اعتیاد به شکر

10 علامتی که نشان می دهد معتاد به قند و شکر هستید

شکر در تمام اشکال آن فقط برای شما مضر نیست، اما تحقیقات نشان می دهد که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 را افزایش می دهد حتی ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها را نیز افزایش دهد. اعتیاد به شکر یک شوخی نیست. مغز می تواند دوباره خود را برای میل به شکر متصل کند، و هنگامی که از مواد شیرین به اندازه کافی استفاده نمی کنید، می توانید علائم ترک را به دنبال داشته باشید.

Ken Berry ، MD، نویسنده کتاب Lies My Doctor Told Me گفت: "اعتیاد به شکر یک پدیده قابل اندازه گیری و فیزیولوژیکی است که بسیاری از مردم از آن رنج می برند. "اعتیاد به شکر باعث می شود که بسیاری از مردم نتوانند رژیم غذایی خود را برای بهبود سلامت خود بهبود بخشند." مراقب این غذاها باشید که به طرز شگفت انگیزی قند بالایی دارند.

اعتیاد به شکر

شما عادت قند خوردن خود را پنهان می کنید

برخی از افراد مبتلا به اعتیاد به قند و شکر ممکن است تشخیص دهند که بیش از حد غذا می خورند، اما به جای یافتن راهی برای کاهش آن، آن را پنهان می کنند. دکتر بری می گوید: "بهانه گیری یا معامله با خود در مورد شیرینی ها و دسرها علامت قطعی اعتیاد به شکر است." هیچ کس کلم بروکلی را در کمد خود پنهان نمی کند. اگر شیرینی ها را پنهان می کنید یا برای خوردن آنها دزدکی حرکت می کنید، ممکن است به قند اعتیاد داشته باشید. "

شما برای برآوردن هوسَ، بیشتر و بیشتر نیاز دارید

مانند بسیاری از رفتارها یا مواد اعتیادآور، ممکن است با گذشت زمان تحمل شما نسبت به شیرینی جات افزایش یابد. ارین آکی FNC ، KNS ، متخصص تغذیه و سرآشپز می گوید: "نشانه ای از اعتیاد به شکر نیاز بیشتر برای برآوردن هوس است." "در ابتدا ، یک پیمانه بستنی این کار را انجام می دهد، اما هرچه بیشتر معتاد می شوید، بیشتر و بیشتر نیاز به رفع آن دارید."

شما حتی وقتی گرسنه نیستید شکر می خورید

بعد از یک وعده غذایی بزرگ اما هنوز جایی برای یک تکه بزرگ کیک دارید؟ لیزا راشل اسنایدر، مربی تغذیه و بنیانگذار روش Beautiful Badass می گوید: "اولین علامت اعتیاد شما این است که وقتی گرسنه نیستید به شکر روی می آورید."

اعتیاد به شکر

شما همیشه هوس شیرینی می کنید

بعد از خوردن قند، قند خون شما کاهش می یابد زیرا انسولین این قند را به داخل سلول ها می راند تا از آسیب قند جلوگیری کند. آن سقوط باعث کاهش قند خون و هوس بیشتر می شود.

هوس غذاهای شور می کنید

هوس خوردن غذاهای شور یکی از نشانه های این است که بدن شما مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نمی کند. این امر در بین افرادی که به غذاهای شیرین معتاد هستند بسیار شایع است، زیرا این افراد اغلب کمبود مواد مغذی کلیدی دارند. "اگر مرتباً میان وعده های قندی می خورید، احتمالاً پروتئین و چربی های سالم مورد نیاز بدن خود را به اندازه کافی نمی خورید. هوس خوردن غذاهای شور و شور یکی از راه هایی است که ممکن است بدن شما به شما بگوید از قند نخورید و غذای مقوی تری بخورید.

عکس این نیز صادق است. اگر بیش از حد غذای شور مصرف می کنید، ممکن است هوس غذاهای شیرین یا کربوهیدرات های ساده کنید. نکته اصلی تعادل است، خوردن غذاهایی که سرشار از ریز مغذی ها و درشت مغذی ها هستند که بدن شما برای عملکرد و رشد به آن ها نیاز دارد. "

شما سعی می کنید ترک کنید و علائم غیرعادی دارید

اعتیاد به شکر هم می تواند یک اعتیاد رفتاری باشد، شما به خوردن شکر بعد از غذا یا در ساعات خاصی از روز عادت می کنید و هم می تواند یک اعتیاد شیمیایی باشد. هنگامی که برنامه عادی خود را ترک یا قطع می کنید، بدن شما ممکن است علائم ناراحتی یا کناره گیری را نشان دهد. ترک ناگهانی قند می تواند باعث بروز علائم ترک در بدن شما شود."

برخی از شایع ترین علائم اعتیاد به قند ممکن است شامل سردرد، بی حالی یا احساس خستگی، هوس، ولع ماهیچه، تهوع، نفخ و حتی بی خوابی باشد. در بیشتر موارد، این علائم پس از 24 ساعت تشدید می شود. بهترین راه برای کنار گذاشتن شکر، به تدریج و با کاهش کمی در هر زمان است. " وقتی سعی می کنید یک ماه شکر را کنار بگذارید، چه اتفاقی می افتد.

اعتیاد به شکر

شما از شکر برای تسکین استفاده می کنید

اگر بعد از جدایی، فیلم غم انگیز یا یک روز بد به دنبال چیز شیرینی هستید، مراقب باشید. یک علامت روانی اعتیاد به قند زمانی است که افراد به طور مداوم به شکر به عنوان وسیله ای برای مقابله با عوامل استرس زای زندگی، کسالت یا سایر مسائل روانی مانند افسردگی یا اضطراب روی می آورند. LMHC ، CASAC ، درمانگران مجاز دارای تخصص در زمینه اعتیاد در مطب خصوصی خود متخصص اعتیاد به خانواده. "خوردن قند برای دستیابی به چنین تسکین احساسی ناسالم است ، زیرا به فرد اجازه نمی دهد احساسات خود را احساس کند یا به درستی با آنها برخورد کند."

شما پیامدهای بالقوه را می دانید و به هر حال شکر می خورید

اگر شما به طور اجباری شکر و غذاهای ناخواسته می خورید، حتی اگر به عواقب منفی آن پی ببرید. آیا می دانید که مقدار زیادی شکر در ادویه شما پنهان شده است؟

شما برای به دست آوردن شکر از راه خود خارج می شوید

به گفته مرکز ترک اعتیاد، اگر در اواخر شب به پمپ بنزین سفر می کنید و یک پیمانه بستنی تهیه  می کنید، باید اولویت های خود را با دقت بررسی کنید. این نشانه واضحی است که نیاز شما به قند از کنترل خارج شده.

شما از خوردن شکر احساس گناه می کنید

احساس گناه در خوردن هر غذایی ممکن است نشانه ای از اختلال خوردن باشد. اگر از عادت قند خود شرم دارید، ممکن است بخواهید این موضوع را با پزشک یا درمانگر خود در میان بگذارید. مراقب این علائم خاموش باشید که نشان می دهد ممکن است دچار اختلال خوردن شوید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...