روغن گل رز (Rose Oil)، قسمت اول

روغن گل رز فواید، کاربردها و عوارض جانبی آن

روغن فوق العاده محبوب، اسانس گل رز به دلیل مزایای پزشکی و زیبایی آن مشهور است. برای پوست شما بسیار مفید است و زخم ها و همچنین علائم پیری را روشن می کند، می تواند به مبارزه با افسردگی و استرس کمک کند، برای سیستم گوارشی شما بسیار مفید است و همچنین به حفظ سلامت کبد شما کمک می کند.

روغن گل رز گردش خون را در تمام اندام های شما تحریک می کند و بدن شما را سالم نگه می دارد. می تواند از شما در برابر عفونت های ویروسی و باکتریایی که در داخل و خارج رخ می دهد محافظت کند. همچنین یک داروی تقویتی قوی است.

اسانس گل رز برای زنان بسیار مفید است زیرا به تنظیم قاعدگی، کاهش علائم PMS و سالم نگه داشتن رحم و عاری از ترشحات، فیبروئیدها و تومورها کمک می کند. این اسانس را می توانید در هر فروشگاه تخصصی در زمینه داروهای گیاهی در سراسر جهان پیدا کنید.

روغن گل رز

گل رز یکی از زیباترین گل های جهان است و در فرهنگ های مختلف معنای متفاوتی دارد. تقریباً همه نام این گل ها را شنیده اند، به همین دلیل است که اکثر مردم نام اسانس گل رز را نیز شنیده اند.

اسانس گل رز از گل سرخ از طریق فرآیندی به نام تقطیر با بخار به دست می آید. این روغن یک روغن قوی با رایحه ای دوست داشتنی است و دارای کاربردهای دارویی فراوان و همچنین مصارف آرایشی است. سرشار از مواد مغذی مفید برای بدن است.

روغن گل رز

ارزش غذایی روغن گل رز

اسانس گل رز با مواد مغذی مختلف پر شده است. در حالی که مواد مغذی جداگانه این روغن مشخص نیست، اجزای شیمیایی تشکیل دهنده روغن مورد مطالعه قرار گرفته است، به همین دلیل است که مزایای آن بسیار شناخته شده است. اگرچه صدها جزء مختلف دارد، اما اجزای اصلی بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته اند.

روغن گل رز حاوی سیترونلول، سیترال، کارون، سیترونیل استات، اوژنول ، اتانول، فارنزول، استیرپوتن، متیل اوژنول، نیرول، نانانول، نونانال، فنیل استالدهید، فنیل متیل استات و فنیل گرانیول است. همه اینها به طرق مختلف به سلامت کلی بدن شما کمک می کند و بنابراین، به همان اندازه برای تندرستی شما ضروری است.

روغن گل رز برای مراقبت از پوست مفید است و در محصولات مختلف مراقبت از پوست مانند لوسیون ها، کرم ها، بالم لب و صابون ها استفاده می شود. برای حلقه های تیره، پوست چرب و سفید کننده پوست مفید است. اسانس گل رز برای رشد مو و پوست سر مفید است. این اسانس در ماساژ درمانی و رایحه درمانی مختلف استفاده می شود.

روغن گل رز

 بهترین مزایای روغن ضروری گل رز برای سلامتی در زیر ذکر شده است:

از اسانس گل رز برای افسردگی و اضطراب استفاده کنید

اسانس گل رز برای مبارزه با افسردگی شناخته شده است و این یکی از دلایل محبوبیت آن در رایحه درمانی است. می تواند احساسات اضطراب و استرس را از بین ببرد و برای بیمارانی که تحت هر نوع توانبخشی در زندگی خود هستند، مفید است. اسانس گل رز اغلب به یک دیفیوزر اضافه می شود تا بیماران بتوانند از این خواص استفاده کنند. هنگام استنشاق می تواند روحیه شادتر و سبک تری ایجاد کند.

خواص ضد التهابی روغن گل رز

اسانس گل رز درمان خوبی برای التهاب از هر نوع است. روی التهاب داخلی و خارجی به خوبی عمل می کند. این می تواند ماهیچه ها را شل کند و طبیعت آرام بخش آن به آرامش بدن و بازگرداندن آن به حالت عادی کمک می کند. اسانس گل رز به التهاب ناشی از تب و همچنین آنهایی که در اثر هرگونه عفونت میکروبی، سوء هاضمه، آرتریت، بلع مواد سمی، کم آبی بدن، نقرس و روماتوئید ایجاد می شود، کمک می کند.

روغن گل رز برای عفونت های مختلف

اسانس گل رز دارای خواص ضد عفونی کننده قوی است، به این معنی که می توان از آن برای جلوگیری از عفونی شدن زخم یا ایجاد کزاز استفاده کرد. این روغن را می توان با خیال راحت بر روی زخم، بریدگی، سایش و سوختگی بدون ترس از عوارض جانبی استفاده کرد.

علاوه بر این، اسانس گل رز دارای خواص ضد باکتریایی است و می تواند از عفونت های داخلی ناشی از باکتری هایی مانند وبا، مسمومیت غذایی، اسهال، تیفوئید و سایر مشکلات جلوگیری کند. این می تواند اکثر عفونت های ایجاد شده در روده بزرگ، دستگاه ادراری، دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی را درمان کند. اسانس رز همچنین دارای خواص ضد ویروسی قوی است و می تواند از شما در برابر سرماخوردگی، آنفولانزا، و سایر مشکلات ناشی از ویروس ها محافظت کند. بنابراین می توان از این روغن برای پیشگیری و درمان انواع عفونت ها استفاده کرد.

خواص قابض در روغن گل رز

اسانس رز همچنین به عنوان یک قابض عمل می کند. این بدان معناست که برای سفت کردن ماهیچه های مختلف بدن، پوست و حتی اندام ها مفید است. این می تواند به شما کمک کند تا جوانتر به نظر برسید زیرا پوست شما را سفت کرده و از ایجاد خطوط و چین و چروک جلوگیری می کند. همچنین از افتادگی شل و پوست و ماهیچه ها جلوگیری می کند که باعث می شود پیرتر به نظر برسید.

علاوه بر این، روغن گل رز لثه و حتی پوست سر را محکم می کند و در نتیجه از ریزش دندان یا مو جلوگیری می کند. همچنین به انقباض عروق خونی کمک می کند، که می تواند از از دست دادن بیش از حد خون هنگام آسیب دیدن جلوگیری کند. این خاصیت انقباضی همچنین گاهی اوقات می تواند به اسهال کمک کند.

روغن گل رز برای فواید مراقبت از پوست

اسانس گل رز به طور گسترده ای برای اهداف آرایشی استفاده می شود زیرا برای پوست شما بسیار مفید است. این می تواند به شما کمک کند زخم های به جا مانده از آکنه، جوش، آبله و جراحات را از بین ببرد و پوستی صاف برای شما ایجاد کند. حتی می تواند به شما کمک کند علائم کشش، ترک های چربی، زخم های جراحی و غیره را از بین ببرید. خواص آنتی اکسیدانی روغن گل رز به بهبود سریع پوست شما کمک می کند.

ادامه در پست بعدی...



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...