فواید پاپ کورن برای سلامتی

فواید پاپ کورن برای سلامتی و عوارض جانبی آن

فواید رایج ذرت بو داده به گونه ای است که سلامت گوارش را بهبود می بخشد. ذرت بو داده سرشار از آنتی اکسیدان است، به متابولیسم کمک می کند و انرژی را تامین می کند، افسردگی را کاهش می دهد، از عملکرد سالم استخوان ها پشتیبانی می کند. ذرت بو داده سطح قند خون را کنترل می کند، با سلول های توموری مبارزه می کند، میل به غذا را کاهش می دهد، از پیری جلوگیری می کند، سطح کلسترول را کاهش می دهد، کم خونی را کنترل می کند و به رفع یبوست کمک می کند.

پاپ کورن چیست؟

ذرت بوداده نوعی مغز ذرت است که وقتی گرم شود به شدت منبسط می شود و پف می کند. پوسته قوی هسته ذرت بو داده حاوی آندوسپرم سخت و نشاسته ای بذر با رطوبت 14 تا 20 درصد است که با گرم شدن هسته به بخار تبدیل می شود. فشار همچنان ادامه می یابد تا زمانی که از توانایی بدنه برای مهار آن فراتر رود. هسته پاره می شود و به شدت منبسط می شود و اجازه می دهد تا محتویات منبسط، سرد و در نهایت در popcorn puff20 تا 50 برابر اندازه هسته اصلی قرار داده شود. برخی از سویه های ذرت (Zea mays) به طور خاص به عنوان ذرت پاشیده کشت می شوند. گونه Zea mays everta، نوعی خاص از ذرت flint corn، و معمولاً برای تهیه پاپ کورن استفاده می شود.

پاپ کورن

ارزش غذایی پاپ کورن

پاپ کورن یک غذای غلات کامل است و حاوی مقادیر زیادی از چندین ماده مغذی مهم است. 100 گرم ذرت بو داده:

  • 387 کالری انرژی
  •   13 گرم پروتئین
  • 78 گرم کربوهیدرات
  •  5 گرم چربی
  • 15 گرم فیبر
  • 7٪ ویتامین B1 (تیامین)
  • 12٪ ویتامین B3 (نیاسین)
  • 8٪ ویتامین B6
  • 18٪ آهن
  • 36٪ منیزیم
  • 36٪ فسفر
  • 9٪ پتاسیم
  •   21٪ روی
  • 13٪ مس
  • 56٪ منگنز

به راحتی می توانید ذرت بو داده را با کره، روغن نارگیل و روغن زیتون با توجه به طعم و مزه خود مصرف کنید.

پاپ کورن

ذرت بو داده سلامت گوارش را بهبود می بخشد

پاپ کورن برای سیستم گوارش و دستگاه گوارش مفید است، فیبر غذایی سرشار از فیبر غذایی است که به نظم دستگاه گوارش کمک می کند، احساس سیری را در طول روز حفظ می کند، برای قلب سالم بسیار مهم است و حتی ممکن است به محافظت در برابر سرطان روده بزرگ کمک کند. به دلیل محتوای فیبر بالا، خوردن ذرت بو داده ممکن است به ترویج باکتری های سالم روده کمک کند که نه تنها برای هضم بلکه برای سیستم ایمنی سالم نیز ضروری است.

فواید آنتی اکسیدان های پاپ کورن

ذرت بو داده زرد سرشار از آنتی اکسیدان های کاروتنوئیدی از جمله لوتئین و زآگزانتین است که نه تنها به محافظت از سلامت چشم کمک می کند و ممکن است از  macular degeneration ناشی از افزایش سن محافظت کند، بلکه برای مقابله با التهاب در سراسر سیستم نیز موثر است.

ذرت بو داده به سوخت و ساز بدن کمک می کند و انرژی را تأمین می کند

پاپ کورن سرشار از ویتامین B از جمله ویتامین B3 ، B6 ، فولات و اسید پانتوتنیک است. ویتامین B برای تنظیم فرآیندهای بدن در سیستم های مختلف ضروری است. دو نمونه از این موارد تولید انرژی و متابولیسم مواد مغذی مختلف است.

ذرت بو داده به کاهش افسردگی کمک می کند

ویتامین B3 موجود در پاپ کورن، همچنین به عنوان نیاسین شناخته می شود، به دلیل پتانسیل آن برای کمک به کاهش طبیعی افسردگی مورد مطالعه قرار گرفته است و پاپ کورن را به معنای واقعی "comfort food" می کند.

پاپ کورن از عملکرد سالم استخوان ها پشتیبانی می کند

ذرت بو داده حاوی فسفر است، یک ماده معدنی است که به عملکرد سالم استخوان ها و عملکرد بسیاری از انواع سلول ها در سراسر بدن کمک می کند. منگنز یکی دیگر از مواد معدنی موجود در ذرت بوداده است که از استخوان های سالم نیز حمایت می کند.

ذرت بو داده سطح قند خون را کنترل می کند

فیبر غذایی همچنین بر میزان قند خون در بدن تأثیر می گذارد. هنگامی که بدن مقادیر زیادی فیبر دارد، ترشح و مدیریت قند خون و سطح انسولین را بهتر از افرادی که دارای فیبر کم هستند تنظیم می کند.

ذرت بو داده سطح قند خون را کاهش می دهد، کاهش این نوسانات در قند خون یک مزیت بزرگ برای بیماران دیابتی است و بنابراین در صورت ابتلا به دیابت، پاپ کورن همیشه توصیه می شود.

ذرت بو داده با سلول های تومور مبارزه می کند

ذرت بو داده حاوی اسید فرولیک است که به طور بالقوه انواع خاصی از سلول های تومور را از بین می برد. از این رو ذرت بو داده در درمان سرطان نیز کمک می کند.

ذرت بو داده میل به غذا را کاهش می دهد

خوردن یک کاسه پاپ کورن ارگانیک جایگزین مناسبی برای سایر تنقلات کمتر سالم است و چون فیبر بالایی دارد، می تواند میل به این تنقلات را کاهش دهد.

پاپ کورن از پیری جلوگیری می کند

پاپ کورن به عنوان عامل ضد پیری عمل می کند. رادیکال های آزاد آسیب بسیار بیشتری نسبت به سرطان دارند. آنها با علائم مرتبط با سن مانند چین و چروک، لکه های پیری، macular degeneration و نابینایی، ضعف عضلانی، افت شناختی، پوکی استخوان، بیماری آلزایمر، زوال عقل، ریزش مو و بسیاری از موارد دیگر ارتباط دارند که با افزایش سن برجسته می شود. پاپ کورن به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های قوی که با اثرات رادیکال های آزاد مقابله می کند، می تواند باعث احساس سلامتی و خوشبختی در دوران پیری شود.

پاپ کورن سطح کلسترول را کاهش می دهد

فیبرها در بدن مفید هستند و غلات کامل حاوی نوعی فیبر هستند که می تواند کلسترول اضافی را از دیواره رگ های خونی و شریان ها حذف کند، در نتیجه ذرت بو داده سطح کلسترول را در بدن کاهش می دهد و از این رو احتمال بیماریهای قلبی عروقی خطرناک را کاهش می دهد. مانند تصلب شرایین، حملات قلبی و سکته مغزی. پاپ کورن فشار سیستم قلبی را نیز کاهش می دهد، زیرا قلب نیازی به کار زیاد برای انتقال خون از طریق انسداد عروق و عروق ندارد.

پاپ کورن کم خونی را کنترل می کند

طبق گزارش USDA ، 28 گرم ذرت بو داده حاوی 0.9 میلی گرم آهن است. این تعداد ممکن است کوچک به نظر برسد ، اما مردان بالغ روزانه فقط 8 میلی گرم آهن در رژیم غذایی خود نیاز دارند. از سوی دیگر، زنان بالغ به 18 میلی گرم در روز به دلیل خونی که در دوران قاعدگی از دست می دهند، نیاز دارند. بر اساس برخی نظرسنجی ها، تقریباً 10 درصد از زنان کمبود آهن دارند. بنابراین خوردن ذرت بوداده در رژیم غذایی بدن بدن کافی را تامین می کند و به جلوگیری از مشکلاتی مانند کم خونی کمک می کند.

پاپ کورن به رفع یبوست کمک می کند

از آنجا که ذرت بوداده غلات کامل است، فیبرهای نامحلول آنها به کنترل دستگاه گوارش کمک می کند و از یبوست جلوگیری می کند. محققان دریافتند افرادی که به طور منظم ذرت بوداده مصرف می کردند فیبر روزانه خود را 22 درصد افزایش دادند. خوردن غذاهای فیبردار بیشتر به رفع یبوست کمک می کند.

موارد استفاده از پاپ کورن

به غیر از استفاده از آن به عنوان میان وعده یا غذا، موارد دیگری از ذرت بو داده وجود دارد. یکی از این موارد این است که برای تزئین استفاده می شود، به هم وصل شده و روی درختان کریسمس آویزان شده است. این سنت در آمریکای شمالی و خاورمیانه رایج است. کاربرد دیگر برای بسته بندی است. این امر چندان رایج نیست زیرا استفاده از آن برای بسته بندی خطرناک و دشوار است زیرا قابل اشتعال است و حشرات و حیوانات را به خود جذب می کند و این تأثیر منفی استفاده از پاپ کورن است.

عوارض جانبی و آلرژی پاپ کورن

 پاپ کورن هنگامی که به مقدار مطلوب در رژیم غذایی مصرف شود، بی خطر است. با این حال، ذرت بو داده ممکن است در برخی افراد واکنش آلرژیک را ایجاد کند. در صورت بروز علائم حساسیت که ممکن است بلافاصله پس از مصرف ذرت بو داده بوجود آید مانند تورم دهان یا مشکل در تنفس باید مراقبت کرد.

پاپ کورن همچنین در لیست غذاهایی قرار دارد که معمولاً در افراد مبتلا به بیماری التهابی روده علائم تحریک کننده را ایجاد می کند و بنابراین در چنین مواردی باید از آن اجتناب کرد.

پرورش ذرت بو داده

ذرت بیش از 9000 سال پیش در مکزیک بومی شد و همچنان یکی از سبزیجات اصلی است که هر ساله در سراسر جهان تولید می شود. پاپ کورن به عنوان میان وعده در مکزیک در محوطه های باستان شناسی مربوط به 3600 سال قبل از میلاد مسیح کشف شده است و ادعاهای غیر موجه می گوید که خود اسکانتو در زمان رشد آمریکای شمالی به مهاجران اروپایی نحوه پاپ کورن آموخت.

تاریخچه پاپ کورن به طور کامل ثبت نشده است، اما به نظر می رسد محبوبیت آن ابتدا در ایالات متحده در منطقه دریاچه های بزرگ جایی که مردم ایروکوئیز به تعداد زیادی در آنجا ساکن شده بودند افزایش یافت. اولین منابع موثق که در واقع به "ذرت پخته شده" اشاره کرده اند به حدود 1820 برمی گردد و اسناد مربوط به اواسط دهه 1800 پاپ کورن را به عنوان یک غذای محبوب خانوادگی نامگذاری کرده اند.

در دهه 1890، تقاضا برای پاپ کورن افزایش یافت که اعتبار آن به صاحب فروشگاه آب نبات چارلز کرترز تعلق دارد. او در تلاش برای بهتر بو دادن آجیل برای فروش در فروشگاه خود در مقادیر تجاری، اولین پاپ کورن تجاری را ایجاد کرد، بعداً آن را به سبک اسب و حشره دار به نمایش گذاشت. سپس اوایل قرن بیستم رخ داد، زمانی که وقوع پاپ کورن در سینما عادی شد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...