داستان ایلان ماسک

تنها افراد اندکی در دنیا هستند که واکنششان بعد از اینکه تبدیل به پولدار ترین آدم دنیا شدند، می تواند گفتن این جمله باشد: چقدر عجیب!... این توییت ایلان ماسک بود وقتی سرمایه اش از 186 میلون دلار عبور کرد و جف بزوس مالک شرکت آمازون را پشت سر گذاشت. اما جدا از سرمایه غیر قابل تصوری که ایلان ماسک صاحب آن است و سبک زندگی ثروتمندانه، عجیب و غریب و ولخرجی هایش، نکات عجیبی هم در موردش وجود دارد که شاید زیاد بهش پرداخته نشده. در ادامه این پست چند تا از این موارد را با هم مرور می کنیم.

ایلان ماسک

ایلان ماسک در آفریقای جنوبی به دنیا آمده است. او بیشتر کودکی و خردسالیش را در آفریقای جنوبی گذرانده، تا اینکه در 17 سالگی به کانادا نقل مکان کرد. در حاضر ایلان  ماسک شهروندی سه کشور مختلف را دارد: آفریقای جنوبی، کانادا و امریکا. او در حال حاضر در لس آنجلس کالیفرنیا سکونت دارد. ایلان ماسک در سن دوازده سالگی یک بازی کامپیوتری ساخت. بله او دوازده سال بیشتر نداشت که بازی بلستر را کد نویسی کرد. ایلان ماسک برنامه نویسی این بازی را که الهام گرفته از ژانر علمی تخیلی و حمله بیگانگان به زمین بود، به یک شرکت در آفریقای جنوبی فروخت  و پانصد دلار از ان بازی کاسبی کرد.

 ایلان ماسک تا الان 8 تا کمپانی تاسیس کرده است.  اسم این کمپانی ها zip2 ، Paypal ، Tesla ، Spacex ، Hyperloop  ، The Boring Company ، OpenAI و Neuralink نام دارند. ایلان ماسک میگویید مردم از ده سال دیگر نیازی به حرف زدن ندارند. ایلان عقید دارد که انسان ها از 5 تا ده سال دیگر هیچ نیازی به  صحبت کردن ندارند و می توانند به صورت غیر کلامی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. یکی از شرکتهای زیر مجموعه ایلان ماسک یعنی Neuralink در حال کار برای یک سری از ایمپلنت های مغزی  است. به اعتقاد ایلان ماسک برای ارتباط سریع تر و دقیق تر می شود انسان را با ماشین ادغام کرد.

 او میگوید فشرده سازی ایده ها توسط کلمات ارتباط برقرار کردن را تبدیل به امری سخت کرده است. بنابراین ارتباط غیر کلامی باعث ارتباط بهتر بین افراد می شود. این چیزی است که ایلان با تکنولوژی هایش آن را دنبال می کند.

ایلان ماسک

ایلان ماسک و زندگی در مریخ

ایلان ماسک در مورد نقشه های جاه طلبانه ای که دارد به وضوح صحبت می کند. او وعده داده که تا سال 2050 زندگی یک ملیون انسان را در سیاره مریخ امکان پذیر کند. همچنین شرح داده که اقامتگاه اولین انسان هایی که پا بر سیاره مریخ می گذارند، گنبد های شیشه ای خواهد بود. ایلان با شرکت Spacex همه ی تلاش خود را می کند تا انسان در آینده همه ی کهکشان را تسخییر کند پس باید منتظر تور های مسافرتی  به مریخ باشیم.

ایلان ماسک یک طرفدار سرسخت سری فیلم های ایکس من است.  او به این سری از فیلم های محبوب علاقه وافری دارد، به طوری که تصمیم گرفته اسم ربات های تسلا را بر اساس شخصیت های این سریال انتخاب کند. او درجایی گفته ربات های تسلا مشابه ابر قهرمان ها هستند پس لیاقت این را هم دارند که اسم ابر قهرمان ها را یدک بکشند.

درسال 2013 اوضاع مالی ایلان ماسک بسیار خراب بود و برای فرار از بحران های مالی قصد داشت شرکت تسلا رو به مبلغ 11 میلیون دلار به گوگل بفروشد. در آن زمان تسلا  شرکتی که الان هست نبود و کلی ضرر بر دوش ماسک گذاشته بود. او حتی به تیم کوک مدیرعامل اپل هم برای فروش تسلا مراجعه کرد ولی تیم کوک پیشنهادش را نپذیرفت و حتی سر قرار ملاقات هم حاضر نشد.

زندگی با روزی یک دلار

ثروتمند ترین مرد دنیا در دوره ای از زندگیش مجبور شده بود با روزی یک دلار زندگیش را بگذراند. او دوران های سختی از زندگیش را پشت سر گذاشته و حتی دوره ای توانسته فقط یک دلار برای غذا خوردن اختصاص بدهد و جان سالم به در ببرد.

ایلان ماسک

ایلان ماسک تونی استارک دنیا واقعی

اگر سری فیلم های AVENGERS را ىنبال کرده باشید حتما با شخصیت مرد آهنی و تونی استارک آشنایید. جالبه بدونید رابرت داونی جونیور بازیگر نقش تونی استارک برای بازی کردن در این نقش از شخصیت ایلان ماسک  ایده گرفته و او را به تصویر کشیده است.

ایلان ماسک بعد از دوروز از دانشگاه استنفورد بیرون آمد و ترک تحصیل کرد و در کمال تعجب او برای پایه گذازی شرکت ZIP2 تنها پس از دو روز، رشته فیزیک دانشگاه استنفورد را کنار گذاشت و سراغ کسب و کارش رفت.

بدون شک ایلان ماسک اعجوبه تاریخ بشر هست.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...