روغن گل رز (ROSE OIL)، قسمت دوم

روغن گل رز فواید، کاربردها و عوارض جانبی آن

روغن فوق العاده محبوب، اسانس گل رز به دلیل مزایای پزشکی و زیبایی آن مشهور است. برای پوست شما بسیار مفید است و زخم ها و همچنین علائم پیری را روشن می کند، می تواند به مبارزه با افسردگی و استرس کمک کند، برای سیستم گوارشی شما بسیار مفید است و همچنین به حفظ سلامت کبد شما کمک می کند.

روغن گل رز گردش خون را در تمام اندام های شما تحریک می کند و بدن شما را سالم نگه می دارد. می تواند از شما در برابر عفونت های ویروسی و باکتریایی که در داخل و خارج رخ می دهد محافظت کند. همچنین یک داروی تقویتی قوی است.

اسانس گل رز برای زنان بسیار مفید است زیرا به تنظیم قاعدگی، کاهش علائم PMS و سالم نگه داشتن رحم و عاری از ترشحات، فیبروئیدها و تومورها کمک می کند. این اسانس را می توانید در هر فروشگاه تخصصی در زمینه داروهای گیاهی در سراسر جهان پیدا کنید.

روغن گل رز

در ادامه پست قبلی...

Emmenagogue خواص اسانس گل رز برای آروماتراپی

اسانس گل رز نیز یک emmenogog شناخته شده است. این می تواند به تحریک چرخه قاعدگی شما کمک کند و حتی می تواند قاعدگی های نامنظم را به راحتی تنظیم کند. از روغن گل رز برای مقابله با بسیاری از علائم سندرم پیش از قاعدگی مانند گرفتگی شکم، تهوع، استفراغ، سرگیجه، ضعف، خستگی، نوسانات خلقی و سردرد استفاده کنید و تحمل چرخه قاعدگی را بسیار راحت تر کنید.

اسانس گلاب برای دستگاه گوارش

اسانس گل رز به طرق مختلف بر سیستم گوارشی شما تأثیر می گذارد. می تواند معده شما را آرام کند و علائم گاز، سوء هاضمه، زخم، روده تحریک پذیر، نفخ و گرفتگی شکم را برای شما تسکین دهد. این به شما اطمینان می دهد که اسیدیته طولانی مدت ندارید.

باعث ترشح صفرا از کیسه صفرا می شود. این یک عملکرد بسیار مهم است زیرا به تجزیه و هضم موثرتر غذای شما کمک می کند، که می تواند منجر به مشکلات گوارشی کمتری مانند حرکات نامنظم روده شود.

روغن گل رز برای یبوست، اسهال، سندرم روده تحریک پذیر و حتی سرطان روده بزرگ مفید است. تحریک صفرا از کیسه صفرا همچنین به کنترل اسیدیته معده کمک می کند و شما را در برابر زخم محافظت می کند.

برای ماساژ عضلات رحم از روغن گل رز استفاده کنید

استفاده منظم از اسانس گل رز می تواند برای زنان بسیار مفید باشد. همانطور که در بالا توضیح داده شد، نه تنها قاعدگی را تحریک می کند، بلکه به محافظت از رحم در برابر آسیب نیز کمک می کند.

شما می توانید از روغن گل رز برای بسیاری از مشکلات مانند تومورها، فیبروئیدها و ترشحات رحمی استفاده کنید و همچنین می تواند از بروز یائسگی زودرس جلوگیری کند. حتی می تواند با علائم یائسگی مانند نوسانات خلقی، خوردن بیش از حد، نفخ و درد شکم به شما کمک کند.

روغن گل رز گردش خون را تحریک می کند

اسانس گل رز همچنین برای تحریک گردش خون شناخته شده است. این یک عملکرد بسیار حیاتی است زیرا به میزان بیشتری خون اکسیژن رسانی به اندام شما با سرعت بسیار بیشتری کمک می کند. در نتیجه ، همه اندام های شما در سطح مطلوب عمل می کنند و این باعث بهبود متابولیسم کلی بدن شما می شود. حتی انرژی بیشتری را برای شما فراهم می کند.

سایر فواید روغن اسانس گل رز

اسانس گل رز دارای چند مزیت دارویی دیگر است. می تواند به عنوان ملین برای افرادی که از یبوست رنج می برند استفاده شود. شناخته شده است که خون را از بیشتر سموم تصفیه می کند، که می تواند از آکنه، زخم، بیماری های پوستی، بیماری های قلبی و سرطان جلوگیری کند. این می تواند به درمان آسم، کاهش فشار خون و مراقبت از قلب شما کمک کند. حتی از آن برای درمان سردرد نیز استفاده می شود.

در نهایت، اسانس گل رز همچنین به عنوان تقویت کننده اعصاب عمل می کند و می تواند از کل سیستم عصبی مراقبت کند، حتی با افزایش سن.

موارد استفاده از روغن گل رز

اسانس گل رز به طور گسترده ای در رایحه درمانی استفاده می شود زیرا احساس شادی و آرامش را افزایش می دهد. می توان آن را با انواع دیگر اسانس ها مانند روغن پالماروسا، شمعدانی، میخک و یاس مخلوط کرد.

اسانس گل رز در انواع محصولات آرایشی و بهداشتی مانند لوسیون های مراقبت از پوست، مرطوب کننده ها و مومیایی ها استفاده می شود. به دلیل عطر و طعم زیبایی که دارد در عطر و صابون استفاده می شود و همچنین در شامپوها استفاده می شود زیرا خواص قابض آن می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

عوارض جانبی و آلرژی روغن گل رز

اسانس گل رز دارای عوارض جانبی متفاوتی است. در دوران بارداری نباید از آن استفاده کرد زیرا یک ایمنوگوگ است و می تواند منجر به سقط جنین یا خونریزی غیرطبیعی شود. اگر از این روش برای درمان سردرد استفاده می کنید، باید از آن به صورت رقیق استفاده کنید زیرا گاهی اوقات عطر می تواند منجر به سردرد قوی تری شود.

به غیر از این، استفاده از اسانس گلاب عوارض جانبی مضری ندارد. شما همیشه می توانید یک تست انجام دهید تا نحوه واکنش بدن شما به آن را مشاهده کنید. به طور کلی، قبل از افزودن چیز جدیدی به رژیم غذایی یا شیوه زندگی خود، همیشه باید با پزشک طب سنتی خود مشورت کنید.

کشت روغن گل رز

اسانس گل رز برای اولین بار در قرن 10 توسط پزشکی معروف به Anicenna ایجاد شد. قدیمی ترین کارخانه تقطیر شناخته شده برای تولید انبوه این روغن در شیراز در ایران وجود داشت.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...