئین های بدون چربی و گیاهی و منابع چربی سالم را افزایش دهید.

3. اسیدهای چرب امگا 3

ثابت شده است که اسیدهای چرب امگا 3 میزان التهاب را در بدن کاهش می دهد و به دلیل نقش آنها در سلامت قلب و عروق و همچنین کاهش احساس اضطراب و افسردگی شناخته شده است. ماهی های چرب (مانند ماهی قزل آلا، آنچوی، شاه ماهی، ماهی خال مخالی، ماهی تن و ساردین) حاوی مقادیر بالایی اسیدهای چرب امگا 3 ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) هستند که اثرات ضد التهابی به بدن می رساند، گردو، روغن زیتون و کانولا، کتان و دانه های چیا نیز منابع ارزشمندی از امگا 3 هستند.

4. زنجبیل

ریشه یا ساقه زنجبیل اغلب به صورت تازه، خشک و به شکل روغن یا پودر مصرف می شود و طعم تند اغلب مکمل غذاهای چینی است. اما زنجبیل بسیار بیشتر از طعم و مزه غذاها ارائه می دهد، زیرا مزایای ضد التهابی را که در طب جایگزین شناخته شده است، افزایش می دهد. شواهد نشان می دهد که زنجبیل می تواند اختلالات قلبی عروقی مانند تصلب شرایین (سخت شدن رگ های خونی) و فشار خون بالا را به همراه کاهش درد مربوط به ورزش، دوره های قاعدگی، سردرد و انواع مختلف آرتریت درمان کند.

5. زردچوبه

از سردرد گرفته تا آرتریت، مصرف زردچوبه برای درمان تعداد زیادی از بیماری های التهابی استفاده می شود. کورکومین، ماده شیمیایی که رنگ شاداب زردچوبه را فراهم می کند، برای کاهش التهاب و مبارزه با عفونت پیشنهاد می شود. زردچوبه همچنین می تواند گردش خون را بهبود بخشد و از لخته شدن خون جلوگیری کند، در حالی که استفاده موضعی ممکن است درد و زخم های پوستی، عفونت قارچی، کبودی و زخم ها را کنترل کند.

  با این دستور، زردچوبه غنی از مواد مغذی و طعم دار از مزایای جایگزین آسپرین استفاده کنید!

6. روغن کندر

کندر رزینی از درختان بوسولیا بومی عربستان و هند است که دارای خواص دارویی و اثربخشی بالینی است. اسیدهای بوسولئیک موجود در روغن کندر در درمان طیف وسیعی از بیماری های التهابی، همراه با تسکین دندان درد، زخم دهان و استرس، قابلیت اطمینان را نشان داده است.

7. بابونه

در حالی که بابونه ممکن است التهاب را فوراً و مستقیم هدف قرار ندهد ، می تواند به کاهش علت زمینه ای کمک کند: استرس. استرس مداوم و مزمن نه تنها منجر به التهاب سیستمیک بدن می شود، بلکه خطر بیماری های قلبی را نیز افزایش می دهد. در حالی که به طور همزمان برای خواص آرامش بخش استفاده می شود، تحقیقات همچنین نشان می دهد که بابونه می تواند اعصاب را آرام کند.

8. اسطوخودوس

اسطوخودوس شبیه به بابونه عمل می کند و باعث کاهش اضطراب، بی قراری و عصبی شدن می شود. جایگزین آسپرین نیز به اندازه دارو موثر بوده و نگرانی از وابستگی به دارو را بیشتر کاهش می دهد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...