5 فناوری نوظهور که جهان را در آینده نزدیک تغییر خواهند داد

از انقلاب صنعتی گرفته تا اکتشافات فضایی، فناوری قرار است آینده ما را دوباره تعریف کند.

در دهه گذشته پیشرفت های باورنکردنی در زمینه نوآوری در فناوری مشاهده شده است. بدون تردید، تکنولوژی راه خود را در تمام جنبه های زندگی افراد و همچنین مشاغل باز کرده است. از تکامل هوش مصنوعی ، اینترنت اشیاء (IoT) و 5G گرفته تا محاسبات ابری، داده های بزرگ و تجزیه و تحلیل، فناوری این پتانسیل را دارد که همه چیز را متحول کند و آینده جهان را متحول کند. در حال حاضر، ما شاهد ظهور سریع خودروهای خودران هستیم که در حال حاضر در مراحل آزمایشی هستند. به نظر می رسد شرکت های آینده نگر هیچ فرصتی را برای ایجاد نوآوری پیشرفت در جهان از دست نمی دهند.

در اینجا بالاترین رونق فناوری در حال ظهور است که آینده و دنیایی را که در آن زندگی می کنیم دوباره تعریف می کند.

موارد خودکار و مستقل

موارد خودکار (AuT) یا اینترنت Autonomous things (خودکار)، یک پیشرفت باورنکردنی در فناوری است. AuT با استفاده از فن آوری های مخرب مانند هوش مصنوعی، کلان داده و ابر، واژه ای هیجان انگیز در توسعه فناوری است و به پیشرفت خود ادامه می دهد. از آنجایی که از هوش مصنوعی برای انجام وظایف پیچیده ای استفاده می کند که قبلاً توسط انسان انجام می شد، موارد خودگردان توانایی ارائه اجراهای پیشرفته ای را دارند که به طور طبیعی تر با محیط و افراد خود کار می کنند. وسایل نقلیه خودران، ربات ها، پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین بخش قابل توجهی از چیزهای خودگردان هستند.

نانو پزشکی

ظهور نانوپزشکی، کاربردی از فناوری نانو، در حال حاضر یک رویکرد موثر در مدیریت بیماری های شدید را اثبات کرده است. با توجه به اینکه داروها در بدن انسان خیلی سریع جذب می شوند و به سرعت به عنوان مواد زائد قبل از درمان حذف می شوند، نانوپزشکی می تواند دوره زمانی فعال بودن یک دارو در بدن را افزایش دهد. پیشرفت های اخیر در ژنتیک، پروتئومیکس، زیست شناسی مولکولی و سلولی، علم مواد و مهندسی زیستی به طور قابل توجهی به توسعه نانودارو کمک کرده است. دانشمندان پزشکی در حال حاضر بر روی دستگاه ها و تجهیزات مختلف پزشکی کار می کنند که از فناوری نانو برای بهبود کارایی، ایمنی و شخصی سازی استفاده می کند.

گردشگری فضایی

پیشرفت های سریع فناوری، گردشگری فضایی را به واقعیت تبدیل کرده است. امروزه تعداد زیادی از شرکت ها در حال توسعه خودروهای توریستی زیر مداری هستند که از جمله آنها می توان به Blue Origin ، SpaceX ، Virgin Galactic و غیره اشاره کرد. اگرچه اکتشافات فضایی برای انسان ها در مراحل ابتدایی است، اما فرصت هایی که اکتشافات فضایی به جهان ارائه می دهد کمال آن برای نسل های آینده تعیین می کند، از سوی دیگر، به عنوان مثال انسان که شاتل را به عنوان وسیله ای برای حمل و نقل به فضای خارج انتخاب کرده است، برخی از شرکت ها در حال تصور مجدد آسانسورهای فضایی هستند. زمانی که تیمی از محققان دانشگاه Shizuoka در ژاپن در سپتامبر 2018 اعلام کردند آزمایشی را برای ایستگاه فضایی بین المللی انجام می دهند، تخیل آسانسور فضایی یک قدم به جلو برداشت.

کامپیوتر های مبتنی بر حرکت

بر خلاف دستگاه های ورودی معمولی مانند صفحه کلید، ماوس، کنترل کننده بازی یا فناوری صدا، محاسبه مبتنی بر حرکت معمولاً به رابط هایی اشاره می کند که بدن انسان بدون استفاده از این دستگاه های ورودی با منابع دیجیتالی تعامل دارد. در طول این سالها سر و صدای زیادی در زمینه توسعه محاسبات مبتنی بر حرکات وجود داشته است. این رابط در حال ظهور بسیار فراتر از کج شدن و تکان دادن یک دستگاه است و قصد دارد موس و صفحه کلید را به عنوان وسیله ای برای ارتباط با رایانه یا رایانه لوحی جایگزین کند. یکی از پردرآمدترین کاربردهای آن، فناوری آموزش است. در بازارهای مدرن، فناوری مبتنی بر حرکات رو به افزایش است و امکان تعامل بازاریابی موثر بین مارک ها و مصرف کنندگان را فراهم می کند.

نانوبوت ها (Nanobots)

نانوبات ها نوعی ربات هستند که عملکرد بسیار خاصی را انجام می دهند و عرض آنها بین 50 تا 100 نانومتر است. نانو ربات ها از اصطلاح علمی تخیلی تا نسل بعدی توسعه نانوسازها راه زیادی را طی کرده اند. آنها اکنون انتظار دارند که فناوری مربوط به تشخیص پزشکی و تحویل دارو را تغییر دهند. همچنین پیش بینی می شود که نانو ربات ها تاثیر فوق العاده ای بر روی دارو مانند نانو دکتور در داخل بدن خواهند داشت. با استفاده از این ربات ها، درمان سرطان، یکی از علل اصلی مرگ و میر در جهان، به طور موثری قابل درمان است زیرا آنها به طور مستقل در بدن حرکت می کنند و یک سلول سرطانی را تشخیص می دهند.

همچنین بسیاری از نوآوری های تکنولوژیکی در گوشه ای وجود دارد که قرار است انقلابی در جهان ایجاد کند. اینها شامل وسایل نقلیه بدون راننده، کامپوتر کوانتومی، چاپ سه بعدی غذا، Robotic retail ، فضاهای کاری مجازی متاثر از واقعیت ترکیبی (AR و VR) ، انقلاب انرژی پاک با digital twins و موارد دیگر است.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...