تصویر مورد علاقه من از مریخ

از هر کاوشگر فضایی بپرسید، یک یا دو عکس مورد علاقه از ماموریت خود خواهند داشت. برای کن فارلی، دانشمند پروژه کاوشگر استقامت ناسا، یکی از تصاویر مورد علاقه فعلی او تصویر رنگی “South Seítah” است، منطقه ای که تیم علمی ماموریت آن را به طور بالقوه شایسته بازدید مریخ نورد استقامت می دانست. هلیکوپتر نبوغ این آژانس این عکس را در دوازدهمین و جدیدترین پرواز خود در 16 اوت 2021 گرفته است.

پیش از آخرین پرواز هلیکوپتر نبوغ، بیشتر آنچه که تیم علمی Perseverance از قسمت جنوبی Seítah می دانست از تصاویر مدارگرد ناشی می شد. بر اساس این داده ها، آنها معتقد بودند که این مکان می تواند گنجینه ای از زمین شناسی پیچیده باشد که اطلاعاتی را ارائه می دهد که می تواند نقش ارزشمندی در جستجوی نشانه های حیات میکروبی باستانی و تلاش برای توصیف زمین شناسی منطقه و درک آنها داشته باشد.

مریخ
این تصویر منطقه
Seitah South  از منطقه Jezero Crater در طول پرواز دوازدهم خود در مریخ در تاریخ ۱۶ اوت سال ۲۰۲۱ گرفته شده است

آنها از تصاویر روتور کرافت برای یافتن نشانه هایی از سنگ های لایه ای و رسوبی که ممکن است در آب رسوب کرده باشند استفاده کردند، برآمدگی های سنگی جالبی را که مریخ نورد به آن دسترسی دارد و مسیرهای ایمن را که مریخ نورد می تواند به داخل و خارج از منطقه طی کند ، جستجو کنند.

فارلی ، که در Caltech مستقر است ، می گوید: "از دیدگاه علمی ، این تصاویر از Seítah جنوبی ارزشمندترین تصاویری است که است که تا به امروز گرفته شده است."

هلیکوپتر نبوغ 10 تصویر از منطقه هنگام پرواز و بازگشت به خارج از Seítah جنوبی در ارتفاع 33 فوت (10 متر) به دست آورد. این پرواز یکی از پیچیده ترین پروازهایی بود که تیم هلیکوپتر تا کنون انجام داده است.

فارلی گفت: "آنچه این تصویر ممکن است بگوید این است که ما نیازی به حرکت بیشتر به سمت غرب نداریم تا بهترین تنوع زمین شناسی اولین کارزار علمی را بدست آوریم." "اگر تصمیم به سفر به سیتای جنوبی بگیریم، اطلاعات ارزشمندی در مورد آنچه با آن روبرو خواهیم شد به دست آورده ایم."



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...