25 کشور پربازدید جهان (قسمت سوم)

در قسمت اول و دوم پست پربازدیدترین کشورهای جهان با 10 کشور انتهای این لیست آشنا شدیم. در ادامه این پست به رتبه 14 تا 10 می پردازیم.

14. تایلند

تایلند

 پادشاهی تایلند، سیام سابق، رویای گردشگران است. کاخ بزرگ بانکوک، بازارهای شناور روی رودخانه چائو فرایا از دیدنی های جذاب داخل و اطراف پایتخت هستند. برای غوطه ور شدن در سواحل طلایی، غذاهای دریایی عجیب و غریب، زندگی در زیر آب و اقامتگاه های درجه یک با قیمت مناسب، مقصدی بهتر از پاتایا وجود ندارد. برای کسانی که خواهان تکه ای از تاریخ کهن در این کشور عمدتاً بودایی هستند، سفر به صومعه وات پرا آن دوئی سوتپ در شهر چیانگ مای بسیار ضروری است. حجم گردشگران این کشور آسیای جنوب شرقی با جهش فزاینده ای در حال افزایش است و این رقم در سال 2017 به 35.4 میلیون نفر رسیده است.

13. اتریش

اتریش

 اتریش، کشوری که در کوه های آلپ مرکزی اروپا قرار دارد، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان است. سطح بالای توسعه اقتصادی آن، اتریش را از نظر بانک جهانی در بین پانزده کشور ثروتمند برتر جهان قرار داده است. این کشور مهد موسیقی کلاسیک غربی است و با نامهای بزرگی مانند بتهوون، موتزارت و باخ همراه است. شهر آلپاین اینسبروک، یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری با پیست های اسکی شگفت انگیز و مناظر نفس گیر است. المپیک زمستانی 1964 و 1976 در این کشور برگزار شد. Braunau am Inn، یک شهر کوچک هم مرز با آلمان، محل تولد آدولف هیتلر بود. پایتخت، وین، با بارها، اپرا، کافه ها و زندگی شبانه یکی از پر جنب و جوش ترین مکان های روی زمین است. ورود گردشگران به اتریش در سال 2017 به 38.6 میلیون نفر رسید.

12. مالزی

مالزی

 مالزی یکی از سریعترین اقتصادهای در حال رشد در جنوب شرقی آسیا است که میانگین نرخ رشد سالانه آن 6.5 درصد است. مالزی کشوری مملو از منابع طبیعی است که پنانگ در شمال دارای قدیمی ترین جنگل های گرمسیری جهان است. این منطقه همچنین به دلیل بخش نرم افزاری که به سرعت در حال رشد است و "دره سیلیکون مالزی" نامیده می شود، مشهور است. پایتخت پر جنب و جوش کوالالامپور بیشتر به دلیل برج های دو طبقه 88 طبقه پتروناس مشهور است و احتمالاً بیشترین عکس را از همه نقاط دارد. امروزه مالزی به شدت در حال توسعه صنایع مهمان نوازی، گردشگری، امور مالی و علوم خود است، که همه آنها تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به خود جذب می کند. این ببر جنوب شرقی آسیا در سال 2017 حدود 25.9 میلیون بازدیدکننده داشته است.

11. هنگ کنگ

هنگ کنگ

هنگ کنگ علاوه بر اینکه یکی از قطب های تجاری برتر جهان است، دروازه ورود به چین است. این جزیره 13.5 مایل مربع دهمین کشور ثروتمند جهان. چشم انداز شبانه تماشایی آسمان خراش های شهر از آبهای خلیج Kowloon، منظره ای دیدنی است. نمای روز هنگ کنگ از قله 550 متری بلند که کوه آستین نیز نامیده می شود، بسیار جذاب است. هنگ کنگ بهشتی برای دوستداران غذا است که می خواهند غذاهای عجیب و غریب را امتحان کنند. بازارهای زیادی برای کسانی که به دنبال مد روز هستند دارد. جای تعجب نیست که 58.7 میلیون گردشگر در سال 2017 به این کشور کوچک که در رتبه 168 از نظر اندازه در جهان قرار دارد وارد شده اند.

10. مکزیک

مکزیک

 مکزیک به دلیل تمدنهای بزرگ مایایی معروف است و نماد اصلی آن ال کاستیلو، هرم آمریکای جنوبی در ایالت یوکاتان در جنوب شرقی این کشور است. این کشور پرجمعیت ترین کشور اسپانیایی زبان در جهان است. ترکیبی از تاریخ استعمار و تمدن های متعدد سابق به فرهنگ مکزیک شور و نشاط زیادی می بخشد و این کشور را دارای مکان های فرهنگی متعدد کرده است که در سال 2017 بالغ بر 39 میلیون گردشگر را جذب کرده است که تقریباً 12 درصد از سال 2016 افزایش یافته است.

ادامه لیست در قسمت بعدی



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...