انواع استراتژی های بازاریابی دیجیتال (قسمت چهارم)

پنجمین نوع از استراتژی های بازاریابی دیجیتال که قصد توضیح و معرفی آن را داریم  استراتژی بازاریابی محتوا است. بازاریابی محتوا با سایر انواع استراتژی های بازاریابی متفاوت است. با تبلیغات سنتی نیز متفاوت است.  همچنین با پست های طنز در رسانه های اجتماعی فرق دارد. بازاریابی محتوا می تواند افکار دیگران را تحت تاثیر قرار دهد بدون اینکه آنها حتی بدانند.

اما این کار به زمان، فداکاری و مهارت خاصی در نوشتن نیاز دارد.

چالش های بازاریابی محتوا

استراتژی سازی

اولین چیزی که مردم در بازاریابی محتوا به آن گیر می دهند این است که درباره چه چیزی بنویسند. بهترین توصیه ما برای وبلاگ نویسی یا ایجاد محتوا این است که درباره مخاطبان خود تحقیق کنید و برنامه ای طراحی کنید. یک تقویم بازاریابی محتوا ایجاد کنید و موضوعات نوشتاری خود را از قبل برنامه ریزی کنید.

موضوعات می توانند حول محور پرسش های متداول، چالش هایی که مشتریان شما با آنها روبرو هستند، یا حتی داستان موفقیت آنها باشد.

بازاریابی محتوا

زمان بر

همانطور که از نقطه قبل مشاهده کردید، بازاریابی محتوا تعهد بزرگتری نسبت به سایر انواع استراتژی های بازاریابی است و این چیزی است که باید به طور مداوم انجام شود.

اما اگر نمی توانید با نوشتن محتوا پیش بروید، شرم آور نیست که شخص دیگری را برای این کار استخدام کنید.

بلند مدت

مانند سئو، بازاریابی محتوا یک استراتژی بلند مدت برای موفقیت است . یک مشتری بالقوه برای تجارت خود تصور کنید که وبلاگ شما را به طور منظم می خواند. ممکن است یک سال طول بکشد تا درباره محصول یا خدمات شما مطالعه کنند تا تصمیم بگیرند که برای آنها مناسب است.

بنابراین اگر شاهد افزایش فوری تجارت جدید نیستید، بازاریابی محتوا را رها نکنید!

بازاریابی محتوا

مزایای بازاریابی محتوا

انواع بلند مدت استراتژی های بازاریابی مزایای بزرگی دارد. در اینجا بزرگترین مزایای بازاریابی محتوا آمده است:

درگیر شدن

بازاریابی محتوا یکی از بهترین انواع استراتژی های بازاریابی برای حفظ مخاطب است. وقتی شخصی آماده خرید چیزی است که شما ارائه می دهید، ابتدا به شما فکر می کند زیرا شما قبلاً منبع مفیدی برای او بودید. این تجربه مشتری آنها را افزایش می دهد. بنابراین وقتی کسی آماده خرید چیزی است که شما پیشنهاد می دهید.

برای تبدیل شدن به منبعی برای آنها، باید تمام تلاش خود را برای برجسته شدن انجام دهید. بررسی محصولات، کتابچه های راهنما و فیلم ها روش های خوبی برای این کار هستند.

در حقیقت، بر اساس یک مطالعه اخیر، اعلام شد که 90 درصد از مصرف کنندگان آنلاین مورد بررسی گفتند که تماشای فیلم های محصول به آنها در تصمیم گیری در خرید کمک می کند. همچنین، 37 درصد از آنها ترجیح می دهند ویدیوهای آنلاین کامل در مورد مارک مورد نظر خود را مشاهده کنند.

بنابراین، اگر از فروشگاه تجارت الکترونیک استفاده می کنید، حتماً برخی از فیلم های آموزشی را در محتوای خود قرار دهید. انجام این کار محصول شما را بهتر نشان می دهد و تبدیل را افزایش می دهد.

سئو

بازاریابی منظم محتوا همچنین به SEO کمک می کند، زیرا به Google نشان می دهد که وب سایت شما فعال است. زمان مطالعه بازدیدکنندگان در وب سایت شما همچنین به گوگل نشان می دهد که وب سایت شما قابل اعتماد است.

بازاریابی محتوا

ساختمان اعتماد

تولید محتوای آموزشی و مرتبط، تجربه، مهارت و دانش شما را به مخاطبان نشان می دهد. در نهایت، آنها به اندازه کافی اعتماد به نفس خواهند داشت تا گام بعدی را بردارند.

نکته کلیدی که باید به خاطر داشته باشید این است - رسانه های اجتماعی باعث می شود مردم شما را دوست داشته باشند و بازاریابی محتوا باعث می شود که مردم به شما اعتماد کنند.

بنابراین فرصت اعتمادسازی با مخاطبان خود را از طریق بازاریابی محتوا از دست ندهید. نوشتار شما نباید بیش از حد تبلیغاتی باشد، به خصوص اگر به بازاریابی وابسته علاقه دارید. اما در عوض باید بینش هایی درباره سوالات متداول و ترس هایی که اغلب در مخاطبان هدف خود مشاهده می کنید ارائه دهید.


برای سازمان های غیر انتفاعی، این می تواند به بازاریابی شما کمک کند و حمایت بیشتری از خوانندگان شما ایجاد کند.

برای مشاغل، می توانید مطالعات موردی با مشتریان یا مشتریان قبلی خود به عنوان اثبات اجتماعی ایجاد کنید.

بنابراین بهترین انواع استراتژی های بازاریابی کدامند؟

اکنون پس از بررسی همه گزینه ها، باید بتوانید بهترین ها را برای تجارت خود انتخاب کنید. همانطور که می بینید، همه این نوع استراتژی های بازاریابی در کنار هم دارای هم افزایی فوق العاده ای هستند. این به شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید کدام یک بیشتر برای شما و کسب و کار شما مناسب است. اما اگر نکته ای را باید از خواندن این مطلب کنار بگذارید.

این بدان معناست که بازاریابی دیجیتال از هر نظر از بازاریابی سنتی در مشاغل جدیدتر و کوچکتر پیشی می گیرد.

اگر به دنبال محلی برای فروش و بازاریابی الکترونیک خود هستید می توانید در باشگاه مشتریان سردچال عضو شوید و اقدام به فروش آنلاین محصولات خود کنید.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...