6 ماده غذایی برای مبارزه با گرفتگی بینی

گرفتگی بینی یک علامت ناخوشایند و در عین حال شایع آلرژی است که با آلرژی زندگی می کنند. تشخیص حساسیت می تواند با تعیین منبع به شما کمک کند تا در درازمدت از آلرژی رهایی یابید، اما می توانید در خانه تغییراتی ایجاد کنید تا علائم شما به طور موقت تسکین یابد. یکی از راه های رفع موقت گرفتگی بینی ناشی از آلرژی و جلوگیری از تجمع مخاط اضافی، افزودن غذاهای خاص به رژیم غذایی است. غذاهای دارای خاصیت ضدالتهابی که دارای آنتی اکسیدان زیاد هستند می توانند به بدن شما کمک کنند تا مخاط اضافی را دفع کرده و از تجمع بیشتر جلوگیری کند.

گرفتگی بینی

در اینجا شش ماده غذایی وجود دارد که به جلوگیری از احتقان ناشی از آلرژی کمک می کند:

1. میان وعده هایی  مثل تخمه کدو بخورید.

تخمه کدو منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است که می تواند به تسکین التهاب کمک کند و همچنین منیزیم که با آرامش عروق خونی باعث کاهش التهاب می شود. هر دوی این مواد مغذی می توانند به کاهش تورم سینوسی ناشی از حساسیت کمک کرده و باعث تخلیه بهتر مخاط و جلوگیری از احتقان شوند. دانه ها را روی سالاد بپاشید، آنها را به صورت نان بپزید، یا به تنهایی میان وعده بخورید تا از خواص ضد التهابی آنها استفاده کنید.

2. مقداری آناناس میل کنید.

این میوه گرمسیری شیرین و تند نه تنها سرشار از ویتامین C بلکه بروملین نیز می باشد. بروملین آنزیمی است که در آناناس یافت می شود و به دلیل توانایی آن در تجزیه مخاط سینوس اضافی و کاهش تولید مخاطی که اغلب در اثر آلرژی ایجاد می شود، شناخته شده است. آب آناناس بنوشید، حلقه ها را برای یک غذای جانبی خوب کباب کنید یا از میوه به تنهایی یا در سالاد لذت ببرید تا به آلرژی کمک کنید.

3. از گریپ فروت لذت ببرید.

این مرکبات ترش به دلیل خواص ضد کلسترول خود شناخته شده است، اما محتوای اسید سالیسیلیک بالا نیز به مخاط نازک و کاهش التهاب ناشی از آلرژی کمک می کند. سالیسیلیک اسید دارای خواص ضد التهابی مشابه آسپرین است و سطح بالای PH آن به تجزیه پروتئین های مخاط کمک می کند. طعم تند این میوه برای همه مناسب نیست، بنابراین سعی کنید آب گریپ فروت یا میوه را با آناناس شیرین تر مخلوط کنید تا توانایی مبارزه با گرفتگی های مربوط به حساسیت آنها را ترکیب کنید.

4. پیاز

این سبزی تند بیش از آنکه چشمان شما را به هنگام خورد کردن، بسوزاند و اشک چشم شما را دربیاورد، پیاز سرشار از کورستین است، فلاونوئیدی که با کاهش التهاب و عملکرد آنتی هیستامین طبیعی برای مبارزه با واکنش های آلرژیک به بهبود عملکرد تنفسی کمک می کند. پیاز خام را ریز خرد کنید به سالاد اضافه کنید، یا خرد کنید و به غذاها و خورشت ها اضافه کنید.

5. سراغ زنجبیل بروید.

ریشه زنجبیل با داشتن یک شهرت طولانی مدت به عنوان یک غذای سالم، دارای خواص ضد التهابی محبوب است. زنجبیل تازه را با پیاز خرد شده، سبزیجات خرد شده و گوشت برای یک وعده غذایی سالم سرخ کنید که می تواند به مبارزه با التهاب ناشی از آلرژی کمک کند. از طرف دیگر، می توانید بخار را هنگام استنشاق چای داغ زنجبیل استشمام کنید تا به مخاط نازک کمک کند.

6. عسل بخورید (اما نه به دلایلی که فکر می کنید).

این ایده که عسل محلی خام می تواند به عنوان ایمن سازی طبیعی در برابر حساسیت گرده عمل کند ناشی از درک نادرست از نحوه ساخت عسل است. عسل از شهد گیاهی تهیه می شود، نه گرده، هرچند عسل خام بدون فیلتر می تواند حاوی اثری از گرده زنبورهای گرده باشد که در واقع می تواند حساسیت را بدتر کند. علاوه بر این، گرده های موجود در هوا که حساسیت شما را تحریک می کند و باعث گرفتگی می شود، به ندرت از گیاهان گلدار زنبورها است. گرده این گیاهان آنقدر سنگین است که نمی تواند در هوا بماند و به سینوس های شما حمله کند، به همین دلیل آنها به کمک زنبورها نیاز دارند.

در حالی که عسل خام ایمن سازی طبیعی در برابر عوامل حساسیت زا نیست، عسل فیلتر شده برای از بین بردن مواد محرک دارای اثر ضد التهابی طبیعی است که می تواند به کاهش تحریک و تورم کمک کند. از عسل برای شیرین کردن چای خود، پخت روی نان تست یا ریختن روی جو دوسر خود در صبحانه استفاده کنید.

افزودن این غذاهای التهابی و ضد مخاط به رژیم غذایی شما می تواند به تسکین موقت ناراحتی شدید گرفتگی بینی ناشی از آلرژی کمک کند. این غذاها می توانند به طور موقت علائم آلرژی شما را تسکین دهند، اما برای درمان پایه ای و اساسی، ابتدا باید آزمایش آلرژی را انجام دهید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...