تاثیر موسیقی بر عملکرد مغز

کسانی که در زمینه علوم اعصاب کار می کنند کشفیات خارق العاده ای در مورد تأثیر موسیقی بر عملکرد مغز انجام داده اند.

مطمئناً پیچیدگی های فعالیت های مغز طبیعی بسیار زیاد و پیچیده است که در یک پست کوتاه به آن توجه نمی شود. آنچه می خواهیم به طور خلاصه به آن دست یابیم این است که مزایای وسیع تر و بلند مدت تر یادگیری یک ساز موسیقی را برای همه دانش آموزان نشان دهم، زیرا ما ابتکار مدرسه را در این زمینه از برنامه درسی آغاز می کنیم.

موسیقی چیزی است که دانشمندان مغز و اعصاب آن را فعالیت کل مغز می نامند و همزمان نیمکره های راست و چپ مغز را درگیر می کند. سمت راست بیشتر برای آهنگ، هماهنگی و آهنگ استفاده می شود. جالب است بدانید که بخش هایی از مغز که مسئول توسعه زبان هستند از قسمت های تقریباً یکسانی از مغز برای درک و شکل گیری ملودی استفاده می کنند. همچنین نشان داده شده است که موسیقی تأثیر مثبتی بر حافظه دارد. موسیقی قدرت برانگیختن احساسات را دارد و هر دو حوزه مغز را می توان با توجه به ثبت عاطفی موسیقی به طور متفاوتی تحریک کرد: برای موسیقی شاد باقی مانده است. مناسب برای ایجاد ترس یا غم انگیز موسیقی می تواند مواد شیمیایی مغز را که به همان اندازه تحریک کننده و آرام بخش هستند، آماده کند.

تاثیر موسیقی بر عملکرد مغز

فعالیت موسیقی به فعالیتی گفته می شود که مراکز موسیقی را در مغز فعال می کند. گوش دادن به رادیو یک فعالیت موسیقی است اما بیشتر منفعل است تا فعال. این به اندازه یک کودک برای خود یک ساز نمی تواند محرک مغز باشد. موسیقی همچنین می تواند مغز را برای یادگیری ریاضی "بیدار کند" و بیدار نگه دارد. بسیاری از قسمت های مغز که مهارت های ریاضی را ایجاد می کنند، همان قسمت هایی هستند که به موسیقی واکنش نشان می دهند.

هنر موسیقی بر اساس ساختارهای ریاضی مقیاس ها، آکوردها، فواصل در تن، ضرب آهنگ، ریتم و آهنگ تنظیم شده است. یادگیری کودک برای نواختن یک ساز موسیقی می تواند تأثیر عمیقی نه تنها بر رشد فکری در حال حاضر داشته باشد. جالب است که تأثیرات موسیقی به شدت با مزایای دو زبانه یا چند زبانه بودن مطابقت دارد، در نتیجه منجر به سلامت عصبی بیشتر در آینده می شود.

وقتی به این شکل نگاه می کنیم، باید خود دوباره درس ها را شروع کنیم! امیدوارم دیری نگذرد که شاهد حضور کودکان در حال نوازندگی و لذت بردن از موسیقی آنها باشیم.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...