25 کشور پربازدید جهان

سفر از زمان ظهور بشریت جزء اصلی زندگی مردم جهان بوده است. با این حال، این فعالیت هرگز به این راحتی از زمان اختراع هواپیما در کمتر از یک قرن پیش انجام نشده است. چنان رشد کرده است که گردشگری یک صنعت بزرگ است که در حال حاضر نزدیک به 10 درصد از جمعیت جهان را مشغول به کار می کند و 9 درصد به تولید ناخالص داخلی ترکیبی همه کشورها کمک می کند. برخی از این کشورها که انبوهی از بازدیدکنندگان را به خود جلب می کنند، به خودی خود کشورهای پیشرفته ای هستند، و برخی از آنها برای کسانی که به دنبال ماجراجویی و نزدیک شدن به طبیعت هستند جواهرات بکر کوچک و جذابی هستند. در ادامه این پست لیستی از 25 کشور که نقاط جهانی برای فعالیت های گردشگری هستند معرفی شده است.

25. کرواسی

کرواسی

خط ساحلی مدیترانه کرواسی برای گردشگران سراسر جهان جذاب است. خط ساحلی دالمتیا یکی از دیدنی ترین نقاط با معماری قرون وسطایی و آبهای آبی، غروب های شگفت انگیز، مناسب برای غواصی و است. اسپلیت و دوبرونیک دو شهر ساحلی مهم هستند و دروازه هایی برای خط ساحلی جادویی کرواسی هستند. این کشور کوچک اسلاوی در سال  2017 حدود 18.5 میلیون بازدیدکننده داشته است در حالی که تعداد بازدید کنندگان در سال 2014 حدود 11.6 میلیون نفر بوده است.

24. سنگاپور

سنگاپور

این کشور جزیره ای احتمالاً بالاترین استانداردهای زندگی در آسیا را دارد. از این رو، مردم جذب فرصت های تجاری می شوند و دارای تعداد زیادی از مراکز خرید است که خریداران را به صورت دسته جمعی از گوشه و کنار دنیا جذب می کنند. این کشور که زمانی مستعمره بریتانیا بود در نظافت و نظم بی عیب و نقص شهرت دارد. مهمترین جاذبه گردشگری این کشور افق افسانه ای است که شبها از آبهای تنگه سنگاپور دیده می شود. بیش از 17.4 میلیون گردشگر در سال 2017 در این جزیره کوچک 270 کیلومتری مربعی گرد هم آمدند.

23. مجارستان

مجارستان

در میان کشورهای اروپای شرقی، مجارستان از جمله لیبرال ترین و مترقی ترین کشورها است. این کشور از جنگها و شورشهای بزرگی جان سالم به در برده است که علیرغم آن کشوری عالی برای بازدیدکنندگان است. یکی از بزرگترین قصرهای این کشور، کاخ بودا است که در سال 1686 خانه سلطنت بزرگ هابسبورگ بوده است. کاخ شامل 200 اتاق است که در حال حاضر در میراث یونسکو به ثبت رسیده است. یکی دیگر از جاذبه های بزرگ، رودخانه نمادین اروپا، دانوب است که از شمال به جنوب سرازیر می شود و پایتخت بوداپست را به دو نیم تقسیم می کند. در دو طرف شهرهای بودا و پست واقع شده اند که توسط پل آزادی به هم متصل شده اند. دریاچه هویز، بزرگترین دریاچه حرارتی جهان در غرب مجارستان واقع شده است.

22. اوکراین

اوکراین

این کشور بزرگترین کشور در شرق اروپا است و یک سبد نان جهانی است که مقدار زیادی غلات را برای بسیاری از کشورها تأمین می کند. اوکراین دارای شهرهای مهم قرون وسطایی از قبیل کیف ، لووف و اودسا (که مهمترین بندر دریای سیاه می باشد) است. کلیسای جامع سنت سوفیا و صومعه غارها در کیف و بوکوول، پیست اسکی و آبگرم در کوه های کارپات در غرب اوکراین از جمله جاذبه های اصلی هستند. اخیرا ترافیک گردشگران اوکراین تحت تأثیر جنگ با روسیه قرار گرفته است.

21. ژاپن

ژاپن

ژاپن می تواند مدعی تعداد زیادی از "بهترین ها"، از جمله بزرگترین منطقه شهری جهان (توکیو) با بیش از 35 میلیون نفر جمعیت، شود. ژاپن با دستیابی به بالاترین امید به زندگی در جهان، یک نیرو اقتصادی قدرتمند است که افراد زیادی را برای انجام معاملات با این کشور جزیره ای با تکنولوژی پیشرفته جذب می کند و همچنین گردشگران را جذب می کند تا در مناظر نفس گیر آن مانند کوه معروف فوجی و ژاپنی باور نکردنی غرق شوند. در آخر اما هیچ کس نمی تواند ژاپن را بدون سفر در یکی از آن "قطارهای سریع السیر" معروف جهان ترک کند.

20. هلند

هلند

نماد این نیروگاه اقتصادی اروپایی، آسیاب های بادی متعدد و شبکه کانال هایی است که در سراسر کشور به ویژه شهرهایی مانند آمستردام و اوترخت متصل شده اند. دیوان بین المللی دادگستری در لاهه قرار دارد و روتردام یکی از بنادر برجسته اروپا است. بسیاری از گردشگران به دلیل سیاست های لیبرال این کشور در زمینه مسائل مختلف اجتماعی از جمله سقط جنین، ازدواج همجنسگرایان و مواد مخدر به سمت هلند کشیده می شوند. ورود گردشگران به این کشور سالانه میلیونی در حال افزایش است و 42.4 میلیون گردشگر نیز در سال 2017 وارد این کشور شده اند.

ادامه لیست در پست بعدی



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...