با تلسکوپ eQuinox eVscope unistellar کیهان را از حیاط خود کاوش کنید

به سختی می توان میزان شگفت انگیز بودن تلسکوپ ها را بیان کرد. تلسکوپ ها بیش از هر ابزار علمی دیگر نشان دهنده "علم" هستند. هر بچه کنجکاوی می خواهد که حلقه های زحل را با چشم خود ببیند. هالیوود هم اغلب پدر و دختر را در پشت چشمی تلسکوپ به تصویر می کشد، مانند فیلم کلاسیک علمی تخیلیContact . اما برای آماتورها ، تلسکوپ ها می توانند مبهم باشند. یافتن اجرام آسمانی می تواند چالش برانگیز باشد و آلودگی نوری شهر می تواند مشاهدات را به شدت ناامید کننده کند. شرکت Unistellar یک تلسکوپ ساخته است که به طور مستقیم این مشکلات را برطرف می کند. تلسکوپ eVscope eQuinox ایده آل برای ناظران آسمان شهری است که می خواهند اجسام اعماق فضا را با سهولت ببینند.

تلسکوپ eQuinox eVscope unistellar

تلسکوپ eVscope eQuinox یک تلسکوپ معمولی نیست. بله، در یک نگاه، به نظر می رسد یک طراحی بازتابنده نسبتاً استاندارد دارد که نور را از طریق یک آینه 4.5 اینچی جمع آوری می کند. اما فقط یک لحظه طول می کشد تا متوجه شوید eQuinox یک عدسی چشمی را ندارد. در عوض، نور بر روی یک سنسور تصویر CMOS برند سونی متمرکز شده است، که به نوعی این را به یک تلسکوپ عکاسی نجومی اختصاصی تبدیل کرده است. تصویر به صورت بی سیم به تلفن هوشمند یا تبلت شما ارسال می شود، بنابراین اجسام آسمانی را در صفحه ای که در دست شماست مشاهده می کنید.

ممکن است برای شما اهمیت نداشته باشد اما این ایده بسیار جذاب است که بتوان یک صندلی را در نزدیکی تلسکوپ قرار داد و دستگاه را کنترل کرد و همچنین تصاویر آن را مشاهده نمود، بدون اینکه به طرز ناخوشایندی بر روی لوله متمایل شد و سعی کرد سه پایه را تکان داد. با این حال، ممکن است نا امید شوید وقتی که متوجه شوید که این یک تصویر روی تلفن هوشمندتان است.

اما دلایل بسیار خوبی برای این روش وجود دارد. اول از همه، eQuinox دارای ویژگی ای به نام Enhanced Vision است. این تلسکوپ پس از قفل شدن بر روی یک جسم آسمانی، مجموعه ای پیوسته از عکس ها را گرفته و در بلافاصله آنها را روی هم قرار می دهد و عکاسی فانتزی را انجام می دهد تا تصویر در هر زمان که شما آن را تماشا کنید به بهبود خود ادامه دهد. مشاهدات شما ممکن است بسیار خیره کننده باشد، به ویژه اگر آن را در یک منطقه شهری با آلودگی نوری زیاد مشاهده می کنید. اما هرچه بیشتر منتظر بمانید، واضح تر و رنگارنگ تر می شود.

تلسکوپ eQuinox eVscope unistellar

اما برخی محدودیت ها هم وجود دارد. با اکثر تلسکوپ ها، می توانید چشمی با بزرگنمایی های مختلف را برای بزرگنمایی یا کوچکنمایی در قسمتی از آسمان عوض کنید. با eQuinox نمی توانید این کار را انجام دهید. شما یک بزرگنمایی نوری ثابت 50x و میدان دید 30 قوس دقیقه، نقطه دریافت می کنید. می خواهید بزرگنمایی کنید؟ فقط صفحه تلفن خود را محکم فشار دهید تا آسمان را تا حدود 400 برابر به صورت دیجیتالی بزرگنمایی کنید. اما بزرگنمایی دیجیتالی تصویر را خراب می کند و شما به هیچ وجه نمی توانید از بزرگنمایی کمتر استفاده کنید، به این معنی که نمی توانید مثلاً کل ماه را یکباره مشاهده کنید.

eQuinox برای تصویربرداری از اجسام عمیق طراحی شده است، چیزی که عموماً با یک بازتابنده 4.5 اینچی سنتی در حیاط خلوت خود نمی توانید از آن لذت ببرید. این برنامه گردش با آسمان را به اندازه یک ضربه آسان می کند. برگه کاوش، اجرامی را پیشنهاد می کند که فکر می کند بر اساس موقعیت مکانی و شرایط آسمان خود می توانید به خوبی آنها را ببینید. روی یکی ضربه بزنید و یک یا دو دقیقه منتظر بمانید تا تلسکوپ به آزیموت و ارتفاع مناسب برسد، قفل شود و شروع به ردیابی کند. و به لطف دید پیشرفته، معمولاً هرچه بیشتر منتظر بمانید تصویر  بهتر می شود.

تلسکوپ eQuinox eVscope unistellar

این برنامه همچنین اشیایی را که به زودی در افق محو می شوند و مواردی که به زودی در معرض دید قرار می گیرند، را معرفی می کند. کهکشان ها، سحابی ها، ستارگان و سیارات را به طور جداگانه طبقه بندی می کند و اگر هنوز راضی نیستید، می توانید از یک کادر جستجو برای یافتن دستی یک جسم ستاره ای استفاده کنید. هزاران مورد برای انتخاب وجود دارد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...